onsdag 9 december 2009

Ja nu sitter jag bara och väntar på att vi ska iväg...

...för idag ska jag till sjukgymnasten igen och jag ska hämta min medicin,sen får man väl se vad vi ska göra efter det.Solen vill spricka upp här men det är väl bäst att bara viska så den inte försvinner som sist jag pratade om solen den bara sa hallå och sen försvann den.Men det är lika grått fortfarande,inte den minsta lilla fläck som talar om att det är vinter*suck*Kram till den som vill ha.Jag önskar er en trevlig Onsdag.//Agath.
                                
                                         ****                    
Mamman till sonen:

- Jag har hört att du börjat svära....

- Jaså, vem har sagt det om jag får fråga?

- En liten fågel viskade det i mitt öra!

- Och dom jävlarna som jag har matat hela vintern!


                                               ****
Det var en tysk, en ryss och en norrman som var ute och vandrade i öknen. Plötsligt fick de syn på en simbassäng. De frågade ägaren om de fick bada där, och det gick bra.

"Men kom ihåg att det är en magisk bassäng" sa ägaren. "När ni hoppar från trampolinen måste ni säga högt vad ni vill landa i".

Först hoppar tysken, och när han var i luften skrek han: "Öl!", varpa han landade i öl och efter en bra stund kom han upp ur bassängen, nöjd och glad. Sedan hoppade ryssen, och han skrek: "Vodka!" när han var uppe i luften.

Han var lika nöjd han, när han tittade upp över bassängkanten en stund senare. När det var norrmannens tur att hoppa, råkade han snubbla på trampolinen och skrek: "Oh, shit!"

                                                ****

16 kommentarer:

  1. Hej Agath!
    Då hoppas jag att det går bra för dig.
    Ha det så bra. Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Hej Carina!
    Ja det hoppas jagb också,jag tror att jag bara
    får en behandling till för man kan inte få denna
    värmebehandling för länge.
    Jagf önskar dej en trevlig Onsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Hej Agath!
    Ja, det är inte lätt att hinna med allt som ska göras och sen vill man kunna njuta lite också mellan varven.
    Det finns ju tid fortfarande. Du hinner.

    Då får vi hoppas på att det blir bra av behandlingen nu då.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Roliga historier..hihi..hoppas det gick bra hos Sj.gym...kram!

    SvaraRadera
  5. Hahaha, dom var roliga, speciellt den sista, stackars norrmän.
    Bra att du går till sjukgymnasten och får behandling så att du blir bättre och förhoppningsvis helt bra så snart som möjligt.
    Dagliga promenader är nog också bra.
    Nu ska vi se om detta antas, spännande.
    Kramis ekorrn

    SvaraRadera
  6. God eftermiddag!
    Nu har Bounty fått julfina hovar och skona satt kvar, tursamt nog.
    du har fått julfinare på sidan ser jag. synd bara att melodierna blivit utbytta för det var en av de förra låtarna jag gillade. Håller på att fixar mat nu, Chili con carne blir det i dag. Det var så länge sedan vi hade.
    Så du har varit ute på vift igen, hoppas allt var OK! nu vankas det krubb!!
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  7. Hej Carina!
    Nej man får ta en dag i sänder.
    Jag bruykar inte pynta så mycket
    som när barnen var små.
    Jag får några behandlingar till
    efter vad jag förstod på sjukgymnasten
    skulle jag ha lika ont sedan så tyckte hon
    att jag skulle ta kontakt med läkaren på
    ortopeden som jag var hos i Lidköping.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Mary-Louise!
    Det gör så ont när hon behandlar med händerna
    under foten,men sen så känns det ganska skönt,
    när hon tar med värmen.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej ekorrn!
    Roligt du kom igen...Ja de är roliga de
    här historierna.Ja vi får väl se när
    behandlingen är över.Att promenera just
    nu gör för ont.Vet du jag har skavt av
    skinnet på en tå så när jag skulle sätta
    plåster så satte jag den poå fel tå,snacka
    om dumheter.
    Jodå du kom fram roligt.
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  10. Hej Recurven!
    Vad skönt att det löste sig och att skon satt kvar
    till hovis kom.Ja har Kojiki inte gjort det fint,
    du får vänja dej vid dem det är ju julsånger.Jasså
    du ska ha Cili Corn Carne,vi har bara haft risgrynsgröt här,men jag är proppmätt.
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Oj då!! Trodde först att jag kommit fel...
    Vad fint du fått det.
    Misstänker nog vem som varit i farten, *ler*
    Hon är helt otrolig...

    Hoppas det gått bra för dig idag!

    Kram till dig
    Susanne

    SvaraRadera
  12. Hej Susanne!
    Ja detsamma trodde jag när jag skulle gå hit
    idag och så ser jag och hur fin min blogg är.
    Kojiki är fanastisk på att sprida glädje
    omkring sig.

    Jo sjukgymnasten gjorde som sist,hon sa att jag
    ska få några behandlingar till,men att jag skulle
    ta kontakt med läkaren om det inte bli bätrre.
    Kramar.

    SvaraRadera
  13. Väldigt julfint har du fått det :)
    Tur att jag hinner njuta av det
    innan jag försvinner.

    *kram*

    SvaraRadera
  14. Hej Ginger!
    Ja är det inte fint,jag har inte varit så
    mycket vid datorn,men lite ar jag njutit
    förståss.
    Så du och maken åker snart nu då,är du borta mer
    än över julen i fjol var ni i väg kommer jag ihåg
    men jag kom inte ihåg om ni var borta över nyåret också.
    Men vi hörs väl lite innan dess eller?
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  15. Tjusigt värre. Nu är det bara att vänta på TOMTEN väl?
    Hoppas du slipper eländet med din smärta ,åtminstone en stund!
    Massor med kramar.

    SvaraRadera
  16. Hej PreddieTigern!
    Ja är det inte fint.Ja vi får väl se om tomten kommer för tro på han gör jag,jag har ett par underbara filmer om Julen.

    På tal om smärta,nu ska du få höra något sjukt
    Jag hade fått skavsår på en tå så jag skulle ta
    ett plåster på den när jag satt fast plåster
    så hade jag gjort det på fel tå,det söm är
    så sörens trångt där.*suck*
    Kramar.

    SvaraRadera