söndag 21 mars 2010

Tänk det är bara 11 dagar kvar till Påsk


Men det är 10 dagar kvar tills månaden är slut.Och i år så tror jag inte det blir några Påskliljor färdiga,utom de som är Växthusuppdrivna.Nåja det får man pynta lite här och var färhgar lite ägg sätta gula gardiner i fönstret det kan ju pigga upp,visserligen har snön sjunkigt men vi har några steg till att ta.

Och förresten så finns det ju tulpaner i massor som man kan  ha inomhus så även on det är snö ute kan man få Påskstämning inne eller hur?Jag önskar er en trevlig Söndag.Kram till den som vill ha.//Agath.

10 kommentarer:

  1. Åh vilken fin bild du har fått upp, det är kanske kojiki som hjälpt dej med det. Ser ut som drömbilden av våren. Och så långt bort ligger den väl förhoppningsvis inte nu. Den som väntar på nåt gott...
    Hoppas allt är bra med dej. Önskar dej en fin fortsättning på söndan.
    Kramis
    ekorrn

    SvaraRadera
  2. Hej Ekorrn!
    Ja den är väl vårligt,ja det är Kojiki
    som hjälpt mej snäll som hon är.
    Ja precis den som väntar på något gått
    väntar aldrig för länge.
    Nja jag har fått värk i ryggen haft nu i ungefär en vecka,går det inte
    över får jag ta kontakt med doktorn för
    så här kan jag inte ha det.
    Jag önskar dej en trevlig Söndagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Ädlis, i morgon bitti skall jag träffa lakare- kirug- som eventuellt kan säga om det blir rygg operation eller nytt röntgen ... eller om jag får starta från ruta ett igen! Håll tummarna för mig! Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Tigris!
    Jag ska hålla tummar och tår för det
    hoppas de kan göra så du blir bättre
    i ryggen,ibland får man starta om från
    ruta 1 det har jag fått gjort 2 gånger.
    Men de gånger var det värt det och
    detsamma önskar jag dej,själv har jag
    inte mått så bra i en vecka nu...men
    det har du säkert förstått.
    Så än en gång önskar jag dej lycka till
    hos läkaren i morgon.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Påsk...det är en högtid som vi aldrig "firat"...vet egentligen inte varför...
    Ha en bra natt:-)

    SvaraRadera
  6. Hej Anne-Sofie!
    Inte ens när dina barn var små?
    Jag har nog inte så mycket pynt
    jag heller,men lite blir det väl.
    Här kommer ju inte någon ändå att
    hälsa på.
    Ja man får hoppas denna natten blir
    bättre än veckans nätter innan.
    Ha en fortsatt trevlig Söndagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Agath
    Vad mycket påskpynt det var här då ;-)Fint!
    Själv pyntar jag inte så mycket till påsk, men nu har vi ju barnbarn som tycker det är kul. Så några kycklingar blir det.

    Hoppas kommande vecka blir bättre än den förra.

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Hej Susanne!
    Nej inte heller,beror väl lite på att mina barnbarn är så långt ifrån mej.
    Men lite dukar och så får jag väl ta in ris
    som jag har torrt med lite ägg i,jag tål ju inte när björkriset slår ut.
    Som du märker så är påsken tidig i år.
    Ja jag hoppas nästa vecka ska bli bättre.
    Det ända jag varit flitig med det är min frånvaro.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Agath...ja det förstås, då var det ju lite pynt, påskärringar och så...men det känns så länge sedan.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Hej Anne-Sofie!
    Jo jag tänkte väl det,men man glömmer
    så fort,en sak jag aldrig glömmer var
    att min store son inte ville gå påskkärring
    vilket är väldigt ovanligt bland barn inte sant?
    Men så har han heller aldrig tyckt om eller
    rättare sagrt inte ätit ägg för det blev gaser
    efter det och det ville han undvika.
    Jag önskar dej en trevlig Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera