måndag 21 december 2009

Så där ja nu är korven gjord.Jag slutar med en av Aisopos Fabler,

Det blev inte så många i år som i fjol,men jag ska ta en bild på det i morgon tror jag.Men just nu kallar sängen så jag önskar er alla en god natts sömn."Kaksmulan"//Agath.


Krabban och hennes dotter


"Gå rakt framåt", sa krabban till sin dotter, "Det ser inte bra ut att du alltid rör dig i sidled". "Ursäkta mamma", svarade dottern, "men hur kan jag göra annorlunda när jag bara har ditt exempel att följa?".

"Var en god förebild för andra."

4 kommentarer:

  1. Godmiddag!
    Jaha, måndag igen då! Lite ont och stelt i armen efter vaccinationen, annars bara lite lätt huvudvärk som vanligt. Men det ger sig väl, har tagit tablett.
    Jo, så här var det. Från början skulle vi få vaccinera oss efter födelsedatum, kunde man int komma på "sin" dag så skulle man få vaccinera sig på söndgen i stället. Nu gjorde de inte så utan de hade öppet tis, ons, tor och söndag så fick man komma när man ville. I går var sista dagen innan jul, så därför tog vi den dagen, i torsdags var det ju snöstorm.
    Ska ge mig ut med kameran lite tror jag, det är så vitt överallt, men grått, ingen snö ännu men det kanske kommer. Stallsysslor och stalltjänst hör till dagen också. Ska rita "tårtbitar" på några av tavlorna vi skjuter på. De är av papper, med tio ringar i olika färger. Någon form av poängskjutning tänkte jag mig till nybörjarnas avslutning i morgon kväll. Så lite pyssel har jag att göra. Pilarna ska jag väl måla lite på också, får se vad det blir. Först ska jag sätta i resår i mina brallor så de hänger med och inte åker i backen hela tiden. Den gamla resåren pajade när jag klev i dom.
    Ha en bra måndag!

    SvaraRadera
  2. Hej Agath!
    Ja, dessa datorer och program. Det är inte alltid lätt att få till det.
    Bara att ta det lugnt och ta lite paus ibland.
    Ha det så bra. Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Hej Recurven!
    Så du är lite stel efter vaccinet igår,hoppas det lugnar ner sig och att ni ändå¨inte blir sjuka.Ja det ska bli intressant och se hur mycket snö ni fått.Allt som allt menar jag.
    Idag är jag så in i nordens trött,som du vet
    gjorde vi korv i går,och vi var inte färdiga förrän efter midnatt.Men det var mitt fel för
    hade jag inte tittat på filmen så hade den varit färdig tidigare,så jag ska väl inte gnälla.Så idag kom jag inte upp förrän vid 12-tiden.Lite väl sent när dagen är så kort.
    Så ni har avslutning på bågskyttet,ni brukar ha
    lite kul då och då med lite gottis till knattarna.
    Ja det är väl bra man kan byta resår,för det finns väl inget som är så äckligt om de ger sig iväg inte sant.
    Jag önskar dej en trevlig Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Hej Carina!
    Ja men jag btar det som det är,så får jag se jag lär mej väl någopt om detta också,det som mest irriterar är väl att bilderna inte kommer i rad trots de har numret på kortet efter varann.Ja i går blev det en paus som gjorde att
    korven blev sent gjord så jag kom inte i säng förrän vid 1-snåret..Men vill man äta gott så...
    Jag önskar dej en trevlig Måndag.
    Kramar,

    SvaraRadera