tisdag 1 juni 2010

Det är full sommar ute,och inte har jag fått någon promenad.


Lite fägring i på vår altan det var de här blommorna vi köpte häromdagen,perlargonia är en vacker blomma inte sant?

Jag skulle lagt in detta innan vi åkte i väg,men det blev så brått i väg till ortopedteknikern,så i dag fick jag ta sandalerna på fast den vänstra är något för låg.Men han skulle sätta på den andra med fotinlägget fastsatt för den hade halkat ut ett par cm såg inte klokt ut,säker flera som drog på munnen innan jag upptäckte detta.


Och en annan färg på pelargonian,men jag tyckte inte jag kunde ta
upp inlägget med bara dem

Det  är 3 sorter som är inympade i samma träd,enligt sambon så är alla sorterna goda 2 sorter är söta och en är bara god,vad synd att jag inte kan äta äpplen,jag som älskade äpplen förr....Jag önskar er en god natts sömn,för det hoppas jag får trots jag inte fick någon promenad.Godnattkram från "Kaksmulan"//Agath.

16 kommentarer:

  1. Hej Agath
    Vad skönt att du fått se solen, här har molnen skymt den. Men varmt och skönt har det varit.
    Jag har också varit och köpt lite blommor i dag, men jag orkade inte plantera. Fick se att jag var tvungen att måla om mina krukor först. Så det får bli i morgon. Man måste ju ha något att göra då också, hehe
    Vill du se en konstig blomma? Titta in till mig :-)

    Allt gott
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Vad fint du har fått det med dina fina pelargonier. Och dom kommer du säkert ha glädje av hela sommaren. Det är så roligt att få följa upp dom och se hur de växer och prunkar. Jag älskar också pelargonier, en sån tacksam blomma.
    Kramis ekorrn

    SvaraRadera
  3. Hej Kaksmulan!

    Nu är det verkligen sommar! Härliga bilder! Hoppas nu bara att sommaren inte springer iväg utan att du får njuta ordentligt av dina blommor!

    Ha en underbara dag i solen! :-)

    Kram
    från
    /Nikks

    SvaraRadera
  4. Kära Kaksmulan, är du vaken? Jag skall göra något idag som är pirrigt, det är så viktigt med utgången! Hoppas du kan gå ut nu ... värmen är här! Själv mycket att försöka (ja, om ryggen bär) göra inför slutet på veckan!
    Ha en bra dag.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Goddagens!
    Jodå, vi hade också varmt igår och även idag. Ska in till återvinningsstationen och tömma mitt släp idag, jag ska ju ha det i helgen med grejer i till lägret. i kväll har vi arbetskväll på klubben igen, jag ska limma dit hjortens öron och kolla genom pilar som tappat fjädrar, vilket händer titt som tätt. Det är skönt att slippa ödsla tid på att mocka skit nere i stallet för jag har massor att göra ändå. Bounty har det skönt i sin hage och gräset växer.
    Jagar folk per telefon gör jag också, men de svarar inte.
    Ha en bra onsdag!

    SvaraRadera
  6. Hej Susanne!
    Det är sol i dag också så kanske jag får min chans att
    få min promenad i dag i stället eftersom gårdagen gick
    till Lidköping.Det tog ju några dagar innan de blev satta
    på plats.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Ekorrn!
    Ja är det inte fint med pelargonia,men det beror nu på
    om jag har satt dem för ljust förstås.Men vi får väl se
    hur de vill i sommar.För mycket sol är inte bra och för
    lite är inte heller bra,lagom är bäst.Vi har sol än så
    länge här.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Nikks!
    Ja en och annan promenad blir det allt,
    men om de blir lika långa det återstår att se.
    Och som du säger sommaren har verkligen kommit
    till slut,vet inte hur varmt det är än men det
    ger sig ska strax ta min peromenad.
    Ja jag ska försöka att njuta av värmen och solen.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej Tigris!
    Jadå visst är jag det men vi har besök så jag har inte kommit
    till min dator för hon skulle se hur min blogg var....
    Ja ibland måste man fgöra det pirriga jag har varit ute för det
    massor av gånger,det värsta var nog när de skulle steloperera min
    rygg.Just för det är en sådan central punkt i kroppen.
    På 8 år har jag blivit opererad 4 + 1 gång om man räknar den gången
    jag bröt mig....
    Kramar.

    SvaraRadera
  10. Hej Recurven!
    Har inte kollat mätarn ännu men jag lägger inget inlägg
    förrän jag kommer hem igen.Ska strax ta min promenad.
    Hur det nu ska gå för mina onda tår.men en ynka km ska
    jag väl kunna gå.
    Så där hade vi det när jag bodde i Älmhult,men här töms
    bara tunnan,var 14:de dag och här säras inte på något
    men det är väl bara en tidsfråga.Ja att mocka skit tar tid.
    Att jag personer per telefon det verkar hopplöst särskilt när
    det börjar närma sig baddagar.
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Tjenare! Ser att allt är i sin ordning. Det glädjer mig.
    Pelargonier hör också till mina favoriter. De är så tacksamma, fast de
    har förståss konkurens av en hel del andra blommor :)

    Hoppas nu bara att sommaren inte blir för het. Här har den
    också börjat tidigtare än vanligt. Man kan önska man hade ett
    trollspö som kunde rätta till allt som "gått snett" i världen.

    *kramis*

    SvaraRadera
  12. Hej Ginger!
    Vad roligt att höra ifrån dej.Jo här har jag gett mej
    den att det ska bli promenad,om det kommer i rätt ordning
    vill säga.För det var väl det du menade.

    Ja pelargonian är en tacksam blomma,men nu ger det sig hur
    det tål vår sammar,förra året hade jag dem nog på fel läge.
    Ja det är många blommar som de konkurerar med.*ler*

    Just nu har vi 21,5 grader ute i skuggan jag fick ta där det
    var skugga idag.
    Ja ett trollspö skulle inte sitta fel,men Sverige har väl glömt
    bort välden nu när Victoria ska gifta sig,inte ens när Kungen gifte
    sig var det sådant ståhej.Och dyrt blev det också.
    Kramarom.

    SvaraRadera
  13. Hej Agath!

    Vackra pelargoner! Jag har en vit pelargon och en Mårbackapelargon här hemma hos mig. Det är riktiga sommarblommor tycker jag och så lättskötta.

    Idag har jag riktig sommar hos mig. Det är så vackert därute.

    Ha en härlig dag!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  14. Hej Maskroskvinnan!
    Ja visst är de vackra,någon vit köpte jag aldrig,men
    de färgerna som du ser och en djupröd pelargonia.
    Ja vi har riktig sommar vi också,jo inte bara vacker för
    det luktar ljuvligt ute.
    Du kan ju om du vill gå in och se hur många km och steg
    jag tog idag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  15. Hej! Ja just det. Bröloppet hade jag glömt.
    Får ta en titt i avisorna och se vad det handlar om.

    *kramis*

    SvaraRadera
  16. Hej Ginger!
    Det låter de oss inte glömma här det tjatas från alla håll och vilka
    dyra presenter sen,vi har visst gett massor av dricksglas,men regeringen är inte med och betalar utan bara förmedlat dem från oss,
    en aning fräckt anser jag.Varför ska de smita undan?
    Ja du får väl det.
    Kramar.

    SvaraRadera