måndag 23 november 2009

Visst är det så här....

*Först skapade Gud åsnan. *

Gud sa till åsnan:

- 'Du är en åsna. Du skall slita och släpa dagen lång och bli kallad dum i huvudet. Du kommer att leva i 20 år.'

Åsnan svarade:

- 'Usch då, det låter inte som något bra liv. Kan vi inte säga att jag bara skall bli 5 år gammal?'

Gud accepterade åsnans förslag.

*** *

Sen skapade Gud hunden.*

Gud sa:

- 'Du skall kallas hund, leva ett liv i underkastelse, äta rester från middagsbordet och vakta huset. Du skall leva i 35 år.'

Hunden sa:

- 'Ojdå, det blir kanske inte så roligt. Kan jag inte få bli bara 15 år istället?'

Gud accepterade hundens förslag.

*** *

Därefter skapade Gud papegojan*

Gud sa:

- 'Du kallas papegoja. Du kommer att sitta i ett hörn och upprepa alltsom sägs,till stor irritation för alla. Du blir 75 år gammal.'Papegojan undrade:
 - 'Det låter väldigt enformigt... Kan vi inte säga bara 50 år?' Gud accepterade papegojans förslag.

                         *** *

Till slut skapade Gud mannen.*

Gud sa:

- 'Du är en människa, en man! Du skall ha ett bra liv. Du är klok och intelligent, så du kommer att bestämma här i världen. Du skall bli 20 år.'Mannen svarade:

 - Det låter som ett riktigt bra liv, men kan det inte vara lite längre?' (Nu visar mannen för första gången ett prov på sin  intelligens..)

 - Kan jag inte få de där 15 åren som åsnan inte ville ha, de 20 som  hunden tackade nej till, samt de 25 som blev över från papegojan  också?'

 Gud accepterade mannens förslag.

 Därför lever mannen ett härligt liv tills han blir 20 år. Sen gifter  han sig, för att slita och släpa i 15 år och bli kallad dum i  huvudet. Sedan får han helt underkasta sig den övriga familjens  behov, leva på rester från bordet och vakta huset i 20 år. De sista  25 åren av sitt liv sitter han i ett hörn och upprepar allt som folk säger, till stor irritation för alla i sin omgivning...

                                                *************

8 kommentarer:

  1. HA HA HA HA HA, stämmer på pricken Agath :0 Den var bra...

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne!
    Jag fick den i ett mejl,men så frågade jag om jag fick lägga ut den här och det fick jag,jag
    tycker också den är bra,och vips så har jag en hitoria till som skickades idag.
    Jag önskar dej en trevlig Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Godeftermiddag!
    Jag går som en zombi här idag.. Har nog inte vaknat riktigt ännu och nu är det mörkt ute och det blir jag ännu tröttare av.
    Har betsällt hem lite nya pilar till min pilbåge. Det har kommit en ny sorts träpilar som ska gå både rakare och stadigare, jag måste bara prova! Så har jag beställt hem cederträpilar också, till min medeltidadröm på Gotland. Har även hittat mönster till medeltidskläder. Jag blev så peppad nu när brorsan var här i fredags. Han gillade mitt förslag och var välkommen till dom när det var aktuellt.
    Snart ska jag ner till stallet igen och kvällsfodra, men förstska vi äta själva. I dag blir det potatismos och stekta hamburgare. Sambon ville ha makaroner men jag ville ha mos.
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Så din trötthet har heller inte försvunnit,
    det är likadant här,jag satt och tittade på TV:n
    och rätt vad det var så trillade ögonlocken ner.
    Har du några tändstickor så jag kan fästa upp ögonen?
    Vi ska ha rester här,det blir detsamma som i går,men jag vet inte om det räcker fullt ut till
    2 personer annars får man väl ta en smörgås till,jag har även en burk korv men jag är så in i vassens trött så jag orkar inte öppna burken då är det illa...Den där dräkten måste jag få se sen du visar väl den för oss inte sant?
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Godkväll!
    Jag har blivit lite piggare nu sedan vi var nere till stallet och gav hästarna mat.
    Givetvis kan ni få se medeltidsdräkten jag funderar på att sy. Jag har den på bild, men jag funderar på en annan färg, kanske vinröd med mörkblått eller mörkgrönt. Fast jag har ju inte ens tittat på tyger ännu. Ska kanske skaffa en symaskin först??? *Fniss* Men tyvärr kan jag inte lägga ut något på Passagen bloggen för tillfället. Jag kommer inte in, error 404, page not found!! Ja, du vet hur det kan vara. Jag kan inte lägga bilder i din kommentar heller synd nog.. Men tids nog så.. Jaaa, mailen går ju!!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Hej igen!
    Jag har mailat dig lite bilder på medeltida kläder som jag funderar sy och göra själv.
    Tjing, tjong!!!

    SvaraRadera
  7. Godkväll Recurven!
    Ja konstigt nog har jag också böivit det,
    när man snart ska gå och lägga sig,är det
    inte typiskt*suck*
    Ja jag såg att det är problem på passagen när jag skulle in till dej,så jag började gå lite hit och dit nästan alla har problem,trist inte sant?Nej jag vet det,det tycker jag är synd..
    Ja som tur är så går ju mejlen.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Recurven!
    Ok ska titta på det här verkar som det är problem också.
    Kram

    SvaraRadera