söndag 1 november 2009

Tror ni det blev någon promendad,....

...nej då dagen kom är snart borta,vad har jag gjort mer än lagat mat,inte mycket inte ens varit ute och åkt en runda ej heller gått den,denna dagen var absolut inte min dag,kanske beror det på att man känner sig missmodig,att allt bara förhalas hela tiden.Jo en sak har jag gjort,jag har gjort rätt för mej,aldrig att jag har varit så sen med att betala räkningar,,,glöm nu inte ni som har restskatt att den snart ska vara betald,jag tror det var den 12 November som den skulle betalas.Snart ska jag sätta mej och se om det är något med filmen som Meryl Streep är med i... "Djävulen bär Prada2 detta är en komedi trots att inte titeln låter som så.Den går på 4:an kl 21,00,hoppas bara TV:n håller sig lugn och inte att det blir en massar rutor.Tänk vad regeringen gjorde detta bra för oss.Nu är det störning i vart och varannan kanal ofta väldigt ofta till och med.Ha en trevlig Söndagskväll//Agath.

18 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Kul att bli efterlyst..*Fniss* Jag finns här i närheten jag lovar... Jag var ner till stallet vid 2 tiden och blev kvar där ett tag. Jag ägnade mig åt min lilla pålle för en gångs skull. Jag hade storstädning av både box och häst. Det satt fast må du tro. Lera i manen som rastaflätor. Sedan när jag kom upp blev jag tvungen att hjälpa tjejen i resturangen. Hennes dator hade klappat ihop. Så nu har jag mailat matsedeln till henne som hon gav mig via telefon. Så har vi ätit lite mat också. Nu hade jag tänkt att jag skulle fixa våra räkningar innan det blir lugnt för kvällen.
    Ha det bra!
    Ps. Har läst din kommentar på metrobloggen via mitt mail. Ds

    SvaraRadera
  2. Nu behöver du inte oroa dig mer för dian räkningar tror jag.
    Du har ju varit duktig och betalt dem nu.
    Så ta´t lugnt vännen.

    Ibland blir det så där men visst blir man tji när man glömmer saker.

    Jag tänkte också slå mig ner vid TV.n en stund.
    Kramar till dig och sov gott sen.

    SvaraRadera
  3. Hej Agath!

    Tack för brevet och länken hit.
    Jag har saknat din blogg sedan du stängde.
    Men nu kan jag besöka dig igen. *L*

    Jo, den filmen ska jag också se. Spelar nog in den till gumman som sitter vid sin egna dator i kväll. Vi har det lite lyxigt här sedan hon flyttat hem igen - var sin dator! Men vi slipper ju bråk iofs.

    Hoppas du får en mycket fin måndag och att du orkar ta din promenad då.

    Kramar från mig.

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Ja jag tänkte du kanske satt inne på
    din andra blogg,och så var du i stallet.
    Så restuarangchefen hade problem med sin
    dator,snällt av dej att hjälpa henne.
    Då har det varit hemskt blött hos er eftersom
    Bounty hade rastaflätor fast i lera haha
    Vi åt här i skaplig tid idag,jag hade det som
    Tinas Cookalong du vet skinksnitzel med skinka och ost som var doppad i ägg och sen i skorpmjöl
    det blev himla gott.
    Ja jag mäåste ju se till att du får lite kommentarer även där*ler*
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Ninaasol!
    Nej nu är de betalda så nu kan jag
    slappna av*ler*
    Ja man måste ju slappna av lite vid
    TV:n nu har jag inte suttit där på
    hela dagen så nu är det väl snart min
    tur,tror jag.
    Kramkram och sov så gott när det

    SvaraRadera
  6. Filmen är hyfsat bra så du kommer säkert att ha underhållning ett par timmar.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  7. Hej Bella!
    Välkommen in till mej,som du ser
    är det ganska likt med kakor och
    mat.Så du kommer nog att hitta det
    du vill ha.*ler*
    Ja där sa du något,ett band ja det
    skulle jag nog haft redo.,får väl se
    om jag hittar något.Jag har ju tid på
    mej.Är den bra så blir man bara sur.
    Vi har också varsin dator,ja jag har ju 2
    för jag har en speldator och där sitter
    sambon ofta.
    Ja jag hoppas att jag fårmin promenad i
    morgon i stället.
    Kramarom.

    SvaraRadera
  8. Hej Agath,

    Tack för din hälsning på min blogg...och så hittade jag till dig. Jag har saknat dina ord om din vardag.
    Tänkte jag med på den filmen ikväll...lite iväg från vardagen till en annan värld.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej Cayenne!
    Tack för du talade om det,jag gillar Meryl
    Streep.
    Jag önskar dej en fortsatt trevlig Söndagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  10. Hej Leena!
    Du hittade hit*ler*
    Du gjorde mej glad när du sa att mina små ord
    betyder något.
    Ja ibland behöver man förflytta sig
    från en värld till en annan.
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Äntligen! Räkningarna klara, 400kr över!! Undrar vad jag ska göra för dom???*Fniss*
    Resturangtjejen ringde igen och jag har varit suport för henne. Hon visste inte om att man hade ett vertygsfält att hitta funktioner i. Hon hade fått igång datorn hjälpligt så hon kunde skriva ut matsedeln från hemsidan. Hon kan maila till mig, men mina mail kommer inte fram till henne igen. Jag har ingen aning varför. Varken min privata mail ellet hotmailen kommer fram till henne. Det går över mitt förstånd. Helst skulle jag vilja sätta mig och kolla igenom datorn själv, men det går inte.
    Ha det fortsatt bra!

    SvaraRadera
  12. Var filmen bra ? Om du rekommenderar den kan jag säkert få den på bibblan, man kan ju behöva dra på smilbanden ibland, inte sant ;0) ?
    Önskar dig en bra vecka.
    Sköt om dig !
    Kramar, Doris

    SvaraRadera
  13. Hej Recurven!
    Ja det är ju bara den förste du får hushålla
    bra med dem*ler*
    Vad lustigt att inte dina mejl går fram
    alltså om jag förtår det rätt så går det
    bara åt ena hållet men inte åt andra.Kan
    det vara att du tryckt på någon knapp som
    gör att det inte kommer fram?
    Kramar.

    SvaraRadera
  14. Hej Doris!
    Ja filmen var bra,lite rörig i början men
    faktisk en bra film i sin helhet.Det jag
    ingen skrattfilm precis,men ja bra.
    Jag önskar dej en bra vecka också.
    Kramar

    SvaraRadera
  15. Min ädelsten!
    Idag skall jag till rehabträning något senare än vanligt. Har fortfarande inte fått veta om min framtid från FK så hur den biten med pengar m.m löser sig ... vet inte jag. Det är bara att försöka vara optimistisk!
    Ha det gott och akta dig: åtminstone här stormar det rejält!

    SvaraRadera
  16. Hej PreddieTigern!
    Hoppas allt går väl för dej idag på
    REHAB-träningen,De violl väl först
    kolla upp dej som de gjorde med mej.
    Där man först var tvungen att prata
    med sjukgtýmnasten,arbetystarpeuten,
    läkare,psykoterapeut och sköterskan,
    sen skulle det pratas med FK och arbetsgivaren.
    Men jag gick ett helt år 2 dagar i veckan,de
    hjälpte till att få en att finna vägen tillbaka till arbetslivet.Tror du inte att de gör samma med dej,jag menar samtalen och så.
    Här fläktar det bara i grenarna,men vad det har regnat i natt.Det slog på fönsterplåten så det var stört omöjligt att falla i sömn.
    Jag önskar dej en bra dag på REHAB
    Kramarom.

    SvaraRadera
  17. Min Ädelsten!
    Jag har redan haft sådant möte. Det jag inte får veta är om FK tänker avslå mitt sjukintyg eller ej. Hoppas få reda på det helst i morgon.
    Kramar

    SvaraRadera
  18. Hej PreddieTigern!
    Jag såg inte din kommentar,men båttre
    sent än aldrig heter det ju*ler*

    Jasså du har haft ett sådant möte,då
    har du gått på REHAB länge då,för mitt
    blev inte förrän ungefär efter 1 år.

    Hoppas det går bra för dej och att jag inte
    är för sent ute håller tummarna i alla fall.
    Jag önskar dej en så trevlig tisdag du kan ha.
    Kramar.

    SvaraRadera