lördag 27 februari 2010

Ja så är man hemma igen....


Idag när vi var till bys så inhandlade jag dessa rosa tulpaner ni skulle sett hur de hängde mär jag satt dem i vatten trodde ett tag de inte skulle resa sig,men redan nu har de rest sig helt otroligt.Idag är det takdropp och takras litre var stans,och snön utmed vägen är så smutsig så nu vill jag bli av med den nu är det inte roligt längre.Det är +1 grad ute så det är ju inte så konstigt.Just nu sitter jag och väntar på att maten ska bli klar,vi ska ha Lasagne idag,jisse vad hungrig jag är,Lasagnen sprider sin väldoft där jag sitter.Kram till den som vill ha.Jag önskar er en trevlig Lördag.//Agath.

8 kommentarer:

  1. Kan du inte köra hit med lite lasange?
    Det var länge sedan jag åt det. Jag är usel på att göra egen lagange.
    .-)

    SvaraRadera
  2. Hej Fjäderlös Tvåfoting!
    Skulle jag väl kunna*ler*
    Men jag vet ju inte var du bor haha.
    Jag var själv sugen idag så det blev
    dagens middag.När jag åkte i väg hade jag
    ingen aning vad jag skulle ha.Har du inget
    recept eller Michelle och William gillar
    det kanske inte...
    Plattorna köper jag ju färdigt så det är busenkelt att göra den.Visserligen lite knåpgöra men det är det värt...
    Jag önskar dej en trevlig Lördag.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  3. God kväll Agath!

    Lördagkvällen har knackat på :) Hade en mysig och skön fredagskväll, testade en ny maträtt med vitlöksrullader och det var sååååå gott *mums* Kan jag verkligen rekomendera....

    Idag har min dotter vart förbi och slingat håret på mig så nu är man lite snygg igen *blink* snart är det ju dags för vår årliga resa och då vill man ju vara lite snygg när man tar sin kvastfärd :)

    Samma här var det dropp från taken men sen frös det på och nu snöar det faktiskt... känns lite onödigt!

    Hoppas du haft en trevlig dag! Och jag tror du har riktigt gröna fingrar du får ju allt att växa!
    Lördags kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Ms Chevelle!
    Vitlök tål jag in te så jag får ta mina
    genvägar,annars är rullader jättegott.

    Men snälla du inte behöver väl slinga dej,
    eller det är inte din naturliga färg som du
    har på bloggen?Slingor har jag redan haha
    så jag behöver nog inte fast det hade varit
    skönt att få enhetlig färg...

    Ja nu började dra ihop sig,har du kvasten iordning*ler*Ja vi får hoppas snön försvunnit
    till dess.

    Idag har det varit riktigt takdropp någon snö uppifrån har jag inte sett,bara smutsig snö.
    Jag satt just och tittade en stund på TV:n faktiskt,tyst vittne.Nej jag har inga gröna fingrar men jag hade önskat jag haft det*ler*
    Ha en fortsatt trevlig Lördag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Ok tål eller inte tycker om? Sambon gillar inte vitlök men när jag hade philadelpia ost med vitlökssmak så gick det bra det gav en exta piff och smakade inte så mycket vitlök.

    Som jag skrev hos mig.... bilden är jag slingad så de små grå syns inte så mycket de döljs av det ljusa :)

    Tyst Vittne är alltid bra jag gillar de där engelska serierna!

    Ha en skön lördagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ms Chevelle!
    Jag tål det inte för jag får hemskt ont i magen
    riktiga kramper mao.
    Aha så det var nyslingat då.Undrar om det finns
    pålats för några slingor i mitt hår*fnissar vid tanken*

    Ja den vat bra,synd jag missat de andra,det är
    ju så att det ska parera oss bägge,det blir nog
    att köpa en lite TV också så vi får se bägge.
    Jag önskar dej en skön kväll också.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Lasagne är mumsigt.

    Måste nog laga lite i nästa vecka.
    Imorgon ska jag på födelsedagsmiddag hos mamma. Hon fyller 82 den lilla gumman.
    Sonen kommer också så det blir lite familjemiddag.

    SvaraRadera
  8. Hej Ninasol!
    Ja lasagne är gottoch så gört jag så stor så jag
    har till ett par middagar som jag fryser ner.

    Hoppas du får en bra dag med din mor och din son
    Jag önskar dej en trevlig Söndag.
    Kramar.

    SvaraRadera