torsdag 30 september 2010

Idag försvinner femtioöringen från marknanden

Jag hade 3 kvar hur mångar har du,tänk på alla människor som bor i sverige och alla har en del femöringar kvar det blir en rejäl slant de håvar in inte sant?Idag så kom målakluddarna 3 stycken dök upp klockan 7,00 och knackade på dörren  sen var 2 av dem nog i 2 timmar men den 3:dje stannade till 12,00 tror jag.Men först måste jag berätta vi var i Alingsås och drack kaffe rätt var det var så kom 3 damer in med röda hattar sen kom en med en röd skinnbasker sen kom det några röda hattar till och sen kom det 3 som jag inte vet om de hörde till resten av gänget,sen kom resten av dem och jag räknade sammanlag 16 stycken rödhuvade damer skulle dricka kaffe,det var tydligt att det var VänsterPartiet som hade möte eller skulle gå på möte,det låter jag var osagt.Bilden blev lite suddig,men det är ändå ett bevis för att jag inte svammlarSå nu är jag ganska trött och ska gå till sängs,så godnatt sov så gott önskar "Kaksmulan"//Agath.

8 kommentarer:

  1. Klockan 7 !!?? Jag hade blivit nipprig !!
    Hann de göra något vettigt då ?
    Jag har börjat blogga ( också ) på en ny sida, http://farmordoris.wordpress.com
    Titta gärna in och säg vilken sida du gillar bättre, jag har inte bestämt mig ännu var jag kommer tills att vara ;-)
    Sköt om dig !
    Kram, Doris

    SvaraRadera
  2. Ha ha - Agath.

    De röda hattarnas dag!
    Vad nyfiken jag hade blivit!

    Här har jag verkligen inte varit på länge igen.
    Fy på mig.

    Jag hoppas allt är bra med dig.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Har två 50-öringar kvar som minne. De andra la jag i nån sparbössa på Coop. De gick visst till nåt behjärtansvärt.

    Jaha. De Röda hattarnas parti behöver kanske en slurk kaffe och en god kaka de också.

    Har mailat dig ang. en viktig angelägenhet men kom mailen fram måntro?
    Borde vara en reply samt ett nytt mail.

    Önskar dig en trevlig helg!
    Här regnar det och är grått fast jag ska gå en sväng på stan.
    Kram Ninacian

    SvaraRadera
  4. Godmiddag!
    Äh, nu har du fått nippran tror jag!
    Det var 50-öringen som har slutat gälla. 5-öringen har inte funnits på många år.. Jag har flera stycken kvar, men med flit. Jag sparar ju på mynt och nu hade vi fått ihop dom i myntrör dessutom för även dom försvinner ju med 50-öringen. Ja, resterande mynts rör blir väl kvar. Nu är det synd att man inte hade en säck full med pantburkar. Man får ju 1 kr för dom numera, då hade man gjort sig en hacka...
    Jaha, nu har väl hovis varit och knackat dit en ny sko på Bounty, han hade ju tappat en.
    I dag ska vi handla lite till helgen annars är det bara fix till Bounty och stalltjänsten att göra..
    Om jag bara lånar ut min klippmaskin så tar jag 150 kr, men klipper jag också tar jag 250 kr. Det kostar ju lite att skicka skären på slipning ibland. Men vi lyckas klippa ca 8 hästar innan de blir slipdax. Det tog mig ungefär 30 min att klippa hela Noak igår. Då klipper inte jag benen som vissa gör. Noak klippte jag hela halsen, ryggen, magen och baken på. Bounty klipper jag ju bara halsen och magen och ett bit på bakbenen som ett streck ungefär. Jag vill att han ska ha så mycket päls kvar utan där han svettas mest. Men Noak tränas mycket och svettas mera så jag förstår att hon ville klippa hela. Det kostade 550 kr för att ge hästen 1ml sedering + 1ml av ett annant lugnande. Tänk vad pengar jag sparat in för jag slipper söva Bounty. Bounty somnar av klippen istället..
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Hej Doris!
    Ja de kom klockan 7,00,hur dags de kom i morse vet jag inte men de hann och försvinna innan jag steg upp jag var så himla trött i morse.Vad de har gjort vet jag inte men det syntes att de hade spacklat i trapphuset.
    Ja jag ska titta in till dig sen ska först titta på IDOL det är ju längre idag än i går men jag ska säga vilken jag gillar av dem.Du får ha det så bra så länge.Vad jag har spökat med idag kommer senare i ett inlägg.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej Bella!
    Det var ett tag sen du tittade in till mig.
    Ja det kan man väl kalla dem för de röda hattarnas dag.
    Nja jag har inte mått så bra,men jag kommer väl igen.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Hej Ninacian!
    Ja man kan ju ha dem som minne förstås,
    förr hade jag en 1-öring och 1 2-öring
    5-öringen kommer jag inte ihåg,men har du
    sett att nu skriver de minsann 25 öre i slutpris
    som nu sen de tog bort 25-öringen så har det stått 95 öre
    förstår du hur jag menar.
    Ja de röda hattarna behövde nog en god kaka och gott kaffe
    de också du har så rätt.
    Ja jag såg som hastigast i går att du skickat ett mail,men
    det var när jag skulle lägga mig,så det fick vara så du har
    skickat ett till?
    Ska titta på det vid bästa tillfälle.
    Ja jag tycker väl det också.
    I dag har jag inte varit hemma mer får du höra om det sen.
    Eftersom jag tittat på IDOL så är jag sen idag.
    Ha en fortsatt bra kväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hej Recurven!
    Jag slant på tungan bara,femrtioöringen skulle det så men det har jag ändrat till också nu.Ja har du sett priserna nu på varor du köper,nu står det inte 95,eller 90 öre längre nu kryper 25 öringen fram igen och en vara kostade i ören 16 öre,allt för att affärerna ska tjäna på det.
    Ja jag såg det på reklamen att pantburkarna får man 1 krona för,men något som retar mig är att alla burkar räknas inte dit,tacka 17 för att folk inte lämnar i burkarna samma är det med plastflaskorna har streckkoden försvunnit får du inte ett rött öre för dem.
    Jasså hade Bolunty tappat en sko,ja då förstår jag att hovis fick komma.
    Ja handla måste man ju göra,själv köpte jag lite morötter till kalopsen jag tänker ha i morgon eller i övermorgon har inte bestämt mig riktigt än.
    Ja det förstår jag kostar att slipa klippmaskinen för hästtaglet det skämmer väl klippmaskinen mycket skulle jag tro.Men du var inte dyr när
    du klippte hästarna tycker jag,men du tycker nog det är roligt också inte sant?

    Jag har glömt tala om för dig att i Skara ska de öppna ett City Gross, så det ska jag spana in kan du tro.Jag minns att min son och hans sambo brukade handla ganska ofta på City Gross i Stockholmsstrakten.
    Ha en bra Frerdagskväll det som är kvar.
    Kramar

    SvaraRadera