torsdag 16 september 2010

Ja så är det då Torsdag.

Ska strax sätta mig till ro och tittar på fortsättningen av filmen mannen som kunde tala med hästar,en rätt så gripande film,idag blev det tidigt upp i ottan de har slipat hela förmidagen fy vad dammigt det måste vara,men nu hörs det bara när de går över golvet,men fy håen så kallt det är när man ska på toa,alla fönster har de öppnat däruppe så det kan ju inte vara så gott att arbeta i.Men vi får väl se när de är klara med sitt arbete,den gamle mannen kan ju inte mås så bra som redan har en dålig rygg,att sen stå i det utkylda övervåningen kan ju inte vara bra.Nu är det ju inte så varmt ute heller.Men jag hoppas att de snart har gjort klart jag tycker varje timme som går så går en snigel fortare,förstår ni hur jag menar?Annars har vi sol idag och det är + 15 grader ute.Ja så önskar jag er alla en god natts sömn från"Kaksmulan".//Agath

8 kommentarer:

  1. Så skönt när du får stänga alla fönster och dörrar, så att värmen återkommer i huset. Burr!!!
    Jovisst...vovvarna kommer från olika kennlar :-)

    Svampplockning ja....det är ett litet kapitel för sig. Eftersom det inte går att böja på ryggen, så får man helt enkelt krypa omkring. Gissa att man blir lite skitig, hehe. Det tar ju sin tid att klura ut alla små knep. Men, med envishet kommer man långt.

    Ha en bra dag
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Susanne!
    Vi var uppe en sväng men jag fick ta det försiktigt för
    de hade tagit bort räcket där,men så som det låtit om det
    hela syns det inte på långa vägar,den som jag tycker har
    jobbat effektivast var ju snickaren.Det är ganska utkylt
    än.men får väl se i morgon kanske proseduren upprepar sig.

    Tänk det har jag inte vetat,har väl bara sett Grönberg och
    tagit för givet att de var från samma kennel,men där ser man
    var man bedrar sig.

    Det jag funderar över att komma ner är går väl ann men komma
    upp igen,har du en ryggsäcks stol med så du kan häva dig upp
    på den?Jo det fattar jag mycket väl att du blir skitig,ja med
    envishet kommer man längst.
    Ha det så bra du också.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Nämen....skogen är full av träd och stubbar, som är till god hjälp ;-)
    Eller också hjälper hundarna till. Man har fått lära sig ett och annat knep för att ta sig opp och ner, hos sjukgymnasterna. Det är ju samma sak hemma, när man måste plocka opp något från låg höjd.
    Ber att få återkomma ang. receptfrågan......Ska tänka lite, hihi

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Susanne!
    Jo det vet jag,men det är inte säkert det är svamp
    just där,ja en hund skulle jag ha.
    Vet du när jag var inne och opererade mig så blev för
    det mesta både läkaren och sjukgymnasten avbruten av sköterskan
    till sist blev jag arg varför hon kom då och inte när jag var själv.

    Ja du är så välkommen så,ska bara titta igenom det är ju ganska länge
    sen jag har haft något recept över huvudtaget.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hustrun fick komma hem idag, men vi fick köpa ut många nya piller. Det blev äppeldryck och inte paj idag. Om det inte öser ned imorgon skall jag plocka nya äpplen. mvh LW

    SvaraRadera
  6. Hej Liberum.weto!
    Hoppas den nya medicinen ska hjälpa din fru.
    Äppelpaj är inte dumt,du kunde ju gör den
    för att överaska frun.
    Förresten gör du aldrig äppelmos om du har
    mycket äpplen?
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  7. Gomiddag!
    Lasset med stolpveden fick vi gratis..
    Jaha, så du känner till några av maskinerna, det är bara halva maskinparken jag fotat. Alla maskiner för armstyrkan är kvar. Tur att vi inte varit inne och gymmat nu inför tävlingarna i helgen. Jag är ganska svankryggad och där har jag träningsvärk, men det går väl över till i morgon hoppas jag. Idag har jag fullt upp med att packa inför helgen, blir hämtad 6.15 i morgon bitti och då kommer Ebbe hund också. Han ska vara hundvakt igen när vi är och tävlar. Så nu vet du att jag kan bli lite osynlig i helgen. Kommer hem söndagkväll..
    Ps. Jag var inne på Knattans blogg igår, hon har haft inloggningsproblem, men jag kunde inte hitta något så jag skrev ett inlägg åt henne. Hon hälsar! Ds.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  8. Hej Recurven!
    Vad skönt att få något gratis någon gång.
    Jodå jag känner allt till de redskapen,den jag hade
    svårt för är den man trampar upp och ner på för den
    fick jag avbryta,är det den du säger tar mest på magen
    i så fall skulle jag behöva det men man kan ju inte få allt.
    Att vara svankryggad det är vi ganska många som är.
    Attans så tidigt ni ska i väg i morgon.Hoppas det blir en
    trevlig helg,vi hörs när vi syns ju.Lycka till nu i morgon.
    Så Ebbe hund ska vara hos er då.Skönt ni kan lösa det på det
    viset när ni ska iväg.
    Kramar

    SvaraRadera