onsdag 15 september 2010

Idag har målaren varit här.

Han hade 2 andra killar med sig,det de gjorde idag var och täcka så mycket som de kunde och så såg jag att de rivit ner tapeten så man såg den tapet som var under,så jag tror de var här 6 -7 timmar idag,jag har aldrig varit med om att de rivit bort den övre tapeten som kan nästan tro att de tapetserat.Jisses vilken trist dag när man kännt sig så låst,vi hade sol förrut idag med lite inslag av störtregn,men det är ju höst nu så det är väl inget annat att vänta på.Imorgon kommer snickaren igen så då ska han sätta in fönstret sen vet jag inte om målaren kommer samma dag eller de kommer en annan dag.Så idag blev det inga kort tagna heller.Men de kommer så småningom,jag får väl leta upp en kaka så vi har något till de som är sultna nu har det gått så lång tid så nu måste jag ta mig i kragen och göra något åt saken.Satt för en stund sen och tittade på idol.Eftersom bara en kan sitta här så har sambon fått suttit lite längre idag han har ju ingen tillgång till dator annars,sen fick vi ju papper på det som kastats efter de tog hand om det i Skövde,så han gick igenon priser på grejerna så det har tagit sin lilla tid.Så eftersom snickaren kommer i morgon blir det ingen ro då heller.Så nu önskar jag er en godnatts sömn.från "Kaksmulan"//Agath

12 kommentarer:

  1. Inte kul -- jag plockade lite äpplen, men hustrun är på sjukhus, så när bekanta kom fick de bara kaffe och ingen äppelpaj. Jag hoppas hustrun kan komma hem imorgon - inte bara för att göra äppelpaj.
    Mvh LW

    SvaraRadera
  2. Hej Liberum-weto!
    Oj då hoppas det inte är något allvarligt,
    jag bhar varit inne hos dig ett par gånger idag men det
    måste hänt nyligen.
    Du får göra en smulpaj till din fru när hon kommer hem.
    Äpplen kan man ju äta som de är.

    SvaraRadera
  3. Kaksmulan,
    Hoppas du sovit åtminstone några timmar iaf! Det verkar lite väl rörigt hos dig så jag håller tummarna för att de ordnar allt så fort som möjligt.
    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Tigris!
    Jo några timmar blev det trots allt,sen vaknade jag av ett herrans liv
    de slipar väggarna verkar det som här så det har inte varit en tyst minut sen klocksn 7,15 tror jag,ja jag hoppas att de snart är klara med
    detta men idag ska fönstret in i alla fall,målarna kom och strax efter kom snickaren så idag är de vist fyra här.
    Detsamma
    kram

    SvaraRadera
  5. Fy vad besvärligt. Och det är alltid jobbigt att ha hantverkare hemma.

    Jag minns hur det var i mitt gamla hus, när vi hade vattenskada. De gjorde om hallen och senare när vi såg att det var fel i badrummet också, så skadade de den nya hallmattan. Klantigt. De hade ställt en het lampa, en sån där som det ska vara galler runt, på golvet (fast de hade olovandes varit in i vårt garage och lånat våran som skulle kasseras, för det saknades galler på den)
    Lampan hade bränt fast i golvet. Jag ville inte att barnen skulle springa in i den av misstag. Så jag fick rycka loss den och så följde en bit av mattan med. Det blev en stor ring på golvet. Vi fick ett nytt golv igen då.På målarens försäkring, som tur var.
    Jag trodde aldrig vi skulle bli fri från hantverkare den våren...

    Ha det så gott, trots allt besvär. Hoppas allt är bra i övrigt också.
    l
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Lia!
    Ja idag är här liv på luckan och det är väldigt jobbigt att höra på.
    Snickaren var nere strax efter 09,00 tiden,han verkade irriterad att målaren också var där,för de har ju öppnat vartenda fönster för att de slipar,så denna dagen går också,antingen kommer de inte alls eller lommar alla i ett slag.
    Hoppas de inte klantar sig som de hos dig,jisses vad sur jag hade blivit om de fördärvat min nya matta.
    Ja nu har de hållit på från och till i en månad,det är jobbigt för dels så känner man sig låst och inte kan komma någonstans.
    Detsamma till dig.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Vad skönt att dom börjat jobba lite. Äntligen!

    Sv. Jodå, har hört talas om kenneln. Dom har en egen hemsida. Där fanns även bild på Santos. Quila kommer från Grönbergas kennel och Ronja från Brunnstorps kennel.

    Ha en bra dag
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Ja, lilla barnbarnet har ingen lust att dyka upp ännu. Det är ju i o f sig idag han var beräknad till att komma, men man blir ju så otålig, eller hur? Jag vill se honom och så naturligtvis veta att allt gått bra!

    SvaraRadera
  9. Hej Susanne!
    Ja idag är det fullt här 1 snickare och 3 målare,tror jag smabon sa
    nu är det tyst däruppe så jag vet inte om de håller på och måla snickaren hörs inte heller men kallt är det i trapphuset.

    I går på ICA så såg jag henne som jag sa och frågade vad kennel hette
    tror du jag kom på vad den kenneln som Qulia är kommen ifrån hade det
    i bakhuvudet,men det ville inte fram så jag får ta det en annan dag,men
    jag talade om för henne att du och jag hade pratat om hennes hun och du frågat vilken kennel den kom i från.Jag trodde att Qulia och Ronja kom från samma kennel.
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Lia!
    Det är säkert för den goe värmen som Elliott dröjer med sin ankomst
    jag förstår att du väntar otåligt för att hålla detta lilla knytet,
    visst är det väl en härlig känsla.
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Godmiddag!
    Nu får du känna på hur jag hade det när Polacken och Storkäft var här och snickrade på vårat hus för några år sedan. Fast här är de ju inte klara ännu och verkar inte bry sig om att göra något heller..
    Har fått hem ett stort lass med ved igen. En hög lika stor som den vi köpte. Det här är bara massa kasserade hagstolp och brädor, men det brinner det också.. Så nu har vi så vi reder oss i vinter skulle jag tro. Detta hinner vi väl inte såga klart men det blir ju flera vintrar..
    Dyngsur två gånger pga regnskurar som kommer som gubben i låddan...
    Ska till bågskyttet senare vi ska göra våra riksdagsval först tänkte vi.
    Ha det bra med snickarna!! hihihi...

    SvaraRadera
  12. Hej Recurven!
    Ja och ändå var de här helsvenskar,men kallt blev det
    minsann.Här är de väl tvugna att jobba klart eftersom
    det är ett försäkringsjobb,men de jobbar inte fort kan
    jag säga,den som gjort mest på kortast tid är nog snickaren
    som var själv.Tyckte faktiskt synd om honom eftersom de hade
    öppnat alla fönster så du kan tro det är kallt däruppe.
    Vad kommer du att få betala för det lasset du fick idag,eller
    du har fått det gratis?
    Men det hinner väl torka det ska väl ionte regna tills vi får snö väl?
    Aha så du poströsta,det har jag bara gjort en gång i mitt liv,
    det var när jag flyttade tillbaka till Älmhult från Virserum.
    Snickarn kommer inte förrän mattläggaren har varit här och målaren
    gjort sitt.Då han ska göra en fönsterbräda eller sätta dit en i alla fall + golvlisterna.
    Hoppas det går bra med skyttet i kväll.
    Kramar

    SvaraRadera