söndag 1 november 2009

Så är det Söndag igen,och inte vilken söndag som helst....

...utan det är den 1 November idag,tänk vad tiden springer iväg,min store son har varit hos min yngre son sen i Torsdags,jag ringde dem igår,fast då jobbade den lille så mion store son tittade på TV:n tror jag så det blev inte mycket snackade dess emellan,tur att han åkte ner på Torsdagen,men han är nog på väg hem till Stockholm igen.Och jag som inte ens kommit ner dit än,vi får se hur det blir i veckan som kommer.Jag saknar ju mina grabbar bägge 2.Tänk vad roligt det hade varit om vi träffats alla 3,jaja spekulera kan man ju alltid.Det känns som sanden rinner mellan fingrarna förstår ni hur jag menar?Men jag lever på hoppet.Idag sken solen upp ett litet ögonblick,men nu så är det grått,och det är 4 grader.Det är nog skönt ute,så en promenad ska jag väl få till.Kram till den som vill ha..Ha en trevlig Söndag.//Agath.

12 kommentarer:

  1. Hej Agath! Förstår att du är jätteledsen, men varför är det så svårt att komma iväg till dina vuxna barn, när det blir så att de inte kan komma till dig istället? Jag trodde faktiskt att det skulle bli utav i år. Well, det går förståss fler tåg.
    Nu skall förståss inte jag sitta här och ilskna till ...
    Kram från GingerZippi

    SvaraRadera
  2. Hej Ginger Zippi!
    Den äldsta jobbar ju
    och den lille jag har går både i skolan och jobbar.Ja det trodde jag också,men det
    bara skjuts framåt hela tiden.
    Jag önskar dej en trevlig Söndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. En tråkig grå söndag. Sambon och jag skall till mina gravar idag.
    Sköt om dig.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej PreddieTigern!
    Ja det är ju den dagen,
    hade önskat jag kommit till min
    mors och fars grav,men det får bli
    när jag kommer ner dit.
    Det är så fint på kyrkogårdarna nu
    vid denna tiden
    Jag önskar dej en trevlig Söndag.
    Kramarom

    SvaraRadera
  5. Hej Agath!
    Är så ledsen för din skull, att du inte kunde komma ner till dina söner. Du träffar dem ju inte varje vecka precis.

    Hoppas att det inte dröjer allför länge innan besöket blir av. Tänker på dig.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Gör som jag. Vägra ställa om klockorna till vintertid. Då blir det längre dagar. (imbillar jag mig)
    :-)

    SvaraRadera
  7. Hej Starry-eyes!
    Ja det hade varit roligt att träffa
    dem båda hos min yngre son,men får
    hoppas att det snart blir av jag
    börjar känner mej en smula deppeig.
    Tack för du tänker på mej.
    Jag önskar dej en trevlig Söndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Fjäderlös Tvåfoting!
    Ja men det hkälper imntye att inte följa med strömmen.men visst märks det atyt dagarna bara
    försvinner....Nej du har så rätt så,men vad gör du den gången du ska med tåget då?
    Jag önskar dej en trevlig Söndag.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  9. Mmm..man saknar de små liven sen de flyttat..
    En av döttrarna som jag inte träffat sedan i somras var till oss nu i helgen och det var så trevligt. Mamma betalade resan som annars skulle bli för dyr för henne nu när hon och killen håller på att sätta bo.

    SvaraRadera
  10. Min Ädelsten

    Visst var det jätte tjusigt idag med alla tända ljus... men du, tänk hur det blir till vintern när det är snö och folk tänder ljus vid gravarna. Vill säga: vi har all tid för varje sak. Håller om dig i smyg.
    Varma kramar:=)

    SvaraRadera
  11. Hej Anne-Sofie!
    Ja visst saknar man sina barn,det är
    ju många år sen nu.Men inte en dag går
    utan man vill ha dem hos sig.
    Om allt går som jag vill så blir det 2
    resor till Småland för först nu och sen
    när han går ut skolan,men den får jag nog
    resa med tåget för det har säkert kommit snö då.
    Men hade man fått bestämma så hade jag önkat att avståndet inte varit så långt.
    Min lille son har inte skaffat sig någon än som
    den store gjort,men det kommer väl det också.
    Kramar.

    SvaraRadera
  12. Hej PreddieTigern!
    Nu har jag tittat på filmen klart*ler*
    Ja det är vackert med ljus,fast på mina
    föräldrars grav har vi aldrig haft tända
    ljus,för den veckan min far gick bort så
    sa han till min mor att inga ljus på min grav
    för det som är dött är dött sa han,och
    det respekterar.Det är deras val.
    Ja jag hoppas det i alla fall.
    Kramarom.

    SvaraRadera