fredag 13 november 2009

Hej på er,är hemma,sen 2 timmar sen.

Men jag har ringt Boxer för inte fick jag någon check av dem inte,och inte nog med det för posten kom väldigt sen idag,den brukar kommar runt middagstid.Men idag kom den inte förrän vi kommit hem.Måste ju skryta med att läkaren var nöjd med mina prover idag,den förhöjning som var sist den har gått tillbaka inte fullt ut men ändå så han var nöjd så sa han vi sess om ett år,så det betäcknar jag som ett gott omen.Kram till den som vill ha..Inflikar att jag fick grymt erfara att det var fredagen den 13:de,för när jag skulle ta fram ägg i morse så tappade jag 2 ägg på golvet.Ja ni vet ju hur kladdigt och klistrigt det kan vara.Sen när jag la ner äggen jag skulle koka stötte jag ena äggen mot kanten så det blev en spricka,så en del av vitan försvann ut i vattnet.Det var ett madrömssenario utan like och bråttom hade jag innan sambon skulle stiga upp.Jag önskar er en trevlig Fredag.//Agath.

20 kommentarer:

  1. Hej Agath!
    Det kan nog stämma att harmynt inte förekommer så ofta.

    Ja, vi har blivit lite färre. Fast jag har också varit mattant, men jag vet vad du menar.

    Det var det jag visste att det skulle gå bra och vem har inte några kilon för mycket.
    Jag önskar dig en bra fredag och helg. Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Det är förmodligen så att de inte har bråttom med att skiljas från sina pengar ;). Endera dagen dyker den upp, annars får du påminna.

    Det var skönt med lite goda nyheter :)

    Ha en skön fredag. Har du tänkt på att det
    är den 13:e ;)

    *kram*

    SvaraRadera
  3. Hej Carina!
    Ja det är hemskt många år sedan jag såd det senast.
    Ja mat tantkan man ju vara men ja du visste vad jag menade.*ler*

    Ja jag som har varit så ängslig för denna dagen.
    Ja man är ju inte 17 år längre...Då var man smal
    34 i storlek,det var tider det.
    Nu köper man XXL på tröjor*suck*
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Hej Ginger!
    Haha du läste inte det jag inflikade*fniss*
    Tur det inte var något värre...

    Jo jag ringde dem igen och påminde om att de lovat mej checken.
    Jag önskar dej en trevlig Fredag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Okidoki! Jag läste för fort nu igen.
    Två ägg kan bli rätt slirigt :D och en äcklig konsistens att torka upp.

    Här är dagen låååång. Jag vaknade redan kl. 4. Det känns redan som eftermiddag fast klockan bara är halv 11 på förmiddagen. Skönt att jag inte behöver ut och åka.

    *kram igen*

    SvaraRadera
  6. Ginger!
    ej jag tror inte du läste för fort för jag inflikade nog det efteråt,när du redan skrev eller skriver din kommentar.Usch ja det var så kladdigt så...men nu har jag införskaffat nya ägg förhoppningsvis
    utan att slå sönder några fler*ler*
    Usch dagen blir lång när man vaknat snett.
    Ja ibland är man bara glad för att vara hemma.
    Kramar.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. God seneftermiddag!
    Tyvärr kom du nog för sent för att se reklamen i inläggen, det är fixat nu såg jag. Maskrosen sade också till, hon fick svar.
    Har lite kvar på sadeln men det får vara till i morgon, måste vila fingrarna. Borstat lerig häst och hostar av dammet. Undrar hur många lager det var?? Sitter nu och väntar på att gå ner igen för de ska ha mat i kväll.
    Skönt att dina prover verkar bättre trots denna dagen som är... Vet du hur jag tar upp ägg jag tappat i golvet?? Det gör djuren så bra!!
    Ha de så bra!

    SvaraRadera
  8. Hej Recurven!
    Ja jag gjorde visst det,synd att jag inte såg det
    kan du berätta vad det handlade om,mer än en anka?
    Ja du blir väl trött i fingrarna när du syr sådana detaljer inte sant?Jaså hade du inget munskydd så du inte fått nert det i lungorna.
    Ja jag blev så glad att han var nöjdmed proverna,men han flikade in att jag var lite överviktig*suck*
    Kan man bli annat när man inte kan gå som man ska...

    Ja jag hart ju inga djur,mer än damråttor,haha skulle jag tro och de slickar nog inte i sig äggen.*ler*
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Agath;
    Men jag har kommenterat på din nya blogg.. fast jag skriver bara mitt namn där.. tycker blogspot är lite krångligt..dottern har det och jag tycker alltid det bökar lite.. men jag såg att dom hade kommit in...
    Jag tar mig genast till din blogg..
    Kram

    SvaraRadera
  10. Hej Mia!
    Jag har aldrig tyckt det varit bökigt när jag gått in på andras bloggar på bloggspot,men det var inte det jag menade utan mejlet som du skickade tomt.Jag blev väldigt snopen.
    Jag önskar dej en trevlig Fredag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Ja,det var de äggen det 'skratt' ibland så blir allting bara så fel..eller hur? ha en bra kväll kramar!

    SvaraRadera
  12. Mary-Louise!
    Sambon vet inget,jag var snabb som atta att torka
    upp påde äggen och det kladdiga som ägg är.
    Hur gick det gjorde du som jag sa*ler*
    Kramar.

    SvaraRadera
  13. Nu tar vi en öl på det här, tycker jag.
    :-)

    SvaraRadera
  14. Hej Fjäderlös Tvåfoting!
    Haha ölen får du ta,jag vill nog
    ha en fanta föersvinnande god*ler*
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  15. Godkväller!
    Jo, grejen som var tokig idag på passagen var...
    Högst upp i inlägg nr2. satt reklamen. Alltså inte mellan inlägg 1 och 2. Nej. inne i inlägget brevid rubriken så den satt uppe ute i högra hörnet. Det såg inte klokt ut!!! Men det var ju kul att det åtgärdades så fort. Vi var några som påpekade detta men det var bara Maskroskvinnan som fick svar, och hon lade in sitt långt efter mitt. Men någon fick svar i alla fall vilket jag tycker var ett framsteg.
    Så en grej till.. nästa gång du tappar ägg i golvet, låt sambon slicka upp dom vet ja! Någon nytta behöver du väl ha av honom.. Han behöver ju inte bara äta dom kokta.*Fniss*
    Ha en trevlig kväll!
    Ps.F-dagen den 13:e har snart tagit slut nu. Ds. Nästa år är det bara en F-dag d.13:e...

    SvaraRadera
  16. Hej Recurven!
    Ja det verkar minst sagt tokigt.Att passagen bara svarar en del det är inget nytt,mej brukade
    de inte svara heller,på den tiden jag var där.
    Ojoj det går inte det..
    Kramar.

    SvaraRadera
  17. Godnatten!
    Jag bara skojade om att slicka upp äggen från golvet. Råa ägg är vidrigt!!
    Nu drar jag mit tillbaka för idag så jag önskar bara GOD NATT!!

    Ps. Det snöar ute igen! Ds.

    SvaraRadera
  18. Recurven!
    Gopdnatt sov så gott.
    Ses i morgon väl?
    Kramar.
    Oj då det snöar fortfarande,hur mycket har det kommit?

    SvaraRadera
  19. Ädelstene min!
    Bra att du fick "Godkänd"-stämpel hos dr! *ler* Sedan kan du vara glad att du hade ägg hemma. Jag behövde några men... tomt i kylen.. det är inte ofta vi missar äggen, vi köper stor kartong. Men, någon gång skall vara den första:=) (eller andra)
    Kram

    SvaraRadera
  20. Hej PreddieTigern!
    Ja det var ett lättnat suck jag gick därifrån.
    Här blir i regel äggen för gamla,är de en dag gamla så slängs de,det är inte kag som är pjåkig vill jag säga.När jag var själv köpte jag alltid ägg i lösvikt och ibland särslilt till Påsk eller jag skulle baka mycket,det där går ju i vågor just nu,eller så så kunde jag köpa 3 kilo, inte bara 15 ägg.
    Men det är retligt när man tappar dem på golvet.

    Haha detta måste jag bara berätta,när jag skulle gifta mej med min yngste son fars skulle vi möta
    hans släkt vid stationen då hade jag samtidigt passat på att köpa ägg på torget inte så många men så jag skulle klara mej,nåja så kom tåget och den som skulle bli min släkt klev av så kramade de om mej jag försökte rädda äggen men så fick jag en kram av mannen i familjen mina ägg kom emellena kan du tänka dej vilket lhjude det blev.Så när vi kom hen var det bara att steka upp det som gick att räddas.Haha det glömmer jag aldrig.
    Jag önskar dej en trevlig Lördag.
    Kramar.

    SvaraRadera