torsdag 12 augusti 2010

Idag är det inte bara hästar det är bättre upp.


Ja så kommer här ett par kort på mina barnbarn igen,de ser så allvarliga ut när de sitter där på hästryggen.Idag har vi lite solsken då och då.Sömen blev det ganska skralt med i natt,men tids nog får jag väl också sova.Vi har ungefär + 23 grader här idag,ska om en stund till min bank och prata om det nya säkerhetsprogramet jag fått.Så ska jag se om jag får tag på lite andra grejer också.Så jag önskar er en trevlig Torsdag.Kram till den som vill ha.//Agath

32 kommentarer:

  1. Det var inga muntra miner......men att le på "uppställda" bilder är INTE kul.
    Sv. Jaa, det finns mycket fin natur, säkert i hela Sverige, det gäller bara att hitta dit ;-)

    Allt gott
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Har aldrig ridit eller suttit på en häst så jag förstår att de ser allvarliga ut!
    Ja, riktigt sommar idag!
    :)

    SvaraRadera
  3. Hej Agath!!!

    Du är barnbarn....ridit...på en häst...(bilder)...Vackert!!!

    Ja...mycket fin natur...riktigt sommar....augusti...september...?

    Malmö....jag är moln och regn....

    Kram nilla

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Det blev inget med nackspärren, den är borta nu.
    Fredag den 13:de idag. Det har vi nog märkt... Vattenpumpen i stallet som pumpar till alla stall och hus har lagt av delvis. Inget vatten! En vanligt förekommande grej på denna gården. Så är det att alltid laga och laga gamla grejer. Hjälpen kunde inte komma idag heller så det blir en "rolig" helg. Vid sådana här tillfällen ser man vad vatten betyder..
    Ska göra lite förberdelser inför tävlingen i morgon och så har vi stallet i kväll.
    Ha en bra fredag(13:e)!

    SvaraRadera
  5. Hallå! Var är du??
    Du har varit osynlig på ett par dagar, har det hänt något?
    Jag var och tävlade den där halva 3Dn idag i ca 30 gr kvav värme, bara det var en utmaning. Instoppad i herrklassen blev jag till slut 5:a. Jag är nöjd med mitt skytte och slutade på 61p. Han som vann hade 85p, så jag var inte så jättelångt efter. Slog Mellangrabben och Lillgrabben gjorde jag. Men det var svettigt att gå på "savannen" eller på ett stort öppet fält i solgasset.
    Skönt att det bara var 15 mål för jag vet inte om jag pallat med 15 till i detta klimat som råder här just nu..
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Kaksmulan, har du inte vaknat än?
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej vännen Agath!!!

    Du....hur går dig..???

    Godnatt......nilla

    SvaraRadera
  8. Hej! Är bara inne och kollar läget!
    Inget nytt ser jag, var håller du hus???
    Ha de!

    SvaraRadera
  9. Hur står det till hos dig, man blir ju orolig när det går så långt mellan dina bloggar, du är oftast så aktiv !!!
    Kram, kram, Doris

    SvaraRadera
  10. Hustrun klagade för några dagar sedan över att hon aldrig ridit på en häst. Nä - med ridit på elefant har du svarade jag. Javisst är det inte konstigt sa hon.
    Idag och igår har vi istället använt fötterna i Småländska skogar. Det var så gott om svamp att hustrun bara ville plocka Karl Johan igår -- idag blev det mer blandat med kantareller. Mvh LW

    SvaraRadera
  11. Hej

    Härligt med barnbarn. Hoppas allt är bra med dig

    har öppnat en annan blogg här på bloggspot. Adressen är http://marie1967.blogspot.com/

    Sköt om dig
    kram

    SvaraRadera
  12. Inget nytt idag heller!!
    Håller du på att flyttar??? Eller vad gör du??
    Börjar bli lite orolig vad som är fatt med dig..
    Hoppas ändå allt är bra med dig!!

    SvaraRadera
  13. Hoppas verkligen att allt är bra med dig.
    Här är så tyst :-(

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  14. Skickar en STOOOR kram till dig

    SvaraRadera
  15. ..saknar dig Agath. Hoppas du har det bra =). kram

    SvaraRadera
  16. Hej Susanne!
    Nej de ser lite allvarliga ut det kan jag hålla med om.

    Ja vi har mycket vacker natur i Sverige.

    Kramar.

    SvaraRadera
  17. Hej Tigris!
    Nej jag har inte heller ridit,
    sommaren kom av sig här.
    Kram

    SvaraRadera
  18. Hej nilla!
    Ja de är fina mina barnbarn
    Här har regnat ett par dagar.
    Kramar

    SvaraRadera
  19. Hej Recurven!
    Hoppas tävlingen gick bra,jag har
    inte kunnat nå någon av er.
    Kramar.

    SvaraRadera
  20. Ja vännen!
    Ja har varit osynlig vi har inte ens haft telefonkontakt första
    dygnet så det blir väl att sätta in pengar på mobilen sdå nu säger
    jag tack för det finns mobil annar hade vi inte haft brandkåren här
    så fort.
    Jag ska titta på din tävling när jag svarat igenom här.Så jag återkommer.
    Kramar

    SvaraRadera
  21. Hej nilla!
    Vi har haft rökigt i vårt hem det var en kabel som
    orsakade det tror de.så hela övervåningen är rökskadad.
    Kramar

    SvaraRadera
  22. Ja Recurven det har varit hen jemsk vbecka det här.
    Kramar

    SvaraRadera
  23. Tigris!
    Jodå jag har varit vaken,
    du kan läsa mer sen om du vill.
    Kramar

    SvaraRadera
  24. Hej Doris!
    Det harv varit en hemsk vecka,detta,
    du kan läsa vad jag skrev i mitt nya inlägg.
    Kramar.

    SvaraRadera
  25. Hej Liberum-weto!
    Det måste nha varit nunderbart att
    få rida på en elefant.
    Hoppas ni hittade mycket av skogens svamp
    själv har jag aldrig ätit Carl Johanssvamp
    men kantareller är min favorit.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  26. Hej Mia!
    Ja det är härligt med barnbarn,
    nej jag mår inte bra,detta som hänt
    oss har satt sina spår.
    Kramar

    SvaraRadera
  27. Recurven!
    Nä jag har inte flyttat,men en del av minba saker är borta
    en del saneras en del borta för alltid.
    Kramar

    SvaraRadera
  28. Tigris!
    Tack jag ska titta på det vid ett tillfälle.
    Kramar.

    SvaraRadera
  29. Susanne!
    Nej allt är inte bra,men det får gå ändå.
    Du kan läsa vad som hänt.
    Kramar

    SvaraRadera
  30. Doris!
    Tack för kramen den behövdes.
    Kramar tillbaka

    SvaraRadera
  31. Hej Lia!
    Tack för du saknat mig.
    Det har varit en jobbig vecka men det har du säkert
    läst redan.
    Kramar

    SvaraRadera