fredag 30 juli 2010

Hu så lång dag detta har varit.

Vilken dag först så regnar det som himlen vore helt öppen eller som min moster sa en gång vår herre använder den grova sållet.Vi har + 17 grader ute,men jag har inte kunnat ta min promenad ändå tån den gör så förbenat ont så i natt när jag gick på toa så gick jag utan skor,för det gjorde så ont att ha sko på sig.Idag har det inte blivit så mycket skrivande satte min dator på virusscanning,jisse jag tror det tog över 3 timmar för att gå i genom alla filer,eftersom vi inte förstod vad som hade hänt och min mailadress bara försvann hux flux.Men nu verkar det fungera så nu har jag tillbaka min mailadress.Men snart ska sambon och jag sätta oss ner och installera min nya pinkod till banken fick kortet och aparaten idag,jäkla skit,nu måste jag tänka ut ett nytt lösenord.Varför kan man inte ha samma lösenord till allt,jag tror jag har 10 lösenord som jag måste hålla reda på och det börjar bli tufft.Näja det måste ju göras det finns ingen återvändå.Undrar om posten fortfarande tar emot räkningar för sen vi människor började betala över nätet så minskade väl tjänsten för detta.Är det då vårat fel att posten nästan är utplånad eller?Är det bara företag som fortfarande kan ha tjänster kvar hos dem.Vad blir nästa steg.Jag bara undrar är det bara jag som reagerar på dett här.Jag önskar er en trevlig Fredag.Kram till den som vill ha.//Agath.

14 kommentarer:

  1. Hej Agath!

    Tråkigt med din fot.

    Tror nog räkningar kan betalas "över disk" men då kostar det minst 50 kronor.

    Jättejobbigt detta med olika koder,lösenord för vad vi ska göra. Och dölja dessutom så ingen får tag i dem...

    Kram till Dig från Mig & Bröderna Bus.

    SvaraRadera
  2. Hej Suss!
    Ja det gör så ont varje steg jag tar så promenaden blev inte av i dag.
    Tänk jag har inte betalat på posten sen jag flyttade,det var dyrt 50 spänn*jag baxnar*
    Jag har bara varit inne ocjh skaffat paketer för att skicka julklapparna till min son,men jisses så små de har börjat bli.

    Ja jag tycker det är jobbigt med alla pinkoder,men jag vet samtidigt att det behövs,ja nu sen jag fick detta nya med dosa och kort var jisse namn ska man gömma det så ingen ser det utom jag själv förstås.
    Många kramar till dig och Brödernma Bus.

    SvaraRadera
  3. Godkväller!
    Du har helt rätt med karbonpappret, det sitter fast upptill på blocken och går inte att få fel.
    Jo, så tror jag inte det räcker med 50 spänn på posten. Sist jag betalade över disk har jag för mig det kostade 55 spänn för EN räkning. Tänk dig då om du har flera???
    Trist med din tå hörrö, inget bra i rötmånadstider, men tänk inte på det utan sköt om tån bara så går det nog bra..
    Vi var till staden sedan och nu har jag fått tag på spännen och resår. Köpte på mig bra mycket på en gång så jag har. Hittade en ny lösning också på armskyddens spännen som jag ska prova.
    Hästarna är nattade nu och Bounty har fått han också.
    Det är precis svart på himlen och det börjar nog regna när som helst skulle jag tro, blåser gör det också, och snart är det läggdax så jag önskar dig GOD NATT redan...Zzzzzz!

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Ja jag har ju jobbat på IKEA och sysslat mycket med dubbletter
    vissa är gråa på ena sidan och svarta på andra,men sen finns
    det de som ser nästan lika dana ut på bägge sidorna.
    Men det är ju hutlöst med 50 spänn tänk på den tiden man stod i kö
    för att betala då tror jag det räckte med ett par kronor,men det är
    ju ett tag sedan.Ja man brukar ju sammla alla räkningar under en
    månad.Så då kan det bli en hel del,Menm jag har ju haft postgiro i många år,men de har väl ändrat där också skulle jag tro.
    Nej jag har tänkt mycket på detta med rötmånaden,så i natt när jag behövde gå upp så gick jag barfota trots det var besvärligt men det gjorde inte ont i alla fall.Jo det gör jag efter bästa förmåga.
    Ja det har varit en grå dag hela dagen ,men bitavis har det kommit
    fint regn och ibland har det slått mot fönsterblecket.Så vi har nog
    fått en del idag.Så i natten som var så fick jag hölja på mig täcket igen,det var så kallt.Ja vi fick höststorm här på eftermiddagen någon gång,Jag önskar dig en godnatt
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej Agath
    Så bra att ni fick ordning på datorn. Man får rensa bort alla tillfälliga internetfiler med jämna mellanrum,
    annars blir det trångt ;-)
    Håller fullständigt med om att alla dessa koder, är hopplösa att hålla reda på. FY!
    Här laddar vi för morgondagens resa (30 mil enkel resa) Det blir att gå upp i ottan :-(

    Sv. Jaa, jag minns vargkulan...det var för hemskt.

    Kram till dig
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Hej Susanne!
    Jo det vet jag och jag rensar verkligen ofta ,nej det var inte det som gade hent utan vår interneruppkoppöling som hade blivit något fel på så
    sambon ringde idag och fick ordning på det först finns inte min adress sen på eftermiddagen så fick jag den tillbaka.Så man kan ju indra hur många mail som gått till spillo.Men det är säören så jobbigt när man virusscannar datorn det tar alltid lika lång tid.
    Ja man vill ju ha en kod som man kommer ihåg.
    Så det är i morgon det bär av,då får ni ha det så skönt,hur länge blir ni borta?

    Ja det var verkligen hemskt där hunden blev ihjälbiten och mamman också blev angripen,väldigt sorgligt detta.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hallå igen
    Man undrar ju, hur det kan försvinna ena sekunden, och så komma tillbaka igen. Var har den varit, liksom, hahaha.

    Sv. Ja, i morgon drar vi, men det är bara över dagen. Räknar med att vara hemma tidigt på söndag morgon. Hon vi ska till, fick bara permission över dagen, från lasarettet :-( Men det var kul att hon åtminstonde fick det :-)

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Hej Agath. Nu är jag på hemmaplan igen, efter 5 jobbiga dagar!
    beträffande att hålla vikten, efter att man har gått ner det man vill i vikt, så får man lära sig hos Xtravagnaza hur man byter livsstil och lär sig behålla vikten. Genom träning, sunt förnuft och en viss metod.Nu ska jag natta. En dag hemma, sen ska jag till Rättvik i en vecka på Classic Car Week. En hel vecka med gamla bilar och Rock 'n Roll!
    Ha det så gott, så länge

    SvaraRadera
  9. Susanne!
    Visst är väl internet märkligt ibland när jag skulle in och titta på mina mail så var jag tvungen att ha anväbdarnamn och lösenord, skitjobbigt men de hjälpte till där uppe fast det behövdes 2 samtal till det.Det sonm jag tycker är otäckt är vad kan ha skickats till mej undwer den tiden...Ja med tiden får jag väl veta.

    Så det blir och köra 30 mil för att besöka någotmn och sen köra hem igen samma dag blir ni inte trötta?
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Du får säkert alla mail som skickats under den tiden, (tror jag)

    Sv. Joo, lite trötta :-) men det ska bli roligt, och vi har inga tider att passa när vi ska hem. Vi kan ta det lugnt hela söndagen.....om inte lilla Milton kommer då förstås, hehe.

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  11. Håller med dig att det är jättejobbigt att komma ihåg alla lösenord ...
    Natti, natti, Doris

    SvaraRadera
  12. Hej Lia!
    Hemma på snabbvisit ser jag.
    Hoppas det har varit bra dagar trots att
    det varit jobbigt.Jag tycker du är ståndaktigt
    som kan hålla dig i trim,jag kan inte låta bli det
    där goda du vet,blir kanske bättre sen.Du får ha
    det så bra i Rättvik,det är inte utan jag har
    tänkt på dig.
    Lycka till med nästa vecka och var rädd om dig.
    Kramar.

    SvaraRadera
  13. Susanne!
    Ja nu sover du nog som bäst,ja vi får hoppas det
    för jag får från ett ställe jag inte vill missa.
    Ja som jag sa vara bara rädda om er nu på resan
    det finns så många stollar på vägen du vet.
    Ja lille Milton ja,han kanske kommer jag önskar
    jag kunde träffa mina barnbarn lika ofta.
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Hej Doris!
    Ja man vill ju gärna inte sitta där och tänka vilket
    lösenord var det jag hade.*suck*
    Natti natti.

    SvaraRadera