fredag 24 september 2010

Kommer ni ihåg....

Så här ser den ut när den är stängd
och den undre när den är öppen med min Nokia jämte sig.Den jag använder mest.
....jag har pratat om den här mobilen förrut,att jag inte kan skriva ett sms,det har gjort mig så förbannad men jag ville ändå testa innan jag gick och frågade någon,min Nokia har jag inga problem med,men sen den här den är så konstig för det går inte slå fram bokstäver på vanligt sätt och nu gick jag in till expert och frågade vad jag gör för fel,så hon visade mig att det hade med siffrorna nere vid kanten som av gfjorde det så nu ska jag försöka med den också,men det fåre väl bli en dag när vi är ute som ni vet har vi så dålig täckning här så det går inte att skicka ett sms,så den har bara gått att ringta vanligt med,inte undra på att man är sur,allt annat skräp man gör med den från foto till Aktier det ska guvars vara kvar inte för jag förstår varför.Jag vill helt enkelt bara ha en telefon som fungera att ringa med är det så konstigt....Tja det var väl allt för idag.Jag önskar er en god natts sömn.Från "Kaksmulan"//Agath.

6 kommentarer:

  1. Hej Agat!
    Mobiler kan vara lite "bråkiga" ibland och speciellt om man byter märke från ett märke som man är van vid och till ett nytt. Då kan det ta ett bra tag innan man kan lika mycket som med den gamla mobilen. Sen finns det ju olika hur mycket man kan göra med mobilerna.
    Hoppas det fungerar bättre nu. Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Jag kan bara skratta!! Det är då för konstigt, igår satt jag nere i stallet och prata lite med tjejerna och de hade samma problem som du. De ville bara ha en enkel telefon att ringa i och att kunna sms:a ibland. De hade sådana där nya med pekskärm, helt odugliga tycker dom. När du stängt av från att ha pratat eller så och lägger den i fickan, ja, då kan du helt enkelt komma mot knappen och så sätts den igång igen. De var skitarga på det.. Jag har en Sony Ericson , rosa, som man öppnar och stänger. Jag är näjd med den. Så har jag en Samsung bara en telefon med lite finesser, enkel och jag är nöjd med den också.
    Nu är Bounty klippt och det gick bra trots att han svettades när han kom in. Det blev lite besvärligt men det gick, tur att han är så bussig och står stilla. Det är varmt ute idag ca 19 grader har vi. Det börjar mulna på mer och mer och nu har det börjat blåsa också, regnet är nog på väg, det har inte kommit ännu..
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  3. Hej Carina!
    Ja denna röda mobilen köpte jag först,men aldrig kommit underfund med hur jag ska skicka ett sms,nokian däremot är jätteenkel.Men trägen
    vimnner heter det ju..Spel och annat skit finns där,men jag vill inte
    läga all min energi där.Det räcker med när jag sitter här vid datorn.
    Men tids nog ska jag nog kunna sända ett sms med samsungen också.
    Ha en fin Lördagskväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Ja jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
    Skönt att höra att jag inte är ensam om eländet,
    min är en samsung men det såg du nog,det jag inte fattar
    när man trytcker för atyt få fram ett ord och trycker 3 gånger
    så blir det först l ii och sen blir ordet high,kan du fattar
    hur en sådan som jag ska kunna skriva ett sms med den utgångspunkten.
    Innan jag köpte min samsung så har jag inte haft någon mobil alls.
    Kanske därför som jag tycker det är krångligt.

    Så skäönt för Bounty att få bli klippt nså han slipper att svettas
    så.Hoppas det går bra resten också.
    Ha en fin Lördagskväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Godkväll!
    Det verkar som att du fått in T9. Det är en funktion som gör att man ska kunna skriva ord fortare på mobilen. Jag behärskar det inte och jag byter till att skriva flera tryck på tangenterna för att komma till den bokstav jag vill ha. På min Samsung finns det VAL under rutan där man skriver, trycker jag där står det inmatningsmetod och då väljer jag Abc. Då skriver den en bokstav i taget. Med T9 (ordbok) så kan inte den stava till vissa ord och jag har inte klurat ut hur man sparar orden, eller rättare sagt aldrig brytt mig om det. Telefonerna är som små datorer numera, så varför ska de inte krångla, det gör ju datoren..
    Det har fortfarande inte börjat regna, men det kanske komemr i natt. Fast i morgon skulle det inte regna. Skönt att Bounty är klippt, ska klippa flera på fredag...
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  6. Recurven!
    Ja det var T9 som dyker upp alltid när jag skulle skriva ett
    medeleande,jag höll på att bli tokig på detta,så jag gick in
    till butiken då sa hon att det ska stå A när jag tar bokstav
    för bokstav.Ja det gör det på A också då kan jag får fram ett
    ord jag godkänner.Men jag har inte så avancerat som du har med
    ett tangentbord som på datorn.Huvudsaken man kan förmedla sig
    tycker jag.
    Här har det regnat hela dagen tom varit dimma på sina håll.
    Är det flera som har en fjording som du har?
    Kramar

    SvaraRadera