fredag 20 november 2009

Först får jag tacka Anne-Sofie,för hon hittade sagan om Askungen.

Och i natt har jag kommit fram till mitt beslut om TV:n,först hade jag ett snack med sambon hur vi har det idag och hur det blir med ny TV,vill jag ha det systemet som erbjuds mej så ligger boxern inne i TV:n och om jag då spelar in på natten så kan jag inte stänga av TV:n,så vi har resonerat lite fram och tillbaka för som jag har det just nu med digitalboxen utanför och min gamla TV så spelas det ju in medan TV:n är avstäng,och sen har jag väl inte förlikat mej med platt-TV ännu,det måste nog mogna lite till,Så jag får hoppas på försynen att den håller ett bra tag till.Visserligen kommer det ju att kosdta det arbete han gjort med förstärkare och längre kapel,men sen har vi ju en DVD som går ypperligt att spela in på alla kanaler inte samtidigt men en åt gången, vad ska vi annars med DVDn till?Så jag tror nog jag kommit till ett vettigt beslut i nuläget.Förresten så lyser solen här idag ser väldigt trevligt ut spå jag får se vad som händer här.Kram till den som vill ha.Jag önskar er en trevlig Fredag.//Agath.

22 kommentarer:

  1. Hej Agath!
    Nej, jag tittar inte på Bonde söker fru, men det är säkert bra.
    Platt-tv fungerar bra, fast man måste vara noga med vad man köper så man får bra bild. Fast inte viste jag att tvn måste vara på om man har boxen inne i tvn vid inspelning också.
    Vi behöver ju ingen box i tvn här med com hem.

    Här har det varit lite strul för mig och jag hoppas att det har lungat sig nu.
    Ha det så bra. Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Ädelstenen

    Det är alltid bäst att inte köpa apparater med för mycket inbyggd i för går en sak i den sönder så går hela apparaten sönder eller så står man där med en avancerad apparat som kostat mycket och kommer att kosta desto mer att reparera. Det tål ett funderande.

    Först med min nya skärm har jag börjat höra dina fåglar! Jag hade inte högtalaren på så den dag jag råkade ha den på trodde jag att det var fåglar utanför mitt fönster som lät så högt! ;=)

    Ha en trevlig fredag kväll. ;=)

    SvaraRadera
  3. Hej Agaten
    Du frågade efter en SAGA med Askungen. Historien med Askungen och katten är en mycket gammal och välkänd VITS som står på flera ställen på internet.
    Inte är det väl en ASKUNGE-SAGA, och som vits inget man berättar för barn precis.

    Hälsningar

    Ian

    SvaraRadera
  4. Oj, vilka bekymmer och våndor du har Agath. Men det blir nog bra, och om du funderar tills mellandagsrean så komemr du ju lite billigare undan för det brukar vara fin rea då...

    Lycka till i alla fall

    SvaraRadera
  5. Hej Carina!
    Innan vi drog till bys så hann jag läsa inne
    hos dej,hoppas din sambo mår bättre nu,för att
    ha ont i ryggen är ingen hit.Jag glömmer aldrig mitt första ryggskott,då låg jag i 3 dagar utan att komma ur sängen själv.Men till sist så tog min mor med mej till läkaren och han bad mej böja mej framåt,det var väl ingen kost,jaha sa läkaren nu kan du ställa dej som vanligt igen,då tittade jag på honom men jag kan inte själv sa jag så han fick hjälpa mej,så jag blev sjukskriven i 3 veckor och under den tiden skulle jag ha sjukgymnastik,sådant existerar inte idag,vilket jag tycker är lustigt.

    Det är bara den boxern som är inne i TV:n,men ska jag kunna spela inoch sen släcka TV:n var jag tvungen att ha en boxer vid sidan om vilket slöseri!
    Så jag bestämde mej för det vi har i dag.
    Jag önskar dej en trevlig Fredag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej PreddieTigern!
    Nej jag vet det,så nu blev det så som vi har det i dag,jag får hoppas att TV:n är med oss
    ett par år till sen kommer det nog nya ting
    så då kan man kanske tänka på en platt-TV.
    Större utrymme kommer vi ju inte att få här
    hur jag än försöker ställa möblerna på annat vis.Vi får väl se när han skickar räkningen
    hur dyrt det blir,men någa 7.500-8000 kommer det inte att bli.
    Jag önskar dej en trevlig Fredagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Ian!
    Haha nerj någon barnhistoria är det ju inte,
    men det sa jag ju inte heller eller?
    Men jag skulle nog skrivit vits,men nu har
    jag den på min sida i alla fall.Har du hört
    den innan?

    SvaraRadera
  8. Hej Cayenne!
    Ja om ändå det var då som den andra boxern la av,men så länge får vi ju inte låna den nya boxen han kom med.Men nu har jag kommit fram till ett beslut i alla fall.Det blir inte så dyrt som att köpa ny TV.
    Jo jag vet att det är mycket som är billigare då,och till slut måste jag väl vänja mej vid Platt-TV.men tills dess får den gamla hänga kvar.Tack vännen.
    Jag önskar dej en trevlig Fredagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej Agath! Sent omsider kom jag till datorn denna kväll. Det har varit full rulle hela dagen, och min äldsta dotter fick permis från sjukhuset och kom hit en sväng också.

    Samtidigt skulle yngsta dottern iväg till helgkortiset, och det blev en hel del buller och bång när vi både skulle packa och umgås och gulla med lille sköldpaddan.

    Men nu är jag ensam hemma och ska bara ägna mig åt att ligga på soffan och glo på TV och sen lägga mig tidigt och SOVA!!!

    Så skönt att du fick tag i sagan!

    Ang TV så är jag nöjd så länge min gamla burk fungerar. Sen har jag en pytteliten extra-TV som inte är inkopplad, och en annan stor burk som jag fick av en bekant. Nån platt-TV blir det inte här än på ett tag.

    Ha en toppenkväll nu! Kram!

    SvaraRadera
  10. PS Nu hör jag inte bara fågelsång, utan vacker pianomusik här också!

    SvaraRadera
  11. Halloj vännen!
    Du har flyttat, någon speciell orsak gillade du inte passagen? Eller har det hänt något speciellt?
    Jag vet att jag är jätte dålig på att surfa runt på bloggarna.. men jag är glad att du skrev så jag kan fortsätta följa dig!
    Hoppas allt är bra med dig!
    Här är det som vanligt fullt upp med barnen, jobb och så klart bilar...:D

    Gillar du Mari Jungsteds böcker? Jag fullständigt älskar dem som jag skrev hos mig och köpte och laddade ner hennes sista nyligen till min IPOD så jag kan promenera och lyssna på de är helt otroligt bra.
    Såg du filmerna..... de var ju riktigt botten napp när man läst böckerna och följer inte mycket av handlingen men ändå se bara om man inte läst böckerna.

    Var rädd om dig
    Kram

    SvaraRadera
  12. Hej Wolmer!
    Ja du hör alldeles rätt,det finns musik också.
    Hur går det med nytillskottet?
    Kramar.

    SvaraRadera
  13. Hej MsChevelle!
    Så roligt du nappade*ler*
    Ja jag blev arg på passagens hantering av
    en del bloggare,mej har de i stort sett
    struntat i,fick alltid svaret att mejla mej.
    Så det var just därför jag fick nog.

    Men sen såg jag att filmen av Mari Ljungstedt
    skulle gå och tänkte på dej med en gång,du kanske ville se den tänkte jag,själv kolliderade den med något annat för mej,men jag
    ser att jag inte har missat något.

    Jag har haft lite problem med mina fötter,jag har fått hälsporre i min högra fot,och varit på sportkliniken där han förklarade att min hälsporre hade jag aldrig behövt få,för jag hade ju bara ett inlägg i den vänstra foten den högra har jag först nu.
    Så det har blivit lite si och så med min gående.

    Om jag gillar böckerna det kan du lita på jag gör,jag fastnade med en gång,jag är inne på min tredje bok nu,"Den inre kretsen".Jag ser
    att du håller på med ditt gående trots jobbet med bilarna.*ler*

    Skönt att det är bra med dej och barnen.
    Vad rädd om dej du också.
    Jag önskar dej en trevlig Fredagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  14. TV:n har olika centrala betydelser för olika människor har jag märkt.
    Själv så har jag TV via bredbandet. I det fallet skulle en inbyggd box inte ha någon funktion.
    :-)

    SvaraRadera
  15. Wolmer!
    Så det har varit lite stress hos dej i dag då,
    Hoppas du får sova gott i natt så det inte blir sådana ryck som det blev härom natten.
    Din äldsta dotter blevb väl lite nyfiken på den nya stjärnan i hemmet.
    Men du vad tomt det blir nmär alla sticker och man sitter där,sköldpaddan säger ju inte mycket.
    Hoppas du får en lugn kväll framför TV:n det är ju IDOL.
    Kramar.

    SvaraRadera
  16. Hej Fjäderlös Tvåfoting!
    Så hade jag det innan jag flyttade upp
    hit,man var tvungen att ta ett par kanaler
    extra för 66 kronor det var kju överkomligt tycker jag,men vad snabbt mitt bredband var.
    Men idag bor jag i ett gammal villa,och då finns det inte sådan möjligheter,det var t.o.m.
    svårt att få ADSL.För bor man ute på Vischan så
    kan det vara så.
    Jag önskar dej en trevlig Fredagskv äll.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  17. Godkväller!
    Det blev inte något fredagsmys, men jag fick ett plötligt besök av min bror från Gotland och det var mycket roligare. Han är över för att vara ledare i morgoni Flen. Det ska testas hundar, jakt instinkten, hur och var de biter tag i bytet och så vidare. Hundarna ska visst lösa problem också. Det lät ganska roligt. Vi får väl ha lördagsmys i stället. Glögg och pepparkakor. Har köpt en ny sort Annas pepparkakor med björnbärssmak, smakar faktiskt bra. inte så tokigt. Fast de vanliga är ju godast!!
    Jag kommer att maila dig någon gång under helgen. Har äntligen hittat pappret jag letat efter. Om vad Får du se! Hihihi, lite hemlis!!!
    Ha en bra fredagkväll!

    SvaraRadera
  18. Åh,har du haft sol idag? Den har vi inte sett här på många dagar. Kanske den kommer imorgon?!

    Maken köpt plattTV. Och det plus det digitala gör att man ibland inte ser hela texten,det blir störningar,svårt spela in mm. Eller så är jag väldigt oteknisk;-).

    Nattkram / Suss

    SvaraRadera
  19. Hej Recurven!
    Ja jag såg det för någon minut sen*ler*
    Är han jägare eftersom han tränar med hundar?
    Ja det går väl lika bra med lördagsmys,och
    glöggen förfaras ju inte,eller har ni hunnit
    dricka upp den?
    Oj vad nyfiken du gör mej ska jag behöva gå på
    helspänn tills du skickat den.
    Kramar.

    SvaraRadera
  20. Hej Fuschia!
    Aha så det var du som motade min förra
    kommentar,ja vi har haft solsken här,tror du
    vi drog nytta av den,pytsan vi satt och pratade
    i köket hur vi skulle göra med TTV ja du har väl läst förstår jag.Så när vi hade pratat och
    jag hade ringt och sen vi kört ut,så var solen borta,snacka om det kändes snopet*suck*
    Det där lät inte bra,hade nmi inte TV-killen hemma som ställde in allt så där ska det ju inte se ut...det kan ju vara något fel på den
    så ring honom i morgon eller på Måndag.
    Jag önskar dej en trevlig fortsättning av kvällen.
    Kram till dej och Bröderna Bus.

    SvaraRadera
  21. Godkväll igen!
    Nej, han är inte jägare, men han och hans fru håller i kurser i lydnad, spår och lite allt möjligt på Gotland. De har mest med Labradorer att göra. De används visserligen i jakt och kanske testen har lite med det att göra trots allt. Den ska ju lösa problemet med att fånga bytet. Det har ju med jakt att göra..
    Nej nu ska jag vippa omkull mig i sängen.
    GOD NATT!!!

    SvaraRadera
  22. Godkväller Recurven!
    Aha han lär ut lydnad för jägare,bara
    labradorer,inte beagle då...
    Vippa omkull du och sov så gott
    Godnattkramen.

    SvaraRadera