onsdag 29 december 2010

Ja så har ännu en dag gått.

Ja i går var det resa av igen till Nossebro för att handla inför Nyåret, taxichaffören var 25 minuter för sen för det var halt i går,så i går hade jag 25 minuter mindre att handla på,så i slutänden var jag svett innan jag plockat ihop varorna,en kasse gick sönder dessa vassa kanter det är på en del paket oavsett det är mjölk eller choklad.På tal om choklad så hittade jag en annat ask i går och får hoppas att den är godare det var i alla fall mint med i den,och inte var den så dyr heller,49 kronor men så är det bara 300 gr i stället.Men lite måste man ju ha till nyåret också inte sant? Men trots att tiden var knapp i går så hann jag,jag plockade över varorna i vagnen och plockade när jag satt i vestibulen så jag kunde packa om det i påsarna bättre men trots det gick en säönder plast i all ära,men pappåsar är inte så bra nu när man måste ställa det ifrån sig och jag visste ju inte om jag fick hjälp in med varorna.Nu vill sambon att jag ska in till Apoteket också,men jag vet inte om jag orkar.Vi får se.Det är inte så lätt att knåpa ihop en resa när man har det så här som vi har det just nu.
Jag önskar er en trevlig Onsdag.Kram till den som vill ha från"Kaksmulan" //Agath

14 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Den chokladaken kommer från Ljungsbro och det ligger utanför Linköping. Vissa är goda vissa mindre goda enligt min smak, men den är ju olika som tur är. Smaka på du bara!!
    Läget i stallet är stabilt. Bounty är som han brukar vara alltså inget galet där.. Skönt! Stallägarns häst är på bättringsväg och stallägarn själv har inte sovit en blund på hela natten för hon har varit ute och gått med hästen en gång i timmen. Den hästen kan inte smitta Bounty för kolik smittar inte. Så bor de i olika stall dessutom.
    Men det är inget vidare när hästar är dåliga, det vore ju bra ifall de kunde prata. Tänk så mycket enklare allt skulle bli!! Men som sagt, allt verkar lugnt nu.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Jag har visst kommit på ett nytt ord igen..
    chokladasken ska det ju vara naturligtvis..
    Jag sladdade visst på tangenterna igen. hahahaha...

    SvaraRadera
  3. Recurven!
    Jasså gör den det,då kanske man skulle äta den med andakt.Jo men så är det ju med varje chokladask att det finns de man tycker är gott och de som är mindre gott och en del offrar man sig för inte sant?

    Skönt att höra att det är okey med med Bounty,nä kolik smittar ju inte,nej det är som
    med barn man önskar att de kunde förmedla sig
    bättre,men skulle du inte bli rädd om någon häst sa till dig gå upp och hämta tömteluvan för vi vill också ha jul.*skojar bara*
    Ha det gott du också.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Ja du det där likanar mig så jag reagerade inte förrän du sa det.
    Kramar igen´.

    SvaraRadera
  5. kaksmulan! Vill önska dig ett bättre och finare år. Med andra ord: Gott Nytt År!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Har varit ner till stalelt och grejat till Bounty och allt är OK med honom. Han har varit ute ca 1½ timme idag och han blir lika glad och gnäggar när jag kommer och hämtar in honom.
    Stallägarn har vi kört i säng för hon har varit ute och gått med sin häst i 2 nätter och dagar nu och var alldeles askgrå i ansiktet. En tjej skulle gå med hästen och jag erbjöd mig kvällsfodra. Hon behöver få lite sömn. Hästen hade visst fått lite knip i går kväll igen så hon verkar inte vara helt OK ännu. Det är inte kul...
    Ska fika nu och sedan fixa mat, potatismos och stekt Choritzo.
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  7. Hej Tigris!
    Jag vill önska dig detsamma.
    Gott slut på det gamla året
    och Ett Riktigt Gott Nytt År.
    Frän Kaksmulan
    Nyårskram

    SvaraRadera
  8. Hej Recurven!
    Så skönt att höra att Bounty mår så bra så han
    vissar sina små friskhetstecken.Att bli mött med
    ett gnägg är väl inte illa.

    Så stallägarn hade gått med sin häst 2 hela näatter,ja då var hon trött vill jag lova.Tur
    att någon kan lösa av henne så hon får sova.

    Själv har jag inte sovirt så där värst bra i natt så klockan 07 tiden gick jag upp och för att inte störta så satte jag på filmen jag spelade in i natt,men den hade jag eller rättare sagt bägge för
    jag lät DVD:n gå hela natten så jag stannade den när jag steg upp.

    Vi hade köttsoppa här jag kände mig så frusen.
    Så du gillar Choritzo är det inte vitlök i den?
    Ha en fortsatt bra Torsdag.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Du har det tufft på ditt sätt du också.
    Så jobbigt vara beroende av taxi och tider att passa.

    Önskar dig/er ett riktigt Gott Nytt År!

    Kramar från oss

    SvaraRadera
  10. Hej Suss!
    Ja det har varit en tuff höst här.
    Ja det är jobbigt att vara hänvisade
    till andra,men det är ett måste i detta
    läget,får väl hoppas det inte blir för långvarit bara.
    Tänk förr så krusade jag inte en människa utan jag tog min cykel i ur och skur och körde och handlade.Det är kanske därför jag tycker det är så jobbigt.
    Men nu Suss så får både du och jag hoppas på ett glädjens 2011 inte sant?
    Jag önskar dig ett gott slut på det gamla året och får hoppas på ett riktigt Gott Nytt År
    Nyårskramar till dig och din familj.

    SvaraRadera
  11. Hej Agath
    Alltid är det något :-( Nu även påsar som går sönder, Grrrr!!! Då blir man arg.
    Sv. Joo, visst har Quila saknat sin busiga kompis. Du har nog rätt, Quila var nog inte så värst dålig efter operationen, men mycket sämre innan.
    Joodå, på slutet nu, så gick det riktigt bra att skriva 2010, hihi
    Tänk Agath, när vi får vår! Det du! Inte illa alls. Men det lär nog dröja lite ;D

    2011 kan bara bli bättre än 2010 för din del. Eller hur? Vi hoppas på det!
    Ett riktigt gott Nytt År
    Kramar
    Susanne

    Ps. Kan ni inte få medicinen med posten. Det går här numera. Ring apoteket bara. Ds.

    SvaraRadera
  12. Självklart måste man ha lite Nyårsgodis eller choklad att smaska på senare ikväll.
    Här är det vinterstämning i din blogg nu.
    Kojiki skapar.

    Önskar dig en riktigt fin Nyårshelg.
    Kram från Ninacian

    SvaraRadera
  13. Hej Susanne!
    Ja vintertid går det ju inte att ta papppåsar så
    det får ju bli plastpåsar,men jag kände mig en aning stressad eftersom jag hade kortare tid på mig.
    Ja det förstår jag att Quila gör men hjoppas Ronja snart är så frisk igen så de kan busa igen.Idag är ingen rolig dag för hundar det har jag hört en granne sa,att de här smällarna skrämmer dem.
    Ja tänk när det börjar spira i våra trädgårdar igen och bäckarna porlar,jag kan nästan förnimma
    det redan trots snön.
    Ja vi får hoppas att 2011 blir ett bra år.
    Ha det ny fint i kväll med familjen och dina barnbarn.
    Gott Nytt År till dig
    Nyårskram.

    SvaraRadera
  14. Hej Ninasol!
    Ja än har jag inte öppnat chokladasken
    men i dag ska det ske.
    Ja Kojiki har gjort det fint igen
    så vinterstämning har jag allt.
    såg du versen från Angus Kock
    Jag önskar dig ett Gått Nytt År
    Nyårskramar

    SvaraRadera