söndag 10 oktober 2010

I morgon är det en vecka kvar tills läkarbesöket....

....här i Nossebro,sen får man väl se hur lång tid det tar innan jag får komma in på ortopeden,men jag befarar att det kan ta ett par månader innan man ens får visa upp sin tumme och handled.Allt mal så sakta så....I morgon är det måndag igen får väl se hur många penseldrag eller tapetuppfästningar det blir denna veckan,som ni hör har jag misströstat rejält.Idag har jag haft rotmos med kokt fläsk till inte någon söndagsmiddag precis,men det hade vi ju i veckan så jag fick vända på steken,nej jag menar det kokta fläsket.Ja nu har jag inte skrivit något inlägg sen i Torsdags.Jag önskar er en trevlig Söndagskväll.Kram till den som vill ha.

16 kommentarer:

  1. Hejsan på kvällskvisten!
    Tack för att du höll alla tummar, fingrar, tår osv. Det gick vägen! Jag gjorde min plikt och försvarade mitt DM guld från förra året. Men vad trist var att vi inte fick varken pris eller plaketter. DM plaketterna har halkat efter i beställningarna då den gamla tanten som höll i det dog i våras, så har ingen tagit tag i detta efter det. Priser hade han glömt beställa hem till tävlingen och inte heller mitt 3:dje pris från jakttävlingen hade han kommit ihåg. Ingen ordning där alls... Men alla vi skyttar fick en varsin tian-lott, men det var en nitlott jag fick.
    Nu är jag en gnutta trött efter en tidig morgon och en spännande tävling, läs på min blogg om den. Bounty har en tjej i stallet tagit hand om idag så jag har häst ledigt, så jag kan göra vad jag vill nu i kväll.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Hej Recurven!
    Ja här har inte varit så mycket aktivitet så jag har kunnat
    hålla tummar och tår utom när jag gjorde middagen förstås.
    Det var väl bra att att du försvarade ditt DM guld synd
    bara att de inte fått hem dem än,men de kommer väl ganska
    snart,jag förstår att det känns att man inte får priset med
    sig hem när man åker från platsen.
    Ja det verkar lite slött av dem att de harb glömt bort era
    priser,det känns lite som smolk i glädjebägaren inte sant?
    Så du har haft en tjej som sett till Bounty,hoppas allt gått
    bra i alla fall.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Hej Agath!

    Är du inte bra i handen än? Det var en envis skada.
    Hoppas du får hjälp snart för det måste vara irriterande att gå med smärtan så länge.

    Förstår också att du är mäkta irriterad på de där hantverkarna som kommer och går. De skulle verkligen behöva en spark i arslet! Eller hur! Ofta håller de på med jobb på flera ställen, så ingenting blir gjort någonstans. Grrr...

    Ha nu en så skön vecka som du bara kan.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Usch, så jobbigt att behöva vänta på det viset när du har ont !
    Hoppas verkligen att hantverkarna jobbar på nu, är inget kul att ha folk springandes i sitt hem hela tiden ...
    Sköt om dig !
    Kram, Doris

    SvaraRadera
  5. Fy vad trist, att dom aldrig blir klara med ert hus. Det är väl som att bo i en kappsäck. Ge dom en spark i baken i dag, så dom rappar på lite, hahaha.

    SV. Ja, bordet var en toppeninvestering. Det går ju inte att kravla omkring på golvet längre ;-))

    Ha en skön dag (Här har vi frost och solsken. FINT)
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Godmiddag!
    Den gula skiner fint här idag. Frost hade vi tidigare men den har gulingen tinat bort nu.
    Bounty verkar må bra för han går i sin hage och letar grässtrån.
    Det kan ju tyckas det är brist på planering av tävlingar när inga priser har beställts hem, lite snopet är det. Men DM plaketterna kommer vi väl få senare men jag vet inte när. Kanske vid stämman i april för då hoppas jag att få mina rekorddiplom också. De här kvarnarna mal också långsamt...
    Ska gå ner till stallet nu för jag har lite sadeljobb att göra, vill bli klart med den ena för jag vet en till är på ingång.
    Ha en fin måndag!

    SvaraRadera
  7. Hoppas målarna är hos er idag och jobbar så det ryker om´et.

    Rotmos. Åh, det är så gott. Längtar efter mormors.

    Kram från Ninacian

    SvaraRadera
  8. Hej Bella!
    Nej jag har inte varit bra en dag sen den började,
    men jag tror inte den blir bra förrän de tagit bort
    utväxten ovanför tumleden,ja det är över ett år sedan
    den började värka,men jag måste tydligen gå genom
    vårdcentralen för att komma till ortopeden.

    Ja jag är irriterad för man känner sig så låst när de
    inte är här så många timmar om dagen,och i Fredagsvar de
    inte här alls.Ja om ändå en spark därbak skulle få fart
    på ledaren i stället för att lägga sin energi på att skälla
    här den dagen han var här.
    Ja jag vet de målar ute vilket jag tycker verkar dumt för nu
    torkar det inte så bra,så jag vet inte hur de tänker.
    Ha en fin Måndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Konstigt.
    Fick inte iväg min kommentar så jag skrev om den men det gick inte skicka ändå.
    Sen när jag kollar så ligger den där iaf.
    Skit samma. Du fick den till sist.
    :-) Ninacian igen

    SvaraRadera
  10. Hej Doris!
    Ja det där har jag tyckt länge men de har
    ju inte ont så de bryr sig väl inte.
    Inte katten då,ett par timmar idag var det en
    målare här,ska man jobba i deras tackt så blir
    det inte färdigt på lång tid ännu.
    Nej det är inte bara det för de låser en ju till
    att vara här så varken resor eller annat blir av.
    Jag önskar dig en bra Måndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Hej Susanne!
    Ja jag tycker också det är trist att de
    aldrig blir klara,målaren som var här
    idag var nog inte mer än 3,5 timmar,man
    tycker det inte blir något gjort när de
    går så tidigt.Du har så rätt att man lever
    i en kappsäck,ja om det ändå hjälpt kanske
    skulle sparka försäkringsagenten i stället.

    Ja det måste vara bättre för dig att jobba med Quila
    och Ronja på det sättet,inte bra för din rygg att sitta
    krökt inte.
    Ja Sambon sa vi har haft frost i natt,men vi har haft sol idag
    men längre har vi inte kommit.
    Ha en skön Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  12. Hej Recurven!
    Ja vi har haft frost i natt men solen lyser gott här också.
    Det är nog skönt att ta vara på varje fin dag för Bounty.
    Är nog en smolk i glädjebägaren när priserna inte finns
    hemma,kanske är något att ta upp på ett möte annars tappar
    kanske många sitt intresse eller vad tror du?Men du det är
    långt till April inte sant?
    Hoppas det går bra med ditt sadeljobb.
    Jag önskar dig en trevlig Måndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Hej Ninacian!
    Målaren var här ungefär 3,5 timmar,så det
    blev inte mycket gjort.
    Ja rotmos är gott,det blev till en middag till
    så sparade jag spat så jag kan göra soppa i veckan
    inte dumt alls.
    Jag önskar dig en trevlig Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  14. Ninacian!
    Tog även den som du saåg du hade skickat annars blir det
    13 jag som är så himla skrockfull*suck*
    Tack min vän
    Kramar

    SvaraRadera
  15. Rotmos är jättegott om man lagar det själv, eller här är det maken som lagar det...blir toppengott. Hoppas verkligen att allt i huset raskar på lite, att de målar utomhus nu är väl för att de annars inte kan göra det alls...om frosten nu slår till..

    SvaraRadera
  16. Godväll Anne-Sofie!
    Ja det är jättegott med rotmos,jag kokar den men sambon stöter den.

    Ja vi får väl se hur lång tid det tar innan det är klart,men idag
    har de varit här hela dagen kryss i taket.
    Att måla ute på hösten då torkar det så sagta så jag fattar inte varför
    de inte gör det på våren och sommaren.
    Nu börjar ju frostnätterna också.
    Godnattkramar.

    SvaraRadera