söndag 21 februari 2010

Vi var ute en runda för att titta på läget.

Vi tog några bilder men inte på snön nähä utan något mer tilltalande,men först gjorde jag oiordning maten vi skulle ha i dag grytbitar med champinjoner i så redde jag en sås på skyn som det sen fick puttra i så där här var vår mat idag.Varför bara en tallrik,ja det r så enkelt att jag vill ha mina rödbettor fri från sås därför en tallrik.









Detta kortet på solen tog 17,18 så visst har väl dagen blivit längre jag älskar solnedgångar särskilt när den blir så här. i vintertider,visserligen sa jagh att jag inte skulle ha någon snö men det gick inte att undvika.










Som ni ser så bara ett par minuter så hade solen skiftat och gått längre ner,och vi var på hemväg då så och nu är det beckmörkt ute.Jag önskar er en fortsatt trevlig Söndagskväll.//Agath

6 kommentarer:

  1. Du är duktig med kameran! Fina bilder! *witch like*

    Här blev det hemlagad pizza, hade tacofärs kvar sen i fredags som åkte på tillsammans med lite bacon, tomat, ost och simsalabim en jätte god pizza :)

    Lite svårt med din fråga för jag är inte säker på att vintergäck växer hos oss, så här hos oss blir det nog snödropparna som kommer först!

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ms Chevelle!
    Tack för du gillar dem.Du hade det verkligen
    vintrigt du också haha
    Det är väl gott med hemmalagad Pizza,har du testat att riva kassler på pizzabotten med champinjoner och ost?Det är himmelsk gott
    Backon har jag nog inte smakat sen jag var
    gift första gången där min mans mamma gjorde undernbara Pizzor.

    Jasså du har inte vintergäck hos dej,varför finns de inte det?
    Ja då blir det snödroppar,men det dröjer nog innan vi får se några.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Ädlis
    Fina bilder och visst är det bara ljusare och ljusare dagar. Vi går åt rätt håll! :-)))
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Hej Predis!
    Tack för diu tycker det,ja det blir ju ljusare
    så även om vi ser snö just nu så vet vi att
    om en tid så har vi våren här.Jag tittade på mina tulpaner innan,glömde ju säga de är fler dubbla vilket jag aldrig varit med om innan...
    Jag önskar dej en trevlig Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Jag hittade lite skinkbitar från i julas och chansade på en gryta med wokgrönsaker. Det blev jättegott.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  6. Hej Anne-Sofie!
    Så du hade lite skinka kvar,våran blev väl uppätan tror jag
    men det där lät gott,jag for nog plocka in min wokpanna för
    det är så länge sen jag wokade,jag älska bambuskott och mini
    majskolvar och andra grönsaker,jätte gott nu gör du mig sugen.
    Ha det fint du också.
    Kramar

    SvaraRadera