måndag 27 december 2010

Dagen bulletin

Ni kommer nog ihåg jag snackade om priset på Aladdinasken,ja nu kan jag med bestämdhet säga den var alldeles för dyr i min smak,och då menar smak det man känner med tungan och gommen,jag säger bara nu sen de ändrat den så är den helt förskräcklig, förrut har det bara varit en chokladbit kvar och det var körsbärslikören,nu har de tagit bort den jag gillade med mint och laggt någon jordgubbscreme i stället, jag som trodde att körsbäret skulle försvinna ack vad jag bedrog mig.Nu är både den och körsbärslikören som är kvar, och sen alla nötter som också finns kvar,så det var absolut sista gången jag åt den. Tack för det.

I morgon ska jag åka till byn igen för att handla för nu är mjölken slut,och då har vi inte ens haft Tomtegröt i år,så jag får väl köpa 1½ liter extra i morgon det blir tungt,men vad ska man göra?Så nu vet ni vad jag ska göra i morgon.Idag har vi haft sol här så det har varit så fint ute synd bara att jag inte kan koppla av,hur många grader det vqarit vet jag inte,men det kändes inte allt för kallt när jag var ute efter posten.I dag så var Fixargruppen här i gen och skottade så det fungerar i alla fall.Synd bara att man måste tjata så på närtraffik för en resa,men de försöker väl bara trötta ut en.Jag önskar er alla en fortsatts fin Måndag.Kram till den som vill ha.//Agath

16 kommentarer:

  1. Hahaha, du är rolig du Agath. Närtrafiken som försöker trötta ut dig ;D Bra sagt, hihi
    Skönt att få hjälp med snön i alla fall.
    Sv. Näe, jag ska försöka att inte måla den där f*n på väggen, men man får lätt sådana tankar ibland. När det tar sån´ tid innan det kommer en förbättring.

    Ha det bäst
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne!
    Det är en jämn strid på kniven så att säga.Ska iväg om en timme ungefär för att handla,får se om jag får allt med mig hem och 1½ liter mjölk extra för risgrynsgröt för det fick vi inte vid jul.
    Ja det är jätteskönt vi fått den hkjälpem jag är tillräckligt skakig ändå.

    Nej du får försöka hita de positiva bitarna med
    Ronja men jag förstår hur du menar.
    Jag önskar dig en bra Tisdag.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej Agath,
    Så blev det jul igen. Den blev lyckad.
    Både åt och drack gott. Som vanligt för
    mycket, så nu har jag gått upp i vikt.
    Så blir det alltid varje jul. Igår köpte
    jag en frusen Jansson och en ny sillsallad.
    Dessa rätter hade tagit slut där hemma och
    jag saknade dem så mycket. Snart är det ju
    nyårsafton och det blir lika festligt då
    också. Hej så länge och ha en trevlig vecka!

    SvaraRadera
  4. Hej Bojen!
    Ja det blev jul trots allt,men något jag saknade
    på bordet var Risgrynsgröt,allt annat hade vi
    och som jag sa så blev det inget dopp och lika dant blir det till Nyår,men får kanske göra sommarkorv i stället.
    Janson gjorde jag härom dagen så det räckte till 2 gånger.Men idag blir det den efterlängtade risgrynsgröten så vi ska snart sätta oss till bords.
    Men en av dagarna ska jag har Sjömansbiff i stället något som var länge sen vi hade det.
    Jag köpte räksallad och rödbetssallad till sambon jag äter inte sådant själv.
    Du får ha det så gott och jag
    önskar dig Ett Gott Nytt År.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Goddagens!
    Vilken kalabalik det blivit i stallet efter alla sjuka hästar. Bounty har sin åkomma, Bitchan har något fel men jag vet inte vad, Ramino som troligen fläkt sig i hagen och har ont i ryggen och så stallägarns häst som har kolik. Jag har varit hos Bounty i ca 3 timmar idag och han har varit pigg, så gick jag upp och efter 1 ½ timma ringer de från stallet och säger att Bounty verkar sjuk och står och svettas. Jag gick ner men jag kunde inte se något, men tursamt nog hade ju stallägarn veterinären ute till sin häst så jag bad veterinären titta till Bounty innan hon åkte. Hon kände och klämde och jag berättade vad som var på gång med Bounty. Jag fick gå på stallgången och vända, för en fånghäst med fång på gång vägrar vända sig. Men Bounty vände snällt och gick tillbaka så det fanns inget där. Inte tyckte vi att han var svettig heller.. Veterinären kunde inte känna någon åuls heller i benen och den ena framhoven var aningens varmare än den andra. SKÖNT! Det kostade 396 kr, men det kan det vara värt. Jag fick även beröm för att jag skulle åka till Strömsholm med honom. Den hovslagarn är duktig och kan inte han hjälpa Bounty så skulle ingen annan heller klara det sade hon. Det käns ju bra! Så det de trodde var svett på Bounty var nog på vänstra skinkan där jag skrubbat bort lite skit på honom för han var ju fortfarande lite blöt där. Nu ska vi äta lite och jag tar resterna av lutfisken, sambon tar makaroner och prinskorv. Skönt att slippa jäkta till bågskyttet i kväll..
    Ha en bra tisdagskväll!

    SvaraRadera
  6. Hi hi. Lite försiktigt sticker jag ut hakan och berättar att jag röstade på att körsbär i likör skulle få vara kvar. För det är min FAVORIT! =)
    God fortsättning, Agath. Skicka gärna "körsbär i likör" som blivit över till mig ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hejsan Agath
    Hur har det gått med allt i dag. Fick du med dig all mjölk hem? Slit o släp! Hur är det med sambons fot? Börjar du se ett slut på allt elände? För det får ju verkligen inte hända något mera hos er nu!!!

    Ha det bäst
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Godkväll Recurven!
    Ja att det var något som var galet förstod jag eftersom jag ionte såg dig idag.kl 19,tiden
    är ju rätt så sent när det gäller dig så jag var lite orolig att det hade hänt något
    med Bounty.Eller att du själv gjorde dig illa när du ramlade i snön i går.
    Så det har varit kalabalik i stallet,så många sjuka.
    vilken tur att vet. var där så hon kunde titta
    på Bounty kan du kanske sova tryggt i natt.Det
    är nog värt varje krona som det kostade inte sant?
    Nu ska jag strax gå till säng.Det har varit en lång dag.Med resan till Nossebro.
    Godnattkramar

    SvaraRadera
  9. Hej Lia!
    Fy på dig,ja hade det gått att skicka
    dem så skulle jag gjort det bums,men en sak
    vet jag aldrig mer jag köper Aladdin.
    God fortsättnoig till dig också Lia.
    Vet du asken blev tömd verkar som sambon
    tog dem haha´.
    Godnattkramar.

    SvaraRadera
  10. Susanne!
    Ja jag släpade hem 4 kassar 5 pakt mjölk lite Vichyvarren Must och det vi ska skåla för nyårsafton,men det orkade jag inte ta en Magnumflaska så jag frågade om jag skulle ta en eller 2 flaskor champis så det blev 1 flaska det är ju bara man ska skåla in det nya året.
    Menm det var tungt mo du tro,men jag har en hjälpsam chafför som tog lassarna inget var sönder mer än en kasse som jag sabbade i affären.Taxin var 25 minuter sent när han hämtade mig så sambon ringde och frågade om inte bilen kom,då hade han försökt nå mig på mobilen oh sa jag den funkar inte här i buschen.
    Så jag fick ½ timme mindre att handla på så jag var rätt stressad men jag hann.Så har jag suttit vid tv:n i kväll tittade på filmen som jag spelade in för 2 nätter sen.

    Nerj jag ser ingen ände på eländet än!!Hur det går
    med läkningen får vi höra när han ska på röntgen den 4 jan tror jag.Innan dess får han inte belasta foten alls.
    Nej själv går jag så aktsamt jag kan till postlådan.
    Godnattkramar

    SvaraRadera
  11. Hej Agath

    Det är väl tur att smaken är olika så blir all choklad uppäten. Själv äslkar jag körsbär brukar köpa en ask Mon Chéri, det är mörk choklad med körsbär och likör..

    Nu önskar jag dig ett riktigt Gott Nytt År 2011 och det kan inte bli sämre.....

    PS Glad du gillar din vinterblogg..kul med överraskningar..man vet aldrig vad som händer när man slår upp sin blogg ha, ha...

    SvaraRadera
  12. Å så var det dags för att önska dig ett gott nytt och år en god fortsättning (den kommer ju direkt efter gott-nytt-år, har jag hört). Du får väl spara körsbären och nötterna till nån som är glad i dom.

    Jag själv äter allt godis, fast nästan all som går att äta är som godis för mig. Jag är fullkomligt urskiljningslös - och när jag skriver det så känns det som jag karaktärslös. Hmm.

    Nåja, ha det gott nu!

    SvaraRadera
  13. Tjenare!
    En snabbrapport!
    Allt verkar lugnt i stallet. Ingen telefon som ringt nu på morgonen. Så det var nog falskt alarm ang. Bounty igår. Jag funderar mera på stallägarns häst som var riktigt sjuk i går. Får väl veta mera när jag kommer ner till stallet. Ska gå ner dit nu.
    Skriver mera senare!
    Tjing!!

    SvaraRadera
  14. Hej Kojikisan!
    Ja det är väl att vi har olika smak
    hur skulle världen annars se ut.
    Att alla å samma mat då hade det imnte sett roligt ut i våra
    hyllor.
    Tänk fall hade samma klädsmak,tror nog det vore
    väldigt ointressant om det var så eller?
    Ja nu får du och din kära ha ett Gott slut på
    det gamla året.med hopp att dett nya ska vara
    bättre.
    Ja jag älskar när du ändrar på min blogg det känns som jag fått något bara till mig.
    Tack min vän
    xxx

    SvaraRadera
  15. Hej BadGEAR!
    Känns lite som jag försummar att titta in till dig.Men som du säkert läst har jag en del att göra eftersom sambon bröt sin vrist.

    Ja du den där chokladen det var en miss för mig,nu är askern kastad i alla fall,jag åt upp chokladen runt nötterna så det blev bara nötterna som blev kvar haha.

    Jag önskar dig ett gott slut på 2010 för att möta 2011 och hoppas på ett bra år.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  16. Hej Recurven!
    Så skönt att det varit lugnt i stallet,
    och att du fått sova ut även i natt.
    Ja vi får väl hoppas att inte stallägarns
    häst smittar Bounty.Hoppas du kommer
    med mer bra raport om Bounty.
    Ha en bra dag.
    Kramar.

    SvaraRadera