söndag 1 november 2009

Nu ska jag ut och laga middag. Men först ett par vitsar

En norrman kom rusande till färjelägret i Oslos hamn och fick syn på färgan en bit från kajen. Han lyckades, med ett fantastist tigersprång, hamna på färjans däck.
- Det gick fint! sa han till åskådarna.
- Ja men varför väntade ni inte tills färjan lagt till?

***

En norrman kommer in i en affär och ser ett blankt cylinderformat föremål på en hylla. Han frågar då expediten vad det är för någonting. Expediten svarar att det är en sak som man kan förvara varma drycker i så att de håller sig varma och kalla drycker så att de håller sig kalla.
- Oj va bra det låter en sån vill jag ha, säger norrmannen.
Nästa dag på jobbet frågar chefen norrmannen vad det blanka cylinderformade föremålet är för nånting. Norrmannen berättar då att föremålet håller varma drycker varma och kalla drycker kalla.
- Det låter ju jättebra, säger chefen och passar samtidigt på att fråga vad han har i termosen.
- Idag har jag två koppar kaffe och en isglass i den!

***

Jag försökte förrut att ta bild på min clivia,men jag ska nog vänta tills alla knopparna är utslagna,får bara hoppas att ingen ramla under tiden. Nu ska jag gå och laga middag,idag blir det Oxrulader och koka potatis, man börjat ju bli smått hungrig.Ha det fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar