lördag 26 december 2009

God fortsättning på er denna Annandag Jul.

Visst är det väl fint med snö,eller är det för jag alltid har älskat snö som jag tycker,vad som helst kunde jag inte låta bli att ta några bilder medan den var så orörd som den är nu,njut för det gör jag...............


Så här såg det ut inte är det så mycket som hos Recurven,men ändå så är det vitt.Tom min fjärilsbuske det lilla som är kvar av den syns.
hoppas att den ska klara sig.



Rätt var det var så tittade solen fram och hela landskapet förändrades,vad vintern ändå är fin.



Kram till den som vill ha.Jag önskar er en trevlig Lördag.//Agath.

16 kommentarer:

  1. vackert!

    har precis varit ute efter först hjälpt grannarna skotta fram sin bil. Tog evigheter då de plogar in bilarna helt här.

    Ha det bra
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej Agath!

    Vilka fina vinterbilder från dig! Härligt när solen tittar fram och lyser upp ännu mer. Det har den inte gjort hos mig. Vi har mer snö nu än före jul, kanske 10-15 cm. Himlen är grå och mulen.

    Det har varit en bra jul på alla sätt. Allra mest njuter jag så klart av att ha båda mina tjejer hemma, det är verkligen min bästa julklapp den här julen.

    God fortsättning, Agath!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Hej mia!
    Ja jag vet det där uppskottade
    efter blogbilen kan vara ganska
    tufft att ta sig egenom.
    Jag önskar dej en god fortsättning
    av julen.Sen är den slut för detta
    årtiondet.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Hej Maskroskvinnan!
    Ja jag hade också¨varit glad om jag haft mina nära här hemma,men den yngste jobbade och mina barnbarns föräldrar var hos hennes föräldrar.
    Men det var ju lämpligt att jag gav dem skidor i julklapp inte sant?I år stämmer det.
    Ha en fortsatt bra Annandag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Ja det är verkligen vackert med all snön.
    Men jag är på lite gnällhumör så jag retar mig på ishalkan.

    Det slutar ju inte snöa heloler.

    Nu får det banne mig räcka snart.

    :-)
    Kram vännen och vi hörs/skrivs ju ...

    SvaraRadera
  6. Hej Agath och tack för dina julhälsningar hos mig. De värmde gott. Hoppas att du har haft det bra? Här har vi haft flera plusgrader och regn. All snö är inte borta men den som finns kvar är rent livsfarlig att gå på. Ha de gott, vi syns i etern? Kan man säga etern när det gäller Internet? I vilket fall en bamsekram får du.

    SvaraRadera
  7. Hej Ninacian!
    Ja jag kunde inte låta bli att fotografera det.
    och så hade jag sådan tur att solen tittade fra.
    och då var jag ju bara tvungen att ha en solbild med snö kontrasten blir märkbart stor.

    Ja gnäll du för man får ta det försiktigt har du inga broddar?
    Kram till dej också vännen.

    PS:Ja du kan ju alltid kolla!DS:

    SvaraRadera
  8. Hej Starry-eyes!
    Varsegod.Ja fast jag hade lite problem så jag skickade till mej själv har du hört något så dumt?Ja du kan tro det var blandning av regn och snö igår,men regent fick ge sig så då blev det lite snö iallafall.
    Jo det tror jag man kan säga,jag köper det i alla fall.
    Banmsekramar.

    SvaraRadera
  9. God fortsättning!
    Kul att du också fått snö!
    Vi hade töväder igår och massa rasade ner från taken. Men idag kommer det nytt igen.
    Allt är bara bra här..
    Ha de bra du också!

    SvaraRadera
  10. Hej Recurven!
    Ja till sist kom den men den var väldigt osäker igår,för rätt som det var så regnade det och sen snöade men snön tog överhand.Ja resultatet såg du.
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Hej Agath
    Du har vitt och fint omkring dig..själv gillar jag inte snö alls..fick ändra hela julen på grund av den...men det har varit trevligt dock men inte som det var tänkt......

    God fortsättning och hoppas din julkorv smakade bra......

    xxx
    Kojiki

    SvaraRadera
  12. God fortsättning Kojiki!
    Ja idag har jag det vitt och fint,nej det
    är inte många som gillar snö,men kan det
    vara för jag decemberbarn som jag älskar snö?
    Så skönt att höra att julen blev bra,trots ni inte kom iväg.Ätit massor med godsaker har du väl?Både nyttiga och mindre nyttiga...*ler*
    Synd jag inte kunde skicka ett smakprov,den blev supergod i år.
    xxx

    SvaraRadera
  13. Nu har jag kommit på DIG!!!
    Det är ju du som går och smular ner med pepparkakor i våran glass..*Fniss*
    Har ju hittat en ny glass med just pepparkakssmulor i..Den borde du prova om du hittar den i affären..
    Nu ska jag snart hoppa i koj, jag är trötter. Stinn om maggen efter all lutfisk, men det var gott gott i gott gott. Nu har jag väl ätit det för resten av detta året.
    GODNATTEN!!!

    SvaraRadera
  14. God fortsättning snälla Agath. Här är det väldigt mycket snö(tur vi har en snö-slunga)och vi har/har haft det ordentligt kallt med temperaturer runt -20.
    Kram Lia

    SvaraRadera
  15. Hej Recurven!
    Haha ja tänk att det tog så lång tid
    innan du kom på mej*skojar bara*
    Så glassen var god,jag har bara hört
    om den innan,men inte smakat den själv.
    Ja jag ska också strax i säng,har inte
    haft någon ro i kroppen idag.
    Lutfisk ska jag ha nyårsafton igen,en tradition
    jag inte brukar bryta.
    Jag önskar dej en god natts sömn.
    Vi hörs.
    Godnattkramen

    SvaraRadera
  16. God fortsättning Lia!
    Det är bra att ha snöslunga då slipper man en massa uppskottade snökanter.Hoppas julen farit väl med dej.Så kallt ha inte vi,men igår regnade och snöade om vartannat,men sen tog snön överhand,lite som vinden och solen jag har i en fabel.
    Kramar.

    SvaraRadera