fredag 26 februari 2010

Ja jag säger då det.

Igår fick sambon ett brev att skattemärket ska avskaffasVad skatteverket kan hitta på,hur ska de kunna hålla kontroll över vilka som betalt eller inte.För i slutändan så är det ju någon som kommer att få betal var så säker.Ja det återstår att se.Idag är det mildväder,för 1½ timme sen var det +7 grader nu är det +4 grader så lite har det sjunkit.Ingen sol och det snön ser tung ut.Snön rasar från häcken så nog är den tung alltid.Inte det där lätta som  det varit i ett par dagar.För 5 minuter sen så hörde jag något rasa någonstans,så sambon gick och tittade och han har inte kommit tillbaka så det var väl från taket det kom skulle jag tro.Idag är det fredag igen och idag får jag ta och betala mina räkningar.Det blir ju lite under månaden inte sant.Kors vad trött jag var efter gårdagen då vi var i Lidköping.Har inte kommit riktigt till skott än.Kram till den som vill ha.Jag önskar er en trevlig Fredag.//Agath.

4 kommentarer:

  1. Ja, tö nu och kallt i kväll ... uj, jag som skulle skriva om snön som rasat från mitt tak och ... så kommer nu, exakt nu, ännu mer ner, precis framför mina ögon (sitter i köket, skal dricka lunchkaffet). Det såg lite "farligt" ut. Tur att allt hamnade på vår tomt och inte på någon i trottoaren... usch...
    Nä, önskar dig en riktig fin fredag kväll Ädlis!

    SvaraRadera
  2. Hej Tigris!
    Ska de bli kallt i kväll igen,tja då gäller
    det att man tar på sig broddar om man ska ut.
    Jag vet inte vad som hände här,för sambon sa inget.Men nu ska han ner till vedbon så något var det väl.
    Ja det kan vara farligt nu,för man inte ser isfläckar för riktigt så fort går det ju inte snö eller is bort.
    Jag önskar dej en trevlig Fredag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Jaså, ska skattemärket avskaffas.
    Uj då.
    Fast mig personligen gör det inget eftersom jag inte har någon bil och aldrig haft något körkort.
    Det blev aldrig av att jag tog nåt.
    Cykeln är smidig fast man kanske inte kommer lika långt som med en bil.

    Önskar dig en fin helg nu.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Ninasol!
    Ja det stod så i sambons brev idag
    så nu gäller det för poliserna att
    hålla mera koll på de som fuskar.
    Nej jag har heller inget körkort
    jag har ju bara min cykel,
    och där behövs inget skattemärke*ler*
    Jag önskar dej en trevlig Helg.
    Kramar.

    SvaraRadera