måndag 18 januari 2010

Usch jag börjar bli tjatig...


...men jag har aldrig upplevt detta fenomen att en Amaryllis kan ha 5 blommor,nu är den stöttad så nu hoppas jag att den ska få blomma ut utan att stjälken viker sig,lite töntit men ändå bra det är väl inte utseendet som är viktigt utan att den fyller sin funktion.Idag har vi ganska milt här och det har kommit något uppifrån det har varit så smått så man inte sett flingan om ni förstår.Kram till den som vill ha.Jag önskar er en trevlig Måndag.//Agath.

12 kommentarer:

  1. JÖSSES!!!!
    Den är helt otroligt vacker. Vilken bra bild du tagit.. Det är knappt att den femte blomman får plats. Trångt på stängeln kan man säga..
    Bra jobbat...

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Susanne!
    Ja den är vacker,du ser den 5:te blomman i mitten tror du att den kommer att slå ut
    medan de andra blommorna fortfarande är så
    som på bilden?Ja det blir trångt om saligheten
    annars....Tack för det.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Hej Agath!
    Det var inte dåligt. Vilken amaryllis.
    Vi har nog haft ungefär samma väder idag, fast här kom det snö under förmiddagen.
    Ha det så bra. Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Vad hände nu då? Min kommentar bara försvann :-( Tryckte nog lite fel kanske.
    Jag börjar om:
    Brukar inte blommorna hålla sig ganska länge innan dom vissnar?
    Vi får hoppas det, för jag vill ju se den med 5 blommor jööö, hihi

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  5. Hej Carina!
    Nej det tycker inte jag heller
    jag har aldrig varit med att det
    blir 5 blommor på en stjälk.
    Det var något smått som kom på
    middagen,små snöflingor tror jag.
    Jag önskar dej en trevlig Måndagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Susanne!
    Så häde det mej när jag hade skrivit en kommentar till Anne-Sofie i går.Men det
    är bara att skriva om ....
    Den frågan kan jag inte svarar på,för
    jag har nog inte haft någon Amaryllis
    som jag minns.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Har du gröna fingrar Agath?? hihi
    Hur många dagar tar det för knoppen att slå ut? Nu får den skynda på lite ;-)))

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Den ärverkligen magnifik! Jag såg idag att det kommer två blommor till på min amaryllis. Jag trodde att bara skulle bli två. De är så vackra. Ha de gott!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Susanne!
    Nej det tror jag inte jag har,
    Ja den är på gång så vi får se.
    Jag skyndar så fort den vill.
    Kramar.

    SvaraRadera
  10. Hej Starry-eyes!
    Ja är den inte.Du får ta ett kort till
    På din Amaryllis.
    Ja det är väl olika sorter av Amaryllis
    tror du inte?Ja den är jättevacker.
    Jag önskar dej en trevlig Måndagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Agath;
    Ja vi har samma sort du och jag.. upptäckte att jag med har 5 blommor på min. 4 som slagit ut och en 5 på G? Såå fin så. Plus en ny stängel med 3 blommor i??

    Oki nej nu ska det väl räcka en tid med lockar i håret, hoppas det blir fint det är efter första tvätten man verkligen vet om det blivit bra eller inte.

    Kram tebax hoppas du haft en fin måndag..kilar in och tittar.

    SvaraRadera
  12. Hej Mia!
    Ja är det inte fantastiskt så säg,5 på en enda stjälk det var säkert därför den förra vek sig, men denna gången har den stöd.
    Ja du kanske upptäckte att jag har en stängel
    bredvid men den har precis börjat spricka ut så
    jag vet inte hur många det blir i den.
    Ja vi får väl se i morgon om det finns tid till det...
    Kramar

    SvaraRadera