fredag 17 september 2010

Hejsan!

Idag har vi haft målaren här,jisses vad det luktar i trapphuset,de kom klockan 6.45 och de har hållit på hela dagen,till sist så stack de runt 14,45-15,15,nåja dagen den bara försvann men vi tog en sväng och försökte få tag i byxor,vi åkte till Alingsås så när jag skulle prova ett par byxor fanns det ingen stol som jag kunde sätta mig ner,tänk vad beroende man är när man inte själv är okey,så jag fick fråga en tjej där om de inte hade stolar i hytterna så gick och hämtade en,men de byxorna satt inte bra jag hatar när byxorna har kort liv,även när jag var yngre så kände jag samma sak jag trivs helt enkelt inte i byxor som inte går ovanför naveln är det bara jag som hänger upp mig på saker .Jag vet att jag måste känna 100% för ett plagg jag sätter på mig lika så en väska jag köper.Nå det får väl bli Borås en dag när de inte är här för det tar ju lite tid att ta sig dit.Nej nu ska jag gå till säng det har varit en lång dag.Godnatt sov så gott önskar "Kaksmulan er alla..//Agath.

12 kommentarer:

  1. Hej Vännen !
    Tycker såå synd om dig/er att ni har så stökigt hemma med alla hantverkarna som springer där. Hoppas att de blir klara snart ...
    Jag är i Reykjavík nu hos min Äldre son och hans tre små flickor, Yngre sonen kom med mig så du kan tro attjag njuter ;o).
    Försöker också hitta ett par byxor som är höga i midjan och jag vill ha dem med resår i midjan också så jag har inte heller hittat några ännu *suck* ...
    Önskar dig en skön helg, ni får väl lugn och ro om helgen i alla fall ;o)
    Kram, Doris

    SvaraRadera
  2. Kära Agath, tiden går och vi med den. Fint kommer det att bli och så småningom ersättes färglukten av den härliga lukten av Agaths hemgjorda Julkorv kan jag tro. Lycka till med allt!

    Den 14 september har det gått ett år sedan Patrick Swayze gick bort. Franke Previte, mannen bakom ledmotivet till "Dirty dancing", ämnar uppmärksamma detta på olika sätt. Den 17-18 september kommer en minnesfestival äga rum på inspelningsplatsen för filmen "Dirty dancing".
    Samtliga inkomster ska gå till den cancerfond som upprättats i Patrick Swayze's namn.

    Hälsningar
    Ian

    SvaraRadera
  3. Hej Doris!
    Gör inte det,för jag vet de som har det värre,det hade kunnat gå värre, men det är jobbigt för allt förhalas,och hur det än blir så får man nog
    betalar en bra slant trots man har försäkring.Ja jag hoppas också att de
    blir klara snart så lådorna i rummet kan flyttas upp så vi har mer kontroll över vad vi har eller inte har.

    Så du är Reykjavik i helgen,ja det är du värd att få njuta en stund med dina barn och barnbarn.
    Ja att det ska vara så svårt att få tag i ett par byxor med hög midja, ofattbart egentligen för när jag var smal var det samma sak.Jag har tex aldrig kunnat köpa kläder per katalog i regel så fick man sy in dem,idag
    är det ju inte bättre kanske ska köpa tyg och sy dem själv,det kan ju knappast bli värre.
    Ja idag har man fått sova ut det var alltid något,och få duscha i fred är en välsignelse.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Ian!
    Ja du har så rätt,tiden bara försvinner,nyss hade vi vår
    nu har vi höst,men mycket har hänt dessemellan förstås.
    Ja jag hoppas att lukten kommer att försvinna till vi
    ska göra julkorven,annars blir det ju ingen korv i år.
    Ingen julkorv så blir det inte julö för mig tänk janson
    med den stekta korven prinskorv och köttbullar till det
    är mumma.

    Tack för du talade om detta,tänk att det gått över ett år
    sedan Patrick Swayze dog,hoppas man får se denna minnesfestival
    sedan för i dag är det ju den 18 september.Skönt att även nu efter
    hans bortgång så lever Patricks namn vidare.
    Tack Ian för du talade om detta.
    Ha det bäst min vän.

    SvaraRadera
  5. du agaten
    ja tycker att du ska köpa jins me sånn hög midja men ente sånn hög midja som går opp över ögonen för då kan du ju inte se när du promelerar

    men de är ju bara midjan såm ska va högt inte priser tycker ja

    hedå kojiki helsar åsså

    SvaraRadera
  6. Hej Lille Angus
    Ja men att hittar dem är inte lätt,ska åka en dag när här är
    lugnt till Borås,kanske hittar jag sådana med hög midja,men
    inte lika höga som Ian sa en gång.
    Precis min åsikt också priset är många gånger högre än midjan.
    Hejdå hälsa kojiki-san tillbaka.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej Agath. Ja Elliott tar tid på sig han. Inte verkar han ha bråttom inte...och inte vill jag tjata på dem och fråga hur det känns heller. Det är nog tillräckligt många som frågar dem om det. De ringer mig när de skall åka till BB i alla fall. Det har sonen sagt. Jag tänker vänta några veckor innan jag hälsar på dem. i mitten av oktober tänkte jag åka ner några dagar och hälsa på dem.

    SvaraRadera
  8. Hej Lia!
    Det börjar b li kallt ute så han vill nog vara kvar i den
    goe värmen eller hur?
    Jo din som ringer ju klart när det är så dags,bara Elliotts
    mamma inte går för många dagar över,minns när de satte i gång
    min son med dropp för han skulle komma för jag hade också
    mycket krystvärkar och väldigt ont,men de fick väcka han hela
    tiden för hjan somnade,då hade jag ett bälte kring magen som
    visade barnets och mina hjärtslag.Jag skulle ha honom den 29/10
    men fick han den 28/10 visserligen kunde barnmorskan räknat fel
    på någon dag.
    Hoppas nu att allt går bra att din sonhustru inte ska ligga i
    för många dagar.
    Ja du har ju lång sträcka att köra det gör man inte på en kisserast.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Det var väl attans då....att det ska vara så svårt att hitta ett par sköna byxor. Då får vi väl hoppas på Borås ;-) Eller ta fram symaskinen....

    Sv. Det är väl just det....att hon kan lukta sig till allt som stinker. I hennes värld luktar det nog riktigt gott ;-)
    Nej då, det är ingen mask alls i den svamp jag plockat. Skönt!

    Allt gott
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  10. Hej Susanne!
    Ja fast idag har det varit ganska lugnt här så vi
    har tagit dagen som den kom,men vi var ute en runda
    sambon har fått ont i nacken så han sökte akuten,men
    de hänvisade oss till vårdcentralen så jag ska nog ta
    det om min handled också,kan ju inte skada att en ortoped
    tittar på den i alla fall.
    Ja vi får väl skaffa oss en ny symaskin så man kan sy sådana byxor
    man vill ha,vet du i dag hade jag rödsoätta till midag vad gott det var.

    Jasså du säger att i hennes värld luktar det gott,ja man vet ju aldrig
    annars säger de att hundar har ett enormt bra luktsinne.
    Så du säger det är ingen mask i svampen du hittar,det måste vara sämre
    kvalitet de lämnar till butikerna eller vad tror du?
    Ingen promenad i dag heller,jag får snart sätta igång.
    Ha det fint du också.
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Rödspätta är inte dumt alls...Här blev det grillat.

    Joo, hundar har ett enormt bra luktsinne. Däremot har dom har inte alls samma smak som oss, när det gäller VAD som luktar gott. Det är ju från början ett rovdjur. Det som dom tycker luktar gott, stinker ve och fasa, hihi

    Ang. svampen så vet jag inte. Den kanske får ligga lite längre där än hemma? Tycker den ser så torr ut i butiken.

    Ha de
    Susanne

    SvaraRadera
  12. Susanne!
    Ja rödspätta kändes inte alls fel,det är ett tag sen man hade det.
    Oh grillat jag som älskar grillat,sambon är mer för kokt och stekt

    Ja man har ju sett de använder hundar att leta efter knark tex.
    och klart många andra saker,men jag trodde de tycket en göl tex
    som vi tycker lukta illa tyckte detsamma som vi men där ser man.

    Ja jag tycker också att svampen ser torr ut på sina ställe fler
    dagar gammal faktiskt,får väl se om jag får sambon med mig ut i
    skogen och leta själva,för här finns svamp det vet jag.
    Kramar

    SvaraRadera