fredag 27 april 2012

Ett annorlunda inlägg

Hej ett litet inlägg från Agath,nu är jag opererad i handleden gorde detta på Tisdagen ska gå med gips + skena i 14 dagar då stygnen ska tas,så just nu är jag vänsterhänt,och använder den fasta musen på laptopen,nåja 14 daga går ju fort inte sant?

Och nu har våren börjat så smått vitsippor pryder i skogskanterna och tussilago står i klungor har jag sett men tyvärr har jag inga nya kort att visa....
Jag önskar er en fin dag och en kram till den som vill ha från "kaksmulan" Agath

16 kommentarer:

  1. Hallojsan!
    ÄNTLIGEN ETT NYTT inlägg! Slippa julfrasen!
    Jaha, så du är gipsad... De verkar göra lite olika men vi har väl inte gjort samma operation? eller?? Min hand känns bara bra, men kliar lite i ärret fortfarande och ibland så drar senan till tummen ihop sig och det känns lite konstigt. Jag har bara fått lite ont i lillfingret och utsidan av handen. Den som inte ens ska ha med operationen att göra. MEn jag har gjort mig illa ute i lillfingerknölen för många år sedan, kanske är det som spökar och är stelt. I dag fredag är det 6 veckor sedan jag gjode min operation och jag har provat lyfta lite utan problem. Jag klarar dock inte att lyfta min blytunga stekpanna av gjutjärn. Men när jag klarar av den så måste ju handen vara helt bra..
    I morgon lördag ska flyttlasset från Rosvalla gå ut till stugan. Ska bli skööönt att komma ut igen. På söndag ska vi åka till Sigtuna och tävla 3D. Jag ska vara med och jag är taggad till 1000. Skulle bli bra besviken ifall det nu inte går att skjuta men jag tror det. Jag har ju gymnatiserat min hand efter schemat.
    nu ska här fixas lite mat för jag börjar bli hungrig trots att vi nyss fikat.
    Ha en bra helg1

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Recurven!
      Ja äntligen fast det var ett lustigt inlägg haha...
      Halvgipsad är väl bäst att säga för det är bara vid tummen ska väl hålla skenan på plats tror jag,läkaren frågade mig om jag ville bli gipsad,jag sa till henne att det fick hon avgöra...
      Jag får inte vara neråt med min hand den ska ligga mot hjärttrakten,men vad jobbigt det är att hålla den så,men får inte använda mitella heller....
      Tycker du ska fråga läkaren nästa gång varför du får så ont där..
      Men du har ju två händer,ta den med den andra handen,eller skaffa dig ett lätt stekjärn.
      Hoppas allt går bra för dig med flytten från Rosvalla till stugan,du vilken tur du målade den för ett tag sen,så du inte blir orolig för detta...
      Jag förstår att du är taggad till 1000 vem hade inte varit det om man haft sådant intresse..
      Ska tänka på dig i helgen.
      Ha en bra dag.
      Kramar.

      Radera
  2. Äntligen, ett liten livstecken från dig :-)
    Så skönt att, till slut få hjälp med handen!!! Nu håller jag tummarna för att det läker som det ska, och att du blir helt bra!
    Visst är det underbart med alla vårblommor!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Susanne!
      Ja äntligen,fast det vore trevligare med ett vårtecken,men nu blev det så här*ler*
      Fast nu ett tag är jag begränsad för jag får inte nyttja högern mer än till de saker jag inte klarar med enbart vänster..lydig son jag är så använder jag musplattan,det är värre om jag ska använda den stationära datorn...
      Ja tack håll dina tummar åt mig för om 10 dagar är det väl stygnen ska tas,operationen gjordes i Tisdag och då var det 14 dagar...
      Oja nu är björken i full gång så nu är det att plocka fram
      clarityn igen....
      såg en Magnolia på vägern och i Göteborg stod en i blom,men mina dröjer kanske står fel,jag vet inte...
      Jag önskar dig en bra dag med Quila & Ronja.
      Massor av kramar.

      Radera
  3. Hejsan!
    DU! Jag deklarerade inte via banken på datorn.. Man kan deklarera med hjälp av koderna på baksidan högst uppe på deklarationsblanketten. Gå in på www. skatteverket.se till höger går du in på deklarera privat (eller något) Nedåt en bit finns sedan alternativ och då klickar du på deklarera med koder (eller något ditåt) Då fyller man bara i personnr. och den första av koderna. Kollar uppgifterna och sista alternativet är att signera och då fyller man bara i den andra koden. Sedan kommer en kvittens upp och den skriver jag ut. KLART! Då behöver du inte skriva med högerhanden..
    Flytten idag gick bra och vi hade även fint väder. Jag har sedan grejat med bågen och gjort alla mackor, dricka och fixat. Jag smorde in strängen också på bågen och då när den var uppspänd provade jag att dra och hålla kvar och det gick galant. Kändes ingenting. Så nu är jag ändå mera peppad till i morgon. Nu finns risken att det skiter sig i morgon bara för att jag VILL för mycket.. Måste tagga ner lite också. Så håll alla tummar och tår i morgon.
    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Recurven!
      Vad jag menade var,att då måste jag använda armen att hålla i musen med vänster är jag lite ovan vid..ja du fattar nog,att betela,deklarera över nätet har jag gjort innan,så det är inte där problemet ligger utan högerhander ska ju vara uppe ju*suck*
      Så det gick bra med flytten tänkte på dig faktiskt.
      Låter som du är på banan igen,jag önskar dig lycka till idag.
      Jjag ska göra så gott det går får ta stortårna till hjälp*skratt*
      Ha nu en bra dag hoppas ni får solen också.
      Kramar

      Radera
  4. Hejsan!
    Hua, hua, det gick i alla fall bra att skjuta i söndags och det gjorde inget ont i handen alls och jag har bara kännt lite stelhet efteråt, men det var jag i resten av kroppen också..Vi hadé ett strålande väder och jag gick i en bra patrull så vi skojade hela dagen. Tävlingsmässigt gick det väl inte så bra, jag fick bara ihop 106p och blev sist. Men jag var ju med mest för att prova om det gick eller inte, så själva tävlingen kom i andra hand. Men jag är ändå nöjd för visst kännde jag mig en aning ringrostig alltid. Men nu blir det till att börja träna i lagom mängd till en början. Nästa tävling blir den 20 maj, fast då är det tavla och 40m som gäller + 30m och 20m. Det är 40m rekordet jag är ute efter i första hand.
    Hade tänkt åka ut till stugan idag och skjuta men det blev inte så. Akvariet såg bedrövligt ut i morse så vi tog och gjorde rent dä i stället. Vattnet var jättegrumligt men jag vet inte varför?? Nu ser det bättre ut.
    Hur länge ska du hålla handen högt? Jag behövde bara göra det de 2 första dagarna, sedan gick det att ha den liggande brevid på bordet när jag var inne och bloggade. Jag skötte musen med vänstra handen tills jag fick bort bandaget. Men du, nu är det bara en vecka kar tills du slipper gipset. Tiden går så fort...
    Vad var det du menade med Agath 18. Var kommer det ifrån? Det såg kul ut, måste jag medge..
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Recurven!
      Så skönt att höra att du klarade att skuta och att handen inte ömmade,stel kan du nog känna dig ett bra tag,men bara du
      inte glömmer gympan.Äsch att du inte fick mer poäng ser jag mer som, en utmaning inte sant?
      Du ska se att det går bättre då för varje dag du skuter blir du starkare.
      Har du inget reningsverk luftare i akvariet?
      Att jag ska använda handen så lite som möjligt är nog för att det jag hade satt i benet inte i senan..för när jag opererade för carpaltunnelförträngning gick jag inte med handen så här lyft men fick göra gymnasik ändå.

      Ska in och ta stygnen på Torsdag jisses en hel vecka till *stön,stånk*
      Haha ja det där med Agath 18 var för jag glömde trycka på den fasta musen vid siffran så därför blev det Agath 18 såg ganska kul ut.
      Ha en bra Lördag kramar

      Radera
  5. Halloj!
    i går var jag och gymmade igen, det var kul att åter komma igång och det kändes inte allt för jobbigt heller. Visst kändes det lite i handen när man tryckte ifrån och när man lyfte, men genom att ta det lite lungt så gick det. Benrörelserna kan man ju inrikta sig på mera ett tag.
    Jag provade även på att skjuta lite båge, började med 20m och det gick ju bra så jag flyttade mig till 30m. Då blev det knepigare men efter några pilar så funka även det. provade till slut på 40m och till min stora förvåning gick det ganska bra även där. Men öva är vad som krävs. Men ändå får jag inte bli för ivrig så jag överanstränger handen så jag måste göra ett uppehåll, det har jag inte tid med. Så därför är det nog bra att ta gymmet innan skjutningen för då orkar jag inte så mycket. Men det är roligt att vara på banan igen. Det känns även bra i handen fast man krävt lite mera av den. Det bästa är ju att fingrarna inte somnar som de gjorde tidigare...
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Recurven!
      Du är duktig med ditt gymmande,själv har jag inte fåttt någon promenad ens på ett tag,kan ionte gå med en gåstav,så det får vänta,sen är det så hög pollen så jag vill inte var ute för mycket,tar medicin,men känner av ändå en del,den ska vara extra hög i år.
      Dukommer att bli duktigare och duktigare vad eftersom var så säker du ska bara få upp styrkan i handleden.
      Får ta ett inlägg då och då som du ser,är lite jobbigt ännu men nu ska jag in på Torsdag får se hur det bler sen.
      Ha en bra Måndag.
      Kramar

      Radera
  6. Hej!
    I dag har jag tillägnat massa tid nere i stallet. Jag fick lite hästabstinens *Skratt* Nej, jag ville bara komma ner och tillbringa lite tid med min stallkompis och prata lite skit. Så jag var där i flera timmar och vi fikade och grejade ordning hos några hästar. Jag tcker det är skönt att vara där och bara vara, fast idag kunde jag ju packa lite höpåsar och hjälpa till lite igen. Prata även med flera av kompiarna där som jag inte träffat på bra länge och det var roligt. När jag var istallet så lyste solen, men det blåste kallt. Men nu har det börjat regna i stället. Ska väl börja fixa mat nu för jag börjar bli hungrig.
    I morgon ska vi ut till stugan efter jag varit och gymmat. Jag ska börja märka upp bågarna var det tänkt. Ska även tömma ur ett skåp som vi ska kunna ha andra grejer i. Det som finns där nu ska vi lägga in i en kontainer vi har. Nummerskyltar, flaggor och andra saker som hör till tavlorna när vi har tävlingar passar bättre att ha ute bland andra tavlor och grejer.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Recurven
      Tror nog lite att du saknar din dagliga rytm jag menar att gå till stallet prata bort lite ord och höra lite gnägg här och där,förstår att du vill gå ner där är nog nyttigt också att bearbeta det som hänt.
      Här lyser solen men det verkar fläkta lite i bladverken..vet inte riktigt hur varmt det är ute eftersom jag inte är riktigt allert ännu så känns det inte så viktigt,jag hade velat haft regn förstås så pollen blivit mindre om du förstår ska bara ha i droppar i ögonen också sen ska vi röra på oss...
      Lycka till med skjutningen
      Ha en bra dag
      Kramar

      Radera
  7. Hejsan!
    I går var vi ute vid stugan och grejade. Jag hann märka 8 st av alla bågar. Vi beslutade oss för att märka om alla med nya siffror så det blir enhälligt. Jag var även och gymmade och det gick bra, men jag tappade lusten för att skjuta för det blåste halv storm ute på planen, kallt dessutom.
    i dag har vi inte gjort så mycket. Jag har försökt mig på att "ånga" mina fjädrar för att det ska bli lite finare. MEn jag vet inte riktigt hur man ska göra. Men jag bytte ut 2 fjädrar som var helt förstörda.
    Har maten på spiseln just nu. Fläskkotletter med Beasås och potatis + "krumelursallad" Den kallas även 14-dagarssallad för att den är så hållbar, men jag döpte den till krumelursallad för när jag jobbade i storköket visste de inget namn på den. Vitkål, morötter, paprika, purjo som strimlats och blandats. En lag av olja, vinäger, socker, salt, svartpeppar och Italiensk salladskrydda som kokats upp och hällts på och blandats igen och så har den stått ett par dagar i kylen blir den godare.
    HA en bra söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Recurven!
      Då är du ganska stark i din hand om du orkade märka bågarna för det är väl ett tufft jobb inte sant?
      Det lät intressant krumelsallad,det har jag aldrig ätit,kan man ta något i stället för paprika?För det och vitlök tål jag inte,är väl den starka smaken skulle jag tro.fast sen så är ju vitkål också starkt men på annat vis,men det lät intressant.
      Idag var vi i Skräcklestugan men det var lite förtidigt för min hand så smörgåsen smakade inte lika bra när man inte kan hantera kniv och gaffel normalt.Men vi får väl göra om det igen när handen vill...vill säga.
      Ha det så gott tills vi hörs.
      Kramar.

      Radera
  8. Hello agaten

    En enkel hälsning i hopp
    att du och de dina mår bra.

    Jag har numera ett litet flygplan,
    (Cessna) som jag flyger omkring i
    och irriterar molnen.
    Kojiki hälsar

    din vän
    Ian

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh hej Ian!
      Tack för din enkla hälsning,även en sådan
      värmer kan du tro.*ler*
      Jo jag får se hur detblir på Torsdag då stygnen ska
      tas.Då får jag väl se om all den gymnastik jag gjort
      med handen har burit frukt.
      Har du skaffat ett nytt plan eller hade du
      det andra till låns?
      Ja irritera molen hitåt åtminstone regnmolnen
      så björkarna kan få sin dusch så pollen sjunker
      Hälsa tillbaka till Kojiki kram till er bägge.
      Ha en bra Måndag
      Din vän agaten

      PS:Den lille mannen hoppas det är bra med honom.
      en kram till honom också från agaten

      Radera