onsdag 6 oktober 2010

Är tydligen en om dagen numera.Godnatt.

Ja idag har vi varit ute en sväng igen,sambon börjar tittar på bilar så då vet jag vad saken gäller,det blir väl inte lugnt förrän det står en ny i garaget...jag som var så nöjd med den första bilen då vi träffades den var så skön att sitta i fåtöljliknaden ni vet,så skönt för ryggen,då var det inmga problem att sitta med lite bensträckare när man åkte långt,nu är det min fasa att hita en bil som känns bra för min rygg det tror jag aldrig han hittar,jag ville aldrig egentligen att han skulle göra sig av med Hondan som vi hade då.där kunde man sitta därbak och dricka kaffe om man inte hittade en parkering som passade.Nej nu är det dags att krypa till sängs igen.så godnatt kära vänner sov så gott önskar "Kaksmulan"//Agath

6 kommentarer:

  1. Godnatt. Ja, jag har ju stora bilar för att ungar skall få plats. Chevavan hade stora fottöljer och bord -- eluttag för kaffebryggare. Den var fin och jag sov ett antal gånger i den också. Tyvärr var de ju törstig värre, och omöjlig parkera i stan.
    Äppelpaj gjorde jag idag - det var gott, men hann inte fotografera innan ungar ätit upp den. Mvh LW

    SvaraRadera
  2. Första bilen som Yngre sonen hade var en Honda Delux, såå skön bil men den var gammal ...
    Sicka dåliga hantverkare som inte kan skynda sig att göra klart, förstår att ni är trötta påt ...
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera
  3. Godmiddag!
    I dag är det regnigt värre här. Bounty är utan täcke och han torkar ju inte i första taget med den pälsen. Jag blir så ledsen på stalläg. när hon gör på detta viset. Själv vill hon inte gå ut utan regnkläder ju!
    Ja, det blev ett gympass i går och det var utan min gymmkompis också, tycker det var bra av mig att våga åka dit själv...
    I kväll går flyttlasset in från stugan till Rosvalla. Ska inhandla de där låsen också innan vi åker dit. Bäst att skynda ner till stallet så jag hinner med Bounty. Får ta in honom när jag gjort klart och lägga på täcke så han torkar, tar sedan vägen till stallet när vi kommer från bågskyttet och tar av honom täcket igen.
    Ha en bra torsdag!

    SvaraRadera
  4. Hej Liberum-weto!
    Men en Chevavan är väl lika dyra som en Honda stadsjeep inte sant?
    Vi har en 3 års gamal Cheva så den är inte så stor.Ja de stora
    dricker ju soppa,det var därför man körde sakta fram inte sant?
    Att parkera i stan är ju en omöjlighet det har vi fått erfara många gånger.Men det är ganska glest mellan rastställen på landsbyggden också.
    Äppelpaj är gott,och du hade visst mycket äpplen,kunde du tillgodogöra dig din skörd.
    Ha en trevlig Torsdag.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  5. Hej Doris!
    Sambos bil han hade när vi träffades var en Honda Stadsjeep,den
    var så skön att åka i särskilt om man har en dåligt rygg.

    Idag undrar jag om de inte förtrar sig de har varit här sen klockan 7 och de håller på än så vi får väl se hur långt de hinner,just nu så skinner solen här.Så de har ju bra ljus också.
    Jag önskar dej en trevlig Torsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej Recurven!
    Vi har sol här så får väl se vad dagen bär med sig
    när målarna har stuckit.

    I dag hade ju Bounty behövt haft regnkläder idag om ni
    har så dåligt väder,vad hade stallägaren för ursäkt för
    detta?

    Ja det var modigt av dej att våga dig själv dit till gymmet.

    Hoppas allt går bra med flyttlasset i kväll till Rosvalla.Ja lås
    behöver du så du får väl ta det mellan du varit hos Bounty och
    ska i vägg med att flytta.
    En sak jag tänkt på hur motståndskraftiga är hästar mot förkylning?
    Ha en bra Torsdag
    Kramar

    SvaraRadera