söndag 27 december 2009

Hej mina vänner!

I ett hus vid skogens slut
Liten tomte tittar ut
Haren skuttar fram så fort
Knackar på dess port
Hjälp ack, hjälp ack, hjälp du mig
Annars skjuter jägarn mej
Kom ja, kom i stugan in
Räck mig handen din

Denna sången sjöng jag för mina barn när de var små jag tyckte bilden passade in så bra.
PS:Något blev fel,det ser rätt ut när jag postar men inte som inlägget blev*suck*Vad gör jag för fel?DS:



Så har denna dagen också gått,visserligen har dagen blivit ungefär 6 minuter längre,men det märks knappast ännu,men vi får ta en dag i sänder.Vi har nyss kommit från matbordet,och som vanligt så är man stinn.Men den ger väl med sig innan man ska gå till sängs.Har inte varit så mycket hör i dag,jför jag satt och tittade på Blade trinity Med Wesley Snipes och Kris Kristofferssson,en vampyrfilm,jag har ju 1:an så jag var lite nyfiken,om jag ska behålla den?Nja jag vet inte än,får tänka på saken.Kram till den som vill ha.Jag önskar er en fortsatt trevlig Söndagskväll.//Agath.

6 kommentarer:

  1. Hej Agath, och god fortsättning önskar jag dig! Här har allt gått i ett huj, med högmässa idag igen som kronan på verket. Men julen varar ju några dagar till, så det finns tid för vila också.

    Ha det gott och kram!

    SvaraRadera
  2. God fortsättning Wolmer!
    Vi har tagit det med ro idag.
    För mej är den över för detta
    året,vi hade janson med tillbehör
    Ha det gott du också.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Håller med Wolmer, julen är inte slut ännu, varar ända fram till påska ju!!!! Det vet du väl???
    Har lagt in bild på mina pilar som visar mönstret på dom. Hade tänkt lacka dom idag men det får bli en annan dag...
    JA du, det är så skönt att kunna stoppa in en maskin när man vill. Kommer i håg i stan på ett ställe. Jag bodde granne med en zigenarfamilj, jag hade tvättstuge tid, när jag kom för att hänga min tvätt hittade jag den i en hög på golvet, i maskinerna låg zigenarkjolar. Vi slängde nämligen ut dom på golvet. Efter det köpte vi egen maskin.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Ja i sången gör den ju det,förståss.
    Ja ska gå in till dej så fort filmen
    är slut,sitter just och tiittar på
    bröllopsfixaren.
    Ja ni gav väl samma mynt tillbaka,
    vet att sådant har hänt där jag bodde
    på 80-talet där en man gjorde så.
    Tittar in till dej sen.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Gissa om maken blev glad när jar sjöng en till julsång. Vad är det du håller på med , sa han. Julen är faktiskt slut....
    Nej, skämt å sido, den här sjöng jag för mina barn, och faktiskt för barnbarnet under semestern. Det är kul med rörelserna till, tycker han.
    Det här måste vi bevara, eller hur??

    Kram till dig
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Susanne!
    Bra du hittade den,visst är den en bra
    sång för barn just för rörelsernas skull.
    Jag har en till som kommer en annan dag.
    Kramar

    PS:Kul din man blev glad för du sjöng.DS:

    SvaraRadera