måndag 28 mars 2011

Lilla Agath som tittar in.Vi har snart April framför dörren

Inte så bra bilder men vil visa lite hur mycket snö vi har kvar,det dråpligaste var att den dagen såg det ganska hyvsat ut men kölden vill inte släppa helt,sen dagen efter så snöade det så in i vassens,men det var borta dagen efter alltså idag.
Här vill knopparna titta fram några tulpaner som sömning vill fram.

Å en sömnig vintergäck tittar också fram en enda men det flesta är väl under löven skulle jag tro.

Och så inte att förglömma några snödroppar fick jag med.

Inte är korten så väldans bra men de får duga för tillfället,vi vet ju att snart har vi våren här,och det ska bli skönt att börja röra på sig igen,jag har trängtat efter mina promenader länge nu.Ha det så gott tills vi hörs,Nu ska jag till sängs om en stund så jag önskar er alla enn god natt sömn.Kram till demn som vill ha från "Kaksmulan"Agath.

82 kommentarer:

  1. Goddagens!
    Usch då! Tandläkarn är inget vidare, men det har nog gått bra hoppas jag.
    Här snöar det blandat med regn och det är kulet ute. Bounty går i sin lilla isiga hage, men det börjar tina bort på en del ställen.
    I dag steg han upp också som han skulle så nog har det med tidomställningen att göra, jag tror det för jag kan inte hitta någåot annat fel på honom eller på hans hovar, möjligen då att det är lite hårt på marken. Jag gick en sväng med honom runt på stallplannen igår och då gick han som han brukar och han var ganska pigg.
    I kväll ska jag vara ordförande för första gången, undrar hur det ska gå. vi får besök av en tjej från SISU, hon ska även ha kurs för oss lite senare om hur man ska agera i en styrelse.
    Hoppas det är OK! med dej efter tandisbesöket...
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Hej Agath
    Det var länge sedan du var här. Visst är det härligt att våren i alla fall börjar närma sig. Massor av vårtecken överallt. Hur har ni det med huset, och sambons fot??? Börjar saker o ting ordna till sig? Det är väl på tiden, eller hur?
    Kramar till dig
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Det var inte mycket snö du har kvar. Vi har lite mer men det har tinat rätt bra här med.
    Vårblommorna lär nog dröja på mina breddgrader så jag njuter av dina så länge.
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Hej Agath
    Ja, nu slutar alltso Kojiki med sin blog här på blogspot.
    Men hon raderar den tydligen inte, låter den stå kvar.
    Själv har jag mycket att göra, så jag gör samma sak som Kojiki men låter också min blog stå kvar.
    little angus har liksom ett eget liv, men försvinner jag följer han med.

    Vi ses/hörs/läses
    Ian

    SvaraRadera
  5. Godkväller!
    I dag är jag helt slut. Det har varit en jobbig dag i dag, men du får läsa på bloggen. Hoppas på lite sovmorgon i morgon för det kan bli en lite lugnare dag då. Det blir bara hästen att pyssla om och bågskyttet på kvällen. Men det räcker det också..
    Jag försöker ladda inför helgens SM men det är svårt som tusan. Har kommit av mig lite nu när det inte varit några tävlingar på ett tag.
    Nehe, vad trött jag är, måste hoppa i koj alltså...
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. ÄNTLIGEN ett livstecken från dig här på bloggen ;-) !
    Vi har också snöfläckar lite här och var och fortfarande kallt men man kan ändå "känna" våren i luften :-).
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej Agath!

    Kul att läsa och se vårbilder på din blogg.
    Hoppas att allt är bra med dig.

    Godnattkram
    Kajsa

    SvaraRadera
  8. Godkväll!
    Jag är alldeles för trött för att blogga ikväll. Sovit dåligt och vaknat tidigt är inget bra alltså.
    Så jag önskar bara GOD NATT!!

    SvaraRadera
  9. jag tar gärna emot en kram ,de kan man aldrig få för mycket av. Visst är det härligt att våren tittar fram.fast här har vi ganska mycket snö kvar i skogarna ännu. kraaam tillbaka till dej

    SvaraRadera
  10. Hej Recurven!
    Jodå det gick bra hos tanndläkaren han hjälpte mig med problemet.
    Vi har väl sådant varannandagsväder här,men en dag regnade det ganska friskt när sambon körde till sin mamma.Här var det bara grått.
    Stackars Bounty som ska behöva gå i sin isiga hage,hoppas då att den släpper snart så han kan går där utan problem.

    Jaha så nu har ordförandeskapet börjat det skötte du säkert galant.
    Jodå allt är okey med mifg det tar bara lite tid innan jag är tillbaka,många hart säkert tröttnat på mig för jag lyser med min frånvaro.
    Hoppas allt är bra med dig
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Hej Susanne!
    Ja jag vet jag är här inte så mycket mycket har hänt här som jag inte vill gå in på.
    Ja nu så kommer våren och förhoppningsvis mina promenader får komma igång.

    Ja huset ja,den första listen däruppe i tyrappan är det som är kvar,men jag har skjutiti framför mig att plocka ur sakerna ur lådorna
    som ska vara i köket,Sambons fot är så bra så han kan köra bil igen,men han säger den är lite stel när han går i trappan.Gått utan krtyckor har han gjort länge de kastade han undan ganska fort.
    Ja vi får väl se när jag kommer tillbakla till fullo här.
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Hej ninni1960!
    Nej vi har inte någon snö kvar i trädgården,
    men annars inne i skogsdungar och utmed vägarna finns det lite kvar.
    Än har jag inte sett några krokus men jag såg något gult
    bakom ett par buskar så jag ska ut i morgon och titta*ler*
    Ha en fin dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Hej Ian!
    Så Kojiki dra vidare till något annat
    istället,får väl se vad hon har tagit vägen.
    Så du gör det samma eller du bara försvinner helt?
    Angus såg jag att han tog flyget menar du att han också slutar då eller?
    Ha en bra dag,och ha det så gott till s vi hörs
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Recurven!
    Ja du har så mycket omkring dig så det vore konstigt om du inte var trött.
    Kramar

    SvaraRadera
  15. Hej Doris!
    Så du har saknat mig här på bloggen.
    Det var snällt sagt.
    Så ni har också snö kvar, Nu är det 1 April
    ingen har lurat mig idag.
    Ja kylan vill inte riktigt släppa sitt grepp Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  16. Hej Kajsa!
    Det var inte igår vi hördes.
    Nej jag har inte mått så bra
    och har väl en bit kvbar att gå.
    Allt började med att det brann här på övervåningen,sen bröt sambon foten och jag
    har mått dåligt för jag blev styv i nacken
    så jag var tvungen att gå till sjukgymnasten
    Så jag har inte varit här mycket alls.
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  17. Recurven!
    Oj då¨tröttheten sitter i,ja du får komma igen
    såsom jag får göra.
    Kramar

    SvaraRadera
  18. Hej Lillatanta!
    Nej jag håller med dig att kramar kan man inte få för många av.
    Ja i skogarna är det en del snö kvar dit inte solen kunnat nå fram till marken.
    Hoppas du haft en nbra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  19. Sv. Då sitter vi väl och väntar på våren då.......För den MÅSTE väl komma nu?
    Inga flera missöden nu Agath!
    Trevlig helg
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  20. Godkväller!
    Jag skämtar inte med dig(1 april) om att jag måste i säng redan nu. Jag ska upp vid 5-tiden imorgon för vi ska åka från Rosvalla vid 6. SM börjar kl 8.00. Jag lär väl komma hem ganska tidigt eftersom vi skjuter så tidigt. Omg 2 börjar skjuta vid 13. Men så ska jag upp lika tidigt på söndag igen, det börjar 8.00 då också.
    Håll alla tummar och tår..
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  21. Till Agath
    De som besöker Kojikis blog kan läsa att hennes blog på Blogspot upphör, hon har redan innan en fin blog på Wordpress.
    Hoppas du kommer att klara dig bra på Blogspot utan hennes hjälp.
    Ian

    SvaraRadera
  22. Hejsan!
    Jag sitter här och väntar på resultatet från grundomgången i dagens skjutning. Omgång 2 borde snart vara klara nu vid 17-tiden. Jag låg 3:a efter att omgång 1 skjutit. Jag är ganska trött nu efter att har stigit upp vid 5. Kom hem vid 14-tiden så jag har varit ner till Bounty också nu. Ska fixa mat till oss och greja flera mackor och sådant till i morgon.
    Tittar in senare när jag sett någon resultatlista. Jag är nyfiken!!!!
    Hej så länge..

    SvaraRadera
  23. Hej Susanne!
    Inte har jär blivit mycket gjort hade tänkt gått ut och tittat på det gula i häcken men
    så blev inte fallet....det får var till en annan dag.
    Nej fler missöden vill vio inte veta av jag minns inte när vi var på resande fot till mina
    barn tex..men det verkar dröja och mitt barnbarn fyllde år i förgår,jag hade så
    gärna velat vara med dem.
    Jag önskar dig en trevlig helg också.
    Kramar

    SvaraRadera
  24. Godkväll!
    Väntar fortfarande på resultat, men jag måste lägga mig nu för att orka upp i morgon vid 5 igen.
    Vi har varit hos sambons farbror under tiden och käkat supergod smörgåstårta. Det var egentligen sambons pappa som fyllt år idag som bjussa, men farbrorn tog med hem till oss för det var så mycket över.
    Så tyvärr får du vänta till i morgon med att veta hur det gick för mig.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  25. Hej Recurven!
    Hoppas det gick bra att sova när du la dig så tidigt.1:a April klarade jag mig utan missöden.
    Hoppas allt gick bra för dig på Rosvalla.
    HHa en bra kväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  26. Hej Ian!
    Jag tror jag skrev i hennes blog i går.
    Klara mig,nja det får väl gå ändå.
    Vi ses väl någon gång Ian eller?
    Ha en bra kväll.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  27. Recurven!
    Ja nu vet du säkert ditt resultat,
    hoppas du var nöjd med det.
    Tror jag det att du är nyfiken.
    Kramar

    SvaraRadera
  28. Sv. Men, fy vad det låter trist, att inte kunna fira barnbarnet. Hur långt ifrån varandra bor ni? Går det inte buss?
    Tänker på dig
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  29. Susanne!
    Ja det är inte bara att sätta sig på en buss,de bor 40 mil från oss,de bor i Falun förstår du,men visst känns det att inte få vara med dem
    Men jag hoppas att det snart blir av.
    Har tänkt mycket på dig också och dina fyrfotande vänner,snart ska jag gå till sängs och läsa väktaren som handlar om en hund,som
    har varit ett forskningsprojekt,jag älskar denna hund jag vet inte vilken gång i ordningen jag läser den.
    Så godnatt Susanne sov så gott.
    Nattiskramar.

    SvaraRadera
  30. Oj då, bor dom sååå långt bort :-(
    Låter som du läser en bra bok i alla fall.
    Ha en trevlig söndag
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  31. Hej Susanne!
    Ja det är långt bort,men om du visste vad
    jag längtar att komma dit,för jag har aldrig
    varit i Dalarna.Så det ska verkligen bli kul
    när vi dra oss dit.
    Ja det är en spännande och så gullig bok samtidigt
    som det har lite skrämmsel i kanten för de gjorde motsatsen till hunden en lika intelligent djur fast hundens raka motsatts så var den ful och dödar allat omkring sig.Om du
    ser den på biblan eller så lånar den jag lovar du får många härliga sidor att läsa Det är Dean R Koontz som skrivit den.Den är läsvärd kan jag lova.
    Ha en fin söndag du också.
    Kramar-

    SvaraRadera
  32. Jaa, just det ja. Dom flyttade....Hoppas det inte dröjer allt för länge, innan du får återse dom små barnbarnen. Dalarna är ju sååå fint, vi åkte igenom där, när vi var i Idre i höstas.
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  33. Godkväll!
    Jag gick och lade mig för det kom inte något resultat till 21. Men jag fick veta det i morse när jag kunde läsa på listorna i tävlingshallen. Jag kom på 5:e plats i grundomgången. Vi kom fram idag vid 7.20 och jag fick gå hela dagen utan att göra något för vi började inte skjuta förrän omg.8, då var klockan 14.30. Det var 6 timmars väntan och inte ha något tidfördriv, det var jobbigt. på uppvärmningen gicj det som vanligt bra och jag satte 5 av 7 pilar i gult, men sedan var det stopp. Jag lyckades vinna första matchen och gå vidare till 1/4 final. Men där blev jag utslagen efter en bra inledning, så dagen slutade fort. Såg just i resultatlistan att jag slutade som 5:a i SM i år. Vi var ju ändå 16 st. Jag kom före Rejmyretjejen och Fiskgjusetjejen trots allt. Kom längst av oss från NBK. Min tränare ut i 1/16 finalen, proffset ut i 1/8 finalen och jag ut i 1/4 finalen. Så har våran lokaltidning ringt och pratat med mig redan. Det var min tränare som skickat över tidningsgubben till mig för de visst inte vilken placering jag fick till slut, så det var ju kul att lilla jag får bli med i tidningsartikeln denna gången. Om det blir någon..
    Nehe, jag ska väl snart i bingen för jag är trött efter en lång men ändå händelserik dag.
    Nu tar utesäsongen sin början och metallpilarna ska fram..
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  34. Godkväller!
    Hahahaha.. jag fick inte vara med i tidningsartikeln, precis som jag trodde!! ej långbåge tjej som leker Robin Hoood är ju inget att skriva om som bar blev 5:a.. Men om proffset som var förkyld och missade vinsten på SM och satsar på OS 2012 är visst mera intressant. Det stod det en km text om. Tjejen i konkurrentklubben var nämnd men hon vann ju sin klass på lördagen som min tränare blev 2:a i sin på lördagen. Men det stod inget om hur de kom i sina finaler på söndagen..
    I dag har jag stått ute och borstat av Bounty massa vinterpäls och klippt manen till hälften, den var så vildvuxen nu. Det kanske blev lite för kort men den växer snart ut igen.
    Ska snart ner till stallet och ge hästarna kvällsmat.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  35. Hej Susanne!
    Sen som vanligt,,,,Ja det är en bit att åka men inte längre än när de bodde i Stockholm alltrå 40 mil ändå.
    Men jag hoppas det inte ska dröja för länge innan vi hälsar på dem i deras nya hus.
    Nu ska jag strax gå till sängs Godnatt sov så gott.Jovisst ja idag har jag gått min första promenad på länge du kan tro jag har ont i utsidan av mitt ben som var av du vet.
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  36. Hej Recurven!
    Men 5:a är väl inte allt för dåligt heller tycker jag.
    Men fy att gå så många timmar och bara slå dank,det måste varit trist.
    Då gick det sämre för den tjejen du har som motståndare då?
    Hoppas din dag varit bra.
    Kramar

    SvaraRadera
  37. Recurven!
    Du som har ett så klingande namn det kan jag inte förstår att de inte nämnde dig i tidningen,
    men kan det bero på att du kom 5:a eller att den som satsar på OS var mer intressant?
    Nej nu ska jag gå till sängs.
    Godnatt kramar.

    SvaraRadera
  38. Hej Agath,
    Dina bilder är ok. Det är ju dina bilder.
    Ja nu är april här. Helt otroligt. Med mig
    är allt ok. Försöker annars ta var dag som den kommer. Men jag tänker mycket på framtiden också. Hej så länge och ha en trevlig vecka!

    SvaraRadera
  39. Hejsan!
    När jag kom till Rosvalla var min tränare där. Han var riktigt sur på tidningen som inte ens nämnt mig i artikeln som de lovade. Jag skojade om att säga upp tidningen bara för de gör som de gör. Verkar bara som om de skriver om elitsatningen, då ska man delta i tex. OS. Men som sagt han tyckte det var fisigt av tidningen. Även om han fick sitt resultat uppgjort och klart på lördagen så var det ju jag som fick bästa placeringen på söndagen. Jag behöll ju även min 5:e plats från grundomgången även till slutet. Min tränare sade även att proffset misslyckades ju totalt på SM, inget att skriva om. De orden håller jag med om också.
    Men nu ska det läggas till handlingarna för nu måste jag börja träna för utomhussäsongen. Ny tävling planerad till den 30 april, då ska jag ge mig på en fälttävling på 24 mål. Har bara provat på fält med 12 mål. Nu ska det bli en hel fälttävling som gäller. Har planerat skjuta lite andra grenar i sommar bara för att öva in de lite längre avstånden.
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  40. Tittar in för att önska dig en fin fortsättning på April. Här har påskliljorna börjat visa sig i den soligaste rabatten.
    Kram

    SvaraRadera
  41. Godkväll!
    I dag har det inte hänt ett endaste dugg här mera än att det blåst något förj***gt! Trodde Bounty skulle bli sjösjuk när han stod i hagen och tittade i vattenpölen. Det gick ju vågor i pölen. Den kom från allt regn som kom i natt, ca 20mm kom det bergis för då brukar det bli sjö vid lilla hagen, tur att den inte blir i hagen. Ska koja snart så jag önskar GOD NATT!

    SvaraRadera
  42. En och annan blomma som tittar upp ur jorden piggar alltid upp livet. Det är en härlig tid nu, ut och njut så mycket du bara kan!

    SvaraRadera
  43. Godkvällning!
    Har släpat och packat i 3 skopor på traktorn med massa olika långa, korta, tjocka, smala brädor. Hala var de också för givetvis skulle det regna och hagla när vi höll på. Så var den gula framme mellan varven också. Har nu skitont i handleder och benen. Brädorna var ju hala att stå på också för man var tvungen att klättra lite i högarna för att få bort vissa brädor innan man kunde ta nästa och så vidare. Lite som att spela plockepinn fast här fick de röra på sig.
    i morgon ska vi åka till Södertälje och var med på årsstämman inför årstämman till bågskytteförbundet. Så jag hinner inte sova i morgon. Måste ju ner till Bounty först och vi ska åka 12.45 från Rosvalla
    Sambon ska visst såga ved hörde jag honom prata om tidigare. Kanske det är 5 kubik med plankor och läkt så det räcker ju inte till vintern, fast vi har även beställt riktig ved men jag vet inte om han kommer med någon, har inte hört något, men det är ju ingen brådis ännu. Annars kanske vi får köpa som vi gjorde förra året.
    Ha nu en trevlig helg!

    SvaraRadera
  44. Hej Bojen!
    Nu har en del av värmen kommit trots att det blåste idag,jag har börjat med mina promenader men det var tufft vill jag lova.
    Får se om jag lägger en nytt inlägg i morgon får se om jag får tiden att räcka till.
    Ha en fin Helg.
    Kramar

    SvaraRadera
  45. Hej Recurven!
    Tacka du för det att de skriver om eliten,men jag tycker de glömmer det viktigaste de harv också varit små en gång.Jag hade nog varit sur jag också om de gjort så,de kunde ju tagit med en del om er andra också.
    Hoppas du får en fin Lördag.
    Kramar

    SvaraRadera
  46. Hej Suss!
    Idag blåste det mycket hjär så jag har träningvärk i benen och ryggen,men vinden
    var varm hoppas att valborg blir så varm
    men ingen blåst förståss för då blir det väl ingen eldning av.
    Ha det så gott du och pojkarna kan.
    Kramar

    SvaraRadera
  47. Recurven!
    Ja du blåst hare det här också men det var varm blåst så jag frös inte när jag var ute.
    En sak som förundrade mig var att hästarna här borta som jag visat dig förr,en del låg ner på marken....Blir kanske trött av att hela tiden gå ute eller?
    Kramar.

    SvaraRadera
  48. Hej BadGear!
    Ja idag tog jag ett kort på krokusen här lite mindre sömnigt idag.Så nu har jag blörjat min promenad igen efter ett
    långt uppehåll det blev för mycket med brand och sambon som bröt benet,jaja tiden bara flöt iväg.
    Så idag har jag lite tänningsvärk om det var motståndet i blåsten som gjorde det vet jag inte.Kanske tog i lite för häftigt nu i början.
    Får ta vara på varje solig dag lite regn skrämmer mig inte heller.Men det är roligare att gå när solen lyser.
    Jag önskar dig en trevlig helg.
    Ha det bäst

    SvaraRadera
  49. Hej Recurven!
    Det där lät farligt tyckre jag att stå så och plocka hala bräder,tur att du inte ska skjuta då
    om du har så ont i handlederna,men man får det om man gör något man inte brukar inte sant?
    Ja då äre det ju bra att sambon din kan vara hemma och såga bräderna,då har ni kanske vintern räddad då.
    Hoppas du får en bra dag i Södertälje.
    Var försiktig på vägen det finns många dårar
    som är ute och kör.
    Kramar.

    SvaraRadera
  50. Hej Agath,
    Tack för vänliga kommentarer. Ja nu är våren verkligen på väg. Hoppas att du får tiden att räcka till, men de flesta av oss kämpar med
    att få dygnets alla timmar att gå runt. Ibland önskar jag att dygnet bestod av 48 timmar. Det vore perfekts.

    SvaraRadera
  51. Hejsan!
    Att man ska få så ont bara för att man konkat med lite brädor begriper jag inte!! Det är ju löjligt...Gammeln har väl börjat gnaga på en!!!
    Du funderar lite på varför hästarna lägger sig ner ute i hagen? Det är några som gör så hos oss också, en av dom är ett år äldre än Bounty som ligger ett tag på förmiddagarna. Han tror vi bara vilar sig lite. Så har vi andra som inte brukar ligga ner som kan göra det. Oftast kan en orsak vara detta med täckena som de har på sig. Hästarna blir helt enkelt varma i solen och då lägger dig sig ner för då svalkar marken. Vi håller lite koll på hästarna som ligger ner så de inte ligger allt för länge, då kan man börja misstänka att de har kolik eller något. Men oftast när man kommer fram till dom brukar de fara upp. Det kan hända att Bounty lägger sig ner, men han har inte gjort det ute ännu på dagarna i all fall. Han ligger på nätterna i boxen för han har alltid spån på ryggen när jag är nere och släpper ut honom.
    Ha, 3 lass av dessa murkna brädor från logen räcker nog inte långt..De brinner upp för fort. Det behövs nog mycket mera. Men det är ju en bra början. Sambon får lite att göra. Viss del av veden lägger vi in i vedboden, men vi ska nog blanda med "riktig" ved också. Boden är så gott som tom just nu. Den bör vara nästan full till vintern åtminstone..
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  52. Hej Bojen!
    Idag blev det ingen promenad kände mig så slak av att bli väckt melann 5-6 i morse,sen var det svårt att somna om.
    Jadå du har helt rätt att ibland så vill man stoppa värden så man hinner i kapp,eller som du säger 48 timmar det är ju i alla fall 24 mer än vi har,men vad det har blivit ljust om kvällarna det är ju bara det en fröjd för ögat..
    Hoppas du haft en trevlig Helg.
    Kramar

    SvaraRadera
  53. Hej Recurven!
    Jo men det är ju så att när man inte gör detta dagligen så får man liksom träningsvärk.Det tror jag inte du som är bara barnet ju*ler*
    Aha så det är svalka de söker när de lägger sig ner,en häst kliade sig på ryggen med att rulla runt,men i fjol såg jag en ghäst slickade på en annan häst man hörde hur strävt det var.

    Haha ja det påminner om den cigarett jag hittade i min fars lumpakostym,ett drag så var den slut haha,den var torr som fnöske,och jag blev snopen trodde jag skulle åtminstone kunna få några bloss.

    Då får du hoppas det inte blir kallt innan ni får hem ny ved,vi har gott om varan ännu han eldar inte varje dag.
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  54. Hejsan Agath.
    Åh, vad glad jag blir för din skull ;-) Att du äntligen får träffa dom. Klart dom längtar efter farmor.
    Nu är våren här på riktigt. Alla knoppar brister i rasande fart. Härligt. Har du kommit igång med dina promenader?
    Kram från mig
    Susanne

    SvaraRadera
  55. Godkvällning!
    I dag är jag på uruselt humör och deppig, anledningen får du läsa om på bloggen.
    Allt det som skedde i dag fick en annars vacker vårdag att bli trist för mig. Tjafs som får en att må dåligt helt enkelt.
    Något positivt i dag var ju ändå att jag provade att cykla en sväng ner till stallet och hem igen. Nu är den OK! tills onsdag då jag ska iväg med bilen till verkstan och fixa hastighetsmätaren, jag ska cykla hem är meningen och sedan cykla och hämta bilen igen.
    Hoppas på en trevligare dag i morgon. Nu ska jag sova på saken, men jag ger mig inte en tum.
    Ha det bra!!

    SvaraRadera
  56. Godagens!
    Är fortfarande på lite taskigt humör men jga försöker tygla mig. Bounty går ut i lilla hagen idag men hur länge? Jag ska snart gå ner för jag har en häst till att göra rent hos. Det är tjejen som brukar hjälpa mig som jag ska hjälpa lite tilbaka.
    Sedan ska vi till bågskyttet och jag ska nog in och gymma lite tror jag, men jag har inte bestämt mig helt.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  57. Godkväller!
    Det blev inget gymma igår för jag sköt båge i stället. I dag har jag varit ute och cyklat 2 gånger till på köpet. Tog bilen till verkstan och cyklade hem, cyklade och hämta bilen på eftermiddagen igen. En sträcka på ca 5 km enkel tripp. Det var både kallt och lite blött i duggregnet i morse, det var bättre på eftermiddagen men motvind.
    Har ätit mat nu och Bounty har fått sitt gjort tidigare idag. Så nu är jag lite trött efter cyklandet för man är ju inte van. Ont i baken har jag också... Hihi!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  58. Hejsan svejsan!
    I går var jag till gymmet igen och kände av träningsvärk sedan cykelturen från och tillbaka till bilverkstan. Men jag kämpade på ändå...
    Efter det hade vi klubbmästerskap i bågskytte. Jag tog och sköt med recurvbågen, behöver omväxling. Tjejkompisen hade blivit ensam klassikerskytt annars. Vi hade jättekul åt våra misstag och även bra omgångar. Jag började med en kanonstart, 10,9,9 =28p. MEn det hände bara en gång. Tyvärr gick det sämre för kompisen som missade tvlan några gånger och kom på efterkälken, det slutade med att jag fick ihop 209p. Inte så dåligt med tanke på att jag inte skjutit med recurven sedan Korren slutade efter jul. Kompisen fick till slut bara 103p. Hon var inte nöjd alls. Men hon behöver fixa till sina grejer så att de inte går sönder mera nu och så börja träna regelbundet, men hennes jobb kommer mellan hela tiden.
    Annars idag har det varit fint vårväder med massa sol och blå himmel, lite vind i träden men ingen orkan, hihihi... Sambon har bytt hjul på transporten och jag har tvättat hästtäcken till tisdag. Då bär det av till Strömholm med Bounty igen. Sista gången hoppas jag!!!
    Ha nu en bra helg!

    SvaraRadera
  59. Hej Susanne!
    Du tror v äl jag har rymt men här ahr varit lite snärjigt ett par dagar.
    Ja jag ska ringa mihn son nu i veckan och se om de mår bra mina barnbarn.
    Ja min son och hans sambo hade visat kort på mig och ville visst träffa mig,ja det var ju inte i går jag såg dem precis.
    Så ja det ska bli roligt de har väl växt så det knakat I är väl jättelåmng redan för hon var lång för sin ålder tycker jag när jag var uppe.
    Lilla C ha säkert också ränt i vädret.de är 6-5 år gamla I är snart 7 år för hon fyller ju nu i Juni.
    Det har varit dåligt med mina promenader nu en vecka eller så.
    Jag hoppåas allt är bra med dig.
    Kramar.

    SvaraRadera
  60. Hej Recurven!
    Ditt humör har säkert blivit bättre sen du skrev det det är ju några dagar sen jag var här.
    Hoppas det gick bra att göra som du tänk detta med cykling det är ju bra motion,får se när jag
    kommer på cykeln själv.
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  61. Recurven!
    Usch ja att hunöret kan komma så på kokpunktenm det mår man inte bra av.
    Hooppas ändå att du har fått några giuldkorn jag menar som Bounty som hälsar diug välkomen när du kommer.
    Kramar

    SvaraRadera
  62. Recurven!
    Ser där det gick ju bra att cykla till verkstan.
    Själva har vi varit och satt på sommardäcken i dag.Så nu rullar vi utan en massa dubbar.
    Kramar

    SvaraRadera
  63. Recurven!
    Javisst får man ont i rumpan av att cykla och man inte är van,själv har jag en bred sadel så
    4jag blir inte så stum där i baken.*ler*
    Du skuter bra får jag säga när vi körde förbi
    Grästorp var det en kille som höll på att skjuta pil,men han var ensam så han tränade säkert själv.jag har aldrig sett någon aktivitet där.
    Nej nu kallar sängen godnatt sov så gott.
    Kramar.

    SvaraRadera
  64. Tjenare moss!
    Jag har varit lite däven hela denna veckan efter vad som hände i veckan, det där med hagen. Jag tycker inte det är roligt att gå ner till stallet men Bounty är ju den som får mig på lite gladare humör med hans gnäggningar när man kommer. Men jag undviker att prata med de flesta, hejar gör jag men inte mera, vill vara för mig själv helst. Tycker dom bar sig åt som skitar både hästägaren och framför allt stallägarn. Men det verkade ta skruv i alla fall för nu ska visst hästarna delas ut i olika hagar så snart kanske Bounty kan få tillbaka sin igen. Jag får väl restriktioner på tisdag om hur jag ska göra med Bounty och gräset hoppas jag. Min lilla hage här uppe utanför huset ska jag förminska betydligt och bara ha kvar under träden där det inte finns så mycket gräs, det som finns kan man klippa i nödfall för jag vill ju så gärna ha lite sällskap av honom här hemma, det är så tomt annars.. Så slipper jag dom i stallet också. Jag har fått stå ut med så mycket skit av många i vinter och nu vill jag få det lite lugnt bara, jag orkar inte hur mycket som helst. Påskhelgen måste jag ut och träna skjuta ute på långa håll igen, det är vad jag ska satsa på denna sommar hade jag tänkt, mycket för att göra något nytt och försöka att inte vara så feg som jag är när det gäller långa håll. Så får vi se hur det slutar.
    Ha det bra så länge!

    SvaraRadera
  65. Hej Recurven!
    Ja det kan vara så igen nu,
    iblad,hoppas ditt humör kommit tillbaka igen.Förstår att det kan kännas kämpigt att gå ner till stallet om de är på det humöret,allt känns motigt då inte sant?´Hur mår vår lille Prins hoppas hans hovar håller sig lugna,Ja jisses vad tiden flugit iväg på Torsdag är det påskkäringarnas dag.Får väl se om mina barnbarn kommer hit till helgen,det beror på om de är friska och så.
    Hoppas din dag varit bra,och inga andra missöden tillstött.
    Kramar

    SvaraRadera
  66. Hejsan!
    Nejdå, inget har hänt här. Vi var till sambons bror och firade honom igår. Så när vi kom hem fixade jag Bounty och så när jag kom upp från stallet började jag fixa mat till oss och sedan blev jag så trött när vi satt vid Tvn attjag inte orkade flytta mig till datorn. Vi hoppa i koj tidigt för vi satt ändå vid TVn och sov båda två.
    Ska in till staden nu och kolla luften i däcken på släpet och tanka upp bilen så vi bara har att åka i morgon. Strömsholm nästa!! Jag är ganska spänd på röntgenplåten på hans vänstra bakfot nu, jag vill se hur den ändrat sig. Men så måste de titta på mera varför han är så halt på höger bak istället, det måste ju finnas något där som inte är som det ska. Han verkar bli sämre om han rör på sig, för jag skulle ju börja gå med honom. Men då sade stallägarn att han får det jobbigare att resa sig på morgonen. Men nu har det inte varit något sedan vi ställde om tiden, men bergis på onsdagmorgon. Då är han trött efter resan.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  67. Godkväll!
    Trött efter Strömsholmsresan idag. Vi kom dit bra och hem igen. Jag fick både bra och dåliga nyheter men jag berätta om dessa i morgon. Jag hade skrivit en lång berättelse om dagen och naturligtvis blir man utloggad och allt försvann.
    Strålande väder och musöron på björkarna uppåt Eskilstuna och Västerås.
    Hörs vidare i morgon.

    SvaraRadera
  68. Hej Agath!

    Jag kikar in för att önska dig en Glad Påsk! Nu är det ju äntligen vår och jag njuter av att kunna promenera på snö- och isfria gator!

    Här i Vätterbygden börjar träden grönska nu, det är härligt!

    Påskkram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  69. Hej Agath!
    Jag har inte varit mig själv idag, har varit nedstämd och orkeslös. Det har gått runt massa tnakar i huvudet fårn gårdagens resa och jag sov knappast inatt för jag var så bergis på att stallägarna skulle ringa på morgonen, men nu blev det inte så som väl var. Bounty steg visst upp som han skulle. Jag har låtit honom få smaka lite på gräset idag vilket han uppskattade. Det var första gången för i år. Har plockat ner den lilla hagdelen och flyttat över till den stora delen för jag ska göra en hage i hagen så att säga. När jag var nere i stallet ville jag inte vara där utan ville fort därifrån. Det känns bättre att vara uppe. Ska fortsätta med hagen i morgon innan bågskyttet. Ska försöka skriva om resan också.. Håll ut bara!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  70. Tjenare!
    Nu har jag skrivit om våran resa till Strömsholm och om varför jag känner mig som jag gör. Det är bara att läsa. Bilder kommer senare.
    ska gå ut och fortsätta med hagen nu innan jag ska åka till bågskyttet, undrar just om någon kommer idag??
    Kanske hörs i kväll..
    Ha dé!

    SvaraRadera
  71. Godmiddag!
    Är bara inne och vill önska en glad och trevlig påskhelg.
    Vi åker nog till Norrköping i morgon, dels för att hälsa på mamma och dels för att gå på Jula. Ska köpa in en metalldetektor till bågskytteklubben. Det underlättar för oss att hitta våra bortskjutna pilar som gömmer sig i gräset.
    Glad Påsk!!!

    SvaraRadera
  72. Hej hej!
    Var till Norrköping idag i värmen. Hälsade på min mamma och så var vi in på Jula och handlade hem grejer till bågskytteklubben. Det vr en trevlig tur i det fina vårvädret (närmare 20 gr) så man borde nästan säga sommarvädret. Funderar på om det snart börjar åska också efter all väme??
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  73. Godagens!
    I dag är det lika fint som igår och varmt. Alla stallsysslor har jag klarat av för dagen och Bounty är ute i lilla hagen.
    Tänkte ta en tur ut till bågskyttestugan för jag behöver skjuta lite ute om jag ska kunna tävla nästa helg. Affären behöver få ett besök av oss också, lite mat skadar inte att köpa hem och fikabröd ifall vi får besök i morgon.
    Har du åkt bort någonstans eller?? Eftersom du lyser med din frånvaro... Fast det kan du och sambon behöva efter allt denna vinter.
    Ha dé!

    SvaraRadera
  74. Hej Agath,
    Helgen har varit trevlig. Påsken bjöd på fint väder. Har umgåtts med den närmsta familjen.
    Imorgon är det dags för lite vardagslunk igen.

    SvaraRadera
  75. Godkväll!
    Jaha, då var påsken över för denna gången.. Men det var fin vårväder och varmt även idag. Fåglarna kvittrar och våran björk har fått hängen och skiftar i lite grönt.
    I dag har jag mest hållt på med lite mindre läderjobb eller skinn är det. Armskydd och tabbar till klubben som jag har haft liggande här ett tag. Men nu ska det fixas så jag blir av med det. Fick även en beställning av en medlem på ett armskydd och en tabb och de är fixade. Lite på tabbarna och lite på armskydden till klubben är kvar.
    Bounty fick äte lite gräs nere vid stallet idag, vågad inte ta upp honom. Inte bra att ha för bråttom så han blir sjuk igen. Men det är svårt att hålla sig.
    Nu får du snart göra dig hörd för nu börjar jag undra var du håller hus??
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  76. Hej Recurven!
    Ja jag ska ju inte säga något som lyst så med min frånvaro.
    Hoppas ni haft en fin dag hos din sambos bror.
    Ja jag har mycket att läsa igen ser jag.
    Hoppas du haft det fint i Påsk.
    Kramar

    SvaraRadera
  77. Recurven!
    Ja det förstår jag att det varit tröttande
    att åka till Strömsholsresan,det är väl rätt så många mil
    Ja det där att bli utloggad blir jag ofta nuför tiden.
    Kramar

    SvaraRadera
  78. Hej Anna-Karin!
    Usch vad jag känner mig lite skuldmedveten för jag inte gått runt och önskat Glad Påsk men bättre sent än aldrig heter det ju.
    Ja nu är det mer än musöron inte sant.
    Och värmen har kommit med stormsteg.
    Ha en fortsatt bra dag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  79. Hej igen Recurven!
    Så du fick inga glädjande besked när du var i Strömsund.Bounty har väl inte fått fång igen?
    Hoppas du snart blir på bra igen.
    Kramar

    SvaraRadera
  80. Recurven!
    Ja jag har iockså haft en trevlig OPåsk
    min som med sambo och barnbarnen var nere
    de hyrde in sig på Bitterna där barnen fick mata lammen de hade blivit av med sin mamma4så flickorna fick hjälpa till att mata dem.
    Kramar

    SvaraRadera
  81. Recurven!
    Nej jag har bara varit frånmvarande inte bortrest men däremot har jag haft främmat
    det är jag inte för bortskämd med.
    Hoppas din Påsk varit fin.
    Kramar

    SvaraRadera
  82. Hej Bojen!
    Ja sen är jag och får bli en efter Glad Påsk och häska våren välkommen
    folk går avklädda som det vore högsommar här.
    Jag har också umgåtts med min familj min son från Falun var nere med familj så jag fick vara
    med dem den lilla är ju lite blyg så där får man skynda klångsamt men 6 åringen kunde jag stjäla till mig en och annan kram.
    Jag önskar dig en fortsatt trevlig Tisdag.
    Kramar

    SvaraRadera