måndag 23 november 2009

Ja så var det dags att säga godnatt...

...denna dag har varit så lång beroende på att jag steg upp som jag gjorde,jag satt för ett par timmar sedan och ögononen ville bara gå igen,så obehagligt det var.I morgon ska jag till sjukgymnasten och lämna in remissen från läkaren,sen får vi se och jag som önskat henne god jul och allt haha ja så det kan blí.Snart ska jag ladda videon igen för nya avsnitt.Det är ju ny vecka nya avsnitt.Så det gäller att passa på.Nu önskar jag er en god natt till er alla med en Aisopos Fabel."Kaksmulan"//Agath

Lejonet och de fyra oxarna
Lejonet brukade ofta passera fyra oxar i en hage när han var ute och sökte föda. När lejonet försökte anfalla oxarna ställde de sig alltid tätt ihop så lejonet kunde aldrig rå på dem. Men en dag blev oxarna ovänner och gick åt var sitt håll i hagen. Lejonet kom förbi som vanligt och hade inga problem att anfalla och göra slut på oxarna en efter en.

"Enighet ger styrka"

12 kommentarer:

  1. Det är ju jättebra att du får mer hjälp
    av en sjukgymnast.

    *sov gott*

    SvaraRadera
  2. Hej Agath!
    Jag såg att du haft problem med att komma in på Passagen? Det har jag också haft. Kommer fortfarande inte in. Såg att du varit på röntgen. Det var väl bra. Bra med en ny remiss till sjukgym. Hoppas att su sover gott i natt.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Vännen !
    Passagen fungerar inte, såå tråkigt ... Du har tur som har flyttat ;0).
    Hoppas att det har ordnat sig i morgon annars blir jag SUR !
    Sköt om dig !
    Kramar, Doris

    SvaraRadera
  4. Hej Agath!

    Jag gillar dina fabler de har så mycket att säga oss.

    Jag blev arbetslös för två veckor sedan så just nu håller jag på att landa i detta konstiga tillstånd. Det är första gången i mitt liv som jag är arbetslös.

    Ha en skön tisdag!

    Kramen från
    Kajsa

    SvaraRadera
  5. Hej Agath!
    Oj, kan det bli sådana földer av ryggskott. Inte roligt.
    Den boxen är för det mesta dyrare än den vanliga så jag förstår att du inte tog en sådan.
    Ja, vi försöker att alltid hjälpa varandra.
    Ha det så bra. Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Godmiddag!
    Det är lika grått och trist som det brukar. Har en gnutta huvudvärk, men det kanske kommer av att jag sovit dåligt inatt också.
    Nu fungerar passagen för min del igen.
    I dag ska jag räkna morotspengar för det kommer ny leverans i kväll. Annars ska vi in till bågskyttet. Ska prova skjuta korren också. Jag brukar skjuta 2 ronder så jag har att välja på.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. Hej Ginger!
    Ja jag blev glad jag fick en remiss
    av läkaren,hoppas nu att det blir
    samma behandling som jag fått hittills.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    PS:Eftersom jag sköt på tabletten i går fick jag ta den idag.Men egentligen när jag tänker
    efter så hade jag ju kunnat ta den i går,men,
    men gjort är gjort och dagen kommer inte tillbaka.DS:

    SvaraRadera
  8. Hej Starry-eyes!
    Ja det gick inte komma någonstans,utom till ginger av mina vänner,men då blev jag så förbluffad så jag glömde skriva,men till er
    alla andra konm man ibland inte in allas,och
    kom man in så gick det inte skriva en kommentar.
    Ja vi får väl se vad han skriver eftersom han inte kunde se plåtarna...men det är bara att
    vänta..
    Ja jag har nog sovit gott i natt för när jag vaknade skulle ta lite Vichyvatten så tappade
    jag flaskan så jag haden og legat på arnem tror jag.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej Doris!
    Nej jag såg den fungerade dåligt i går,
    får väl hoppas den fungera bättre idag.
    Flytta du också*ler*
    För ta ett snack med passagen fungerar väl dåligt nu också.För mejl ska det väl gå att skicka inte sant?
    Sköt om dej du också.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  10. Hej Kajsa!
    Ja är de inte goa så säj.*ler*

    Usch så tråkigt att du blev utan jobb.
    RTänk jag har aldrig varit arbetslös
    när jag fortfarande var arbetsför,jag
    hade nog kännt detsamma som du,jag kan
    inte förstår hur det blir så här,många
    reser Sverige runt och jobbar,detta låter
    sjukt,är det ett sätt att bryta ner folks
    hälsa.Vissa passar det,men inte alla...
    Du får b örkja skriva på heltid Kajsa,du
    är ju duktig,knäpp dem på näsan de som gjorde
    att du är där du är i dag.
    Jag önskar dej en skön Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Hej Karina!
    Det var helt sjukt när jag fick mitt
    första ryggskott,eftersom jag var lång
    och vi packade porslin i stora lådor så
    jag fick böja mej över med raka ben,när man
    hållit på ett tag så kände jag trötthet i ryggen,men nochalerade det,och till slut kom jag
    inte upp ur sängen,ja det var mitt allra första
    ryggskott.Jag skrattade när läkaren sa jag hade lumbago,nyfiken som jag är så frågade jag vad
    det var för något,då sa han ryggskott.Jodå man kan få ryggskott på de märkligaste sätt ha man svag rygg och går på enn tröskel tex kan man få ryggskott.Jodå jag vet.

    Ja jisses så dyrt det var dessa allternativ,så jag bestämde mej för det billigarste varianten.
    Nu mera har jag varit van att man bara kan se den kanal som spelar in/ser på.Jag är inte bortskämd.

    Det är bra att kunna hjälpa varanna.Massage är skönt inte sant?
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  12. Hej Recurven!
    Här lyste solen upp för ett par minuter sen,
    det är ljusare ut idag.Ja den där förbaskade
    huvudvärken,jag går vi in på andra veckan i följd med huvudvärk kan det bero på vädret tro?
    Sovit bra har jag gjort tom med handen sov.
    Ja jag såg att passagen fungerar igen.De gånger jag varit inne.
    Jasså hoppas mortotspengarna räcker.
    Då fåre du ha en bra skyttekväll.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera