torsdag 1 juli 2010

Idag är det nog rekordet på värmen.

Ja det är väl så här man ska klippa gräset i framtiden,ligga på soffan och sköta det med en fjärrkontroll,ja kanske har man stora ytor och det är varm hinner man bli svett....men undrar om den klipper så bra.
Sen tog jag om en bild på den blomman jag frågade häromdagen syns det bättre hur den är nu,den hade lagt sig ner efter regner den är väl också tung efter alla blommor den hade behövts stöttats,men,men....

Idag är det + 22 grader i skuggan så vet i katten om jag orkar ta min promenad just nu för det är väldigt varm ute,hade det varit skugga ja kanske,men jag tänker på alla ställen jag gått på så finns det inte mycket skugga och det är långt mellan molnen också.Men jag får väl se frammåt kvällen hur det blir.Huvudvärk har jag så det bara sjunger om det så frisk luft hade kanske behövts men kan även göra det värre så jag får se hur jag känner mig i kväll.Jag önskar er en trevlig Torsdag.Kram till den som vill ha.//Agath.

10 kommentarer:

  1. Hej Agath!

    Vi har moln och 20 grader här. Åskade och regnade igår. Tyvärr blev det inte så mycket blött för det börjar bli lite torrt här.

    Själv klipper jag gräset med handdriven gräsklippare. Vi har inte så jättestort. Tror inte riktigt på den självgående,förutom att det är en kul grej. Att ha en självgående dammsugare inomhus kanske vore något att tänka på eftersom golven alltid grusiga ;-).

    Hoppas du får din promenad och att huvudvärken ger med sig.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Suss!
    Vi har en del moln också men jag har inte än sett att
    solen gått i moln,och vi har hör och häpna + 24 grader
    Så det är absolut inget väder för att gå i.

    Nej jag tror inte på den heller jag stod och tittade på
    den där den klippte men det var inte mycket det tog.
    Ja hellre det än gräsklippare.

    Nja ska jag ta en promenad får det nog
    bli lite senare.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. God eftermiddag!
    På bilden av den rosa blomman tycker jag inte det liknar Fingerborgblomman. Har du ingen bild som du kan maila till mig så jag kan få den i större format och på så sätt få fram vad det kan vara..
    Har varit på möte i dag om vår nya skjutlokal. Det är klart nu att vi ska flytta in i skyttegillets halva lokal och vi har fått sagt om våra önskemål och de har lyssnat och godkänt en hel del. Men det kommer nog till flera saker varefter när vi börjar använda lokalen.
    Har varit till affären och handlat lite och så åkte vi hem med allt och har nu fikat också. Ska åka ut till stugan snart för det är ju träning i kväll som vanligt.
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  4. Hej! Det verkar som en bra dag för att ligga i hängmattan och
    lyssna på programmet Sommar.

    I trakterna där du bor finns det säkert urgamla perenner i trädgårdarna.
    Växter som under åren blivit bortglömda bland alla petunior och pelargonior.
    Den är väldigt söt.

    *kramis*

    SvaraRadera
  5. Hej Recurven!
    Den har jag förminskat redan iså fall måste jag
    ut och fota den igen och skicka den på det sättet.
    Får väl se efter CSI NY för den kommer ju om en
    halvtimme.
    För idag skulle vi iväg och handlöa mjölk som vanlig
    sen hade det grova brödet tagit slut som jag äter.
    Vi har varit i Skräcklestugan och drack kaffe och tog
    en räkmacka till.
    Så då gäller det fär er att få känna av denna lokalen
    då efter vad jag förstår.
    Har nyss kommit från martbordet det blev sill ocgh nypotatis
    idag,ganska lösa nypotatis om jag får säga min mening lite söt
    i smaken det gillade jag inte alls.
    Kramar.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej Ginger!
    Ja det hade det nog varit,men vet du något jag
    har aldrig legat i en hängmatta,har varit för
    rädd att trilla ut helt enkelt.Jag kunde redigt
    höra mwelodin sommar när du säger det,finns det
    kvar tro?

    Ja många av växterna är perenna som jag aldrig sett innan
    men denna jag har bild på den köpte jag i förfjol hos
    trädgårdhandlaren.Ja jag köpte den just för att jag tyckte
    den var söt och lite orginell.
    Kramar.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Ah.. sök bilder på nätet på violkungsljus... de finns i en hel del olika färger från vitt till mörkt lila... jag tycker det verkar vara en sådan planta som du har
    Kramar
    Donna

    SvaraRadera
  8. Hej Donna!
    Jag ska skicka över bilderna till dig som
    inte är förminskade så kan du nog avgöra
    det är tagit både med ljus bakgrund och
    mörk skicka över dem sedan.
    Sen ska jag ta på den gamla plantan som fanns
    när sambon flyttade in.Den är väldigt fin det
    gör jag i morgon.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Har fått mailet... ja, det måste nästan vara en sådan du har.. ett violkungsljus alltså... inte alls lika hög som andra slags kungsljus utan mer omkring halvmetern hög på ett ungefär.. stämmer det? svårt att se storleken på foton... men om storleken stämmer så, ja, då är måste det vara den du har.. rätt typiskt också det att den har lagt sig ner nu.. det brukar den göra...
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Donna!
    Nej den är inte så hög men den har bara ett par år
    på nacken,så den kanske blir större med tiden,men
    jag ska gå ut och ta på den mörkblå som står vid
    grinden den är hög.ska försöka att ta bilder där
    i stället,sen såg jag att min mörkröda pion håller
    knopparna att börja spricka ut.Att den la sig ner
    beror nog på att den var tung tror jag i alla fall.
    Kramar.

    SvaraRadera