torsdag 26 november 2009

Med en Aisopos Fabler, säger jag godnatt till er alla.

Ska se om jag får bukt på min huvudvärk så jag kryper till kojs nu,hoppas allt är bättre i morgon skulle gärna vilja ta den där promenaden som jag länge trängtat efter.Godnatt till er alla önskar "Kaksmulan" Agath.

Räven och katten
Räven satt och skröt för katten om hur många flykt-planer han hade för att komma undan sina fiender. Katten sa: "Jag har bara en enda och den fungerar alltid". Just då fick de höra skällanden av en flock hundar som närmade sig. Katten hoppade snabbt upp i ett träd och kom undan medan räven satt kvar på marken och funderade på vilken av alla sina flykt-planer han skulle använda sig av.

"Bättre med en bestämd plan än många obestämda."

10 kommentarer:

  1. Hej på dig..nu måste jag ner till vårdcentralen ..har en otrolig hosta ..de ska kolla lungorna..och så vill de ge mig penicilin,usch är helt slut... men allt har ju sin övergång ..vi hörs kram!

    SvaraRadera
  2. Hej på dig lilla kaksmulan! Nu har jag hämtat mig såpass att jag orkar sitta vid datorn igen, men det har varit riktigt illa här. Jag däckade totalt i söndags med feber, snuva, halsont och huvudvärk. Nu har det gått över i en envis hosta, som tyvärr gör att jag troligtvis måste avstå från första advent-högmässan på söndag. Men sånt är livet.

    Hoppas allt är bra med dig. Själv ligger jag efter med precis ALLT!!! Första advent på söndag, och jag har inte hämtat upp adventsstakarna än!

    Vi ses! Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. du agaten
    nu har ja en blågg såm är min egnaste
    å ja håppas att du ska titta in där
    å säja bra å glada saker till mej

    angus

    SvaraRadera
  4. Godmiddag!
    Jag hämtade ut mina pilskaft och fjädrar igår. De var jättefina de lila fjädrarna ihop med de vita. Gjorde även ett bra Korreresultat föresten!! 234p nytt pers. på 30 pil..
    Orkade inte skriva när jag kom hem igår. Var trött och så tittade vi på Kniven mot strupen på 3:an. Det var ganska intressant och se hur vissa krogägare miss sköter sina resturanger, rent av äckligt i det fallet. Kocken var endast 19 år!!! Och krogägaren var ett miffo.. men killen hjälpte dom igång och fick miffot att ändra inställning. Bra jobbat!! Nytt avsnitt nästa tor. kl.21.
    Idag ska jag göra lite förberedelser inför tävlingen i morgon. Vi ska träffas kl.7 för att åka tillsammans till Motala. Upp och ruska liv i tuppen i mörkret liksom. Nu ska jag först ner till Bounty och göra rent hos honom. Stalltjänst i kväll dessutom.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Hej Mary-Louise!
    Hoppas allt går bra,och att du får
    den hjälp du behöver.Men det är kanske
    pencillin du behöver somm kan ta kål på
    din hosta.
    Jag önskar dej en så bra Fredag du kan ha.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej Wolmer!
    Inte du också med hosta,har du fått någon
    hjälp för detta?
    Nåja jag ser att du är tillbaka på banan så
    vi får väl hoppas att det lugnar ner sig.
    Min huvudvärk vill inte ge sig.Men jag tror
    att de beror på att min sömn är inte vad den borde.
    Jag önskar dej en trevlig Fredag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Oh lille angus!
    Så roligt du kommer på besök,
    så du har öppnat en blogg,jodå
    agaten kommer var så säker.
    Du som skänkt mej såmycklet glädje.
    Kram på den lille vän.

    SvaraRadera
  8. Hej Agath!
    Jo, det var roligt, fast han sov mest hela tiden. Babysimmet tog alla hans krafter så han hade inga kvar till mig.
    Men det gjorde inget för han börjar bli så mammig att man nästan inte får hålla i honom.
    Noah sover också fast att det är en massa ljud runt.

    Din tid blir snart bättre igen, det kommer att lugna ned sig, ska du se.
    Samt att snart kommer allt att fungera jättebra och automatiskt.
    Ha det så bra. Kram Carina

    SvaraRadera
  9. Godmiddag Recurven!
    Så då är du nöjd med dina pilar,det var roligt att höra.Men hur är det då måste du tänka om när det gäller färger eller?Tänk ifall det är
    bågon annan som har samma färger hur gör ni då?
    Du behöver inte ursäkta dej,jag förstår att du
    kan bli trött men en sak huvudsaken du är nöjd ju.
    Att ingen blev sjuk av maten om det var så misskött?Jag ryser,jag satt och tittade på något annat just då,detta programet började förra veckan om jag inte misstar mej...

    Ja så då är det sista tävlingen innan våren har jag rätt?
    Jag önskar dej en trevlig Fredag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  10. Hej Carina!
    Jo men det var ju det jag sa,om den killen som kom till oss på verkstan,hans barn sov trots oljudet.

    Ja det där babysimmet tar hårt på krafterna,rätt märkligt när de simnmar i 9 månader i fostervatten,men det är ju klart
    inte samma sak det här med babysim.Det är skönt
    att Noah kan sova trots oljud.
    När min store son var liten så var han hos dagmamma så hon hade en annan pojke han tålde inte vanliga ljud så skulle de se på TV:n så fick hon ha lågt ljud på.

    Ja du har kanske rätt,jag får hoppas det kommer ganska snart.
    Jag önskar dej en trevlig Fredag.
    Kramar.

    SvaraRadera