tisdag 24 november 2009

Hej govänner,sitter och vänta på arbetsterapeuten....

...annars så är det ett fint väder här så jag skulle behöva gå av mej lite ilska,inte på er naturligtvis utan det är andra saker som orsakar detta.Nåja Vädret är som sagt väldigt fint här,jag ringde för en stund sen till arbetsterapeuten varför hon dröjer...Det finns väl inget som är så tradigt som att gå och vänta,nu blev jag samtidigt osäker om det var i dag hon skulle komma...Nåja det återstår att se.Vi har 7 grader,men det kan ju vara skönt ändå,och jag känner jag behöver luft så jag hade ju velat ta den där promenaden som kommer allt längre och längre bak.Och som ni vet så börjar det skymma allt tidigare.Så ska jag gå ska jag göra det nu.Tröttheten från igår sitter kvar trots att jag sovit gott.Nu ska jag gå och titta bland mina recept om jag hittar något trevligt nu till jul några nya kakor som man inte sett innan det återstår att se. Jag behöver inspiration,massor av den varan idag.Kram till den som vill ha.Jag önskar er en trevlig Tisdag.//Agath.

18 kommentarer:

  1. Hej agath!

    Åh vad drygt det är att vänta denna väntan... hoppas det blir bra med röntgen och allt nu så du får bra hjälp.
    Vilken goo janson du lagt ut är det för att man tärnar potatisen den går snabbare?
    Mmm julmaten är väl det bästa på hela året:) Oj vad man äter och stoppar i sig sen blir det till att motionera bort allt efter jul.
    Själv har jag haft jätteont i halsen men det känns bättre idag, så nu är det bäst att städa lite för man vet aldrig om det dyker upp någon imorgon..

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej agath!

    Saknar sommaren,tycker det är trist när det mörknar så tidigt.

    Hur bidde det? Promenad eller dök arbetsterapeuten upp?

    Kram från oss / Suss

    SvaraRadera
  3. Hej Agath!
    Jo, jag har märkt att det kan vara lätt att få ryggont. Att kroppen ska vara så skör..
    Nej, det är nog inte jag heller egentilgen. Det är bara väldigt praktiskt ibland när tvprogrammen klummpar ihop sig.
    Det finns inget som är skönare än en bra massage.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Hej Mia!
    Ja det är så drygt detta väntande
    och nu för en stund sen ringde hon.
    Nej det var inte förrän i morgon hon
    skulle komma,men sen visste hon inte
    om hon fått det hjälpmedel jag behöver.
    Så hon skulle ringa mej i morgon.

    Ja jag tror det,för när jag gör
    potatismos så skär jag i flera bitar rör
    att det ska gå snabbare.
    Ja jag är själv glad vi julmaten,får väl
    se om det blir egenhändig isterband i år också...Den blir så in i vassens goda.
    Ja jag behöver gå av mej redan.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Hej Fuschia!
    Åtminstone ljuset saknar jag,att det är
    lite kallt tycker jag inte gör något.Men
    ljuset och solen vill jag ha.

    Nej det bidde ingen promenad,för hon ringde för en stund sen.Men det var inte förrän i morgon hon skulle komma.Sen visste hon inte om hon hade fått hjälpmedlet så hon skulle höra av sig i morgon.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kram till dej och Bröderna Bus.

    SvaraRadera
  6. Carina!
    Ja det är väl lite olika med det men när man märker att det värker iu ryggen,det är ju första signalen att man bör ta det lite försiktigt.
    Jag gick hos sjukgymnasten ett tag och den där massagen var helt underbar.Jag avskydde när
    de gav en lappar att man skulle träna själv hemma.

    Ja och sen de stängde ner det analoga systemet tycker jag att det har klumpat ihop sig mer och mer,men eftersom vi i är det 3 år har blivit
    tvingade in i detta så har jag inte varit så bortskämd.Sen hinner jag inte titta på allt heller,för vi är ju 2 här,och hann tar rätt mycket av tiden så jag får göra annat.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. God Afton Argiga Agat.
    Önskar att du i Julens tid ska vara God och Glad Agat utan ont och med massor av God Mat, bra tv-program och en Kärvänlig Sambo.

    Lille angus tycker samma så klart.
    Du kommer snart att fräffa honom!

    Ian

    SvaraRadera
  8. Hej igen Agaten
    Här har jag några data till dig.
    John Fogerty är en världsberömd amerikansk sångare, gitarrist, låtskrivare och musikproducent. Han är mest känd från sin tid som frontfigur och sångare i rockbandet Creedence Clearwater Revival. Han har inget att
    göra med Engelska tv-serien "Öl, kvinnor och tegel".

    Jimmy Nail är en känd engelsk sångare och skådespelare. Han var en av killarna i tv-serien som på svenska hette "Öl, kvinnor och tegel". Men han sjöng inte där. Han var med i en annan tv-serie som hette "Crocodile shoes". Där söng an sången "Crocodile shoes" som blev en hit.
    Kevin Whately är också en känd engelsk skådespelare i "Öl, kvinnor och tege". Sedan spelade han medhjälpare till Morse, det har du rätt i. Se dem på YouTube.

    Hälsningar

    Ian

    SvaraRadera
  9. Hej Ian!
    Ja någon promenad blev det inte här,
    jag får väl hoppas att vädret håller
    i sig i morgon.Ilskan ger väl sig så
    småningom.
    Nja jag har tittat lite i recept här ska nog finna ut något både vad det gäller bak och mat.
    Ja jag hoppas jag får träffa den lille snart.
    Krama om han från agaten.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdagskväll.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  10. Hej Agath!

    Jag läser att du har fått vänta på din arbetsterapeut idag. Det kan vara jobbigt att vänta.

    Här har vädret varit si så där. Men just nu är det klart ute. Jag ser en underbar månskärva på den mörka himlen från mitt fönster där jag sitter. Kanske blir det lite kallare inatt.

    Jag har ett kakrecept i min blogg på jättegoda och lättbakade skurna chokladkakor. De är inte som vanliga skurna chokladkakor, de är ÄNNU godare. Man kan ha dem som enda kakan till kaffet om man vill.

    Ha en bra kväll!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  11. Ian igen!
    Jo men det vet jag att han sjöng i Creedence Clearwater Revival men jag hade så bestämt för mej att han sjöng just den biten ur serien,Öl kvinnor och tegel...Kan du säga vad den heter på Engelska för jag hitade en annan sångare,för jag vet att jag köpte just den här skivan bara för just den sången.*ler*
    Och han som sjungen den jag kan har blandat i hop med John Fogerty,kan det vara Joe Fagin.
    Jo men det vet jag jag har tittat på honom för inte alls så längesen,fast här är han ju äldre förstås.Men helt igenkännlig*ler*

    SvaraRadera
  12. Hej Maskroskvinnan!
    Ja särskiltm om vädret är vackert för en promenad en längre sådan menar ja,så visar
    det sig att hon intse ska komma förrän i morgon"Kanske",för de berodde på om redskapet
    kom med posten eller inte,men det får jag veta i morgon.
    Ja idag blev ku inte längre än till sopbingen idag heller...men får hoppas på enm bättre dag i
    morgon i stället.
    OK så du har lagt en en kaka det får jag nog titta närmare på.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdagskväll.
    Kramar.
    Jag har mest suttit vid TV:n

    SvaraRadera
  13. Hej igen Agaten
    Ja, det var den brittiska sångaren Joe Fagin som sjöng ledmotivet "That's Living Alright" och"Breaking Away" till "Öl Kvinnor och Tegel. Sångerna finns på YouTube och det är väl mest "That's Living Alright"som du känner väl igen.
    Tv-serien handlade ju om ett gäng byggnadsarbetare som fick välbetalda jobb i Tyskland. Serien hette därför i Original skämtsamt "Auf Wiedersehen, Pet".
    Sök "Auf Wiedersehen, Pet" på YouTube så får du mycket från tv-serien.

    Lycka till med allt du håller på med
    önskar
    Ian

    å ja åsså
    angus


    Ian

    SvaraRadera
  14. Hej Agath!

    Nu ska jag se om jag får in receptet jag tänkte på här till dig. Du får väl se om du blir sugen på att testa det. Kakorna blir jättegoda!

    KNAPRIGA CHOKLADPINNAR

    Härliga kaffe-på-maten-kakor med mycket chokladsmak!

    Det här behövs till 32 st:

    175 g smör
    2 1/2 dl socker
    2 msk vaniljsocker
    4 msk kakao
    3 1/2 dl vetemjöl
    2 tsk bakpulver


    Gör så här:

    1. Värm ugnen till 175 grader.

    2. Rör smör, socker och vaniljsocker poröst - matberedare går bra.

    3. Blanda kakao, vetemjöl och bakpulver väl i en bunke. Rör sedan ner det i smör-sockerblandningen och samla ihop till en deg.

    4. Dela degen i fyra delar och rulla längder lika långa som plåten. Lägg dem två och två på bakpappersklädda plåtar.

    5. Grädda mitt i ugnen 11-13 minuter.

    6. Ta ut och skär de varma längderna i sneda, 3 cm breda bitar. Låt kakorna kallna på plåten. Förvara dem torrt i burk.



    Det här är också så goda kakor att jag rekommenderar väl sluten förvaring i mörk burk med etikett à la varianten råris, grovsalt eller liknande. Strykande åtgång är det minsta man kan säga om de här kakorna. De fungerar utmärkt som godis om man inte har godis hemma. Dessutom är de vackra att se på. De ser mer ut som köpta kakor än hembakta, så att säga.

    Lycka till med bakningen! Kanske blir det en kaka till advent eller rent av till jul? Det är den absolut värd.

    SvaraRadera
  15. Hej Ian!
    Ja så tror jag tom skivan hette,"That´s Living
    Alright"...Jag hittade skivan men nu har jag ställt den i skåpet igen och kan inte hitta dem bland alla skivorna.haha så det kan gå.
    Ja det får bli i morgon det.

    Tack lille vän en liten hälsning tillbaka till
    lille angus.
    Kramar till dej.

    SvaraRadera
  16. Godkväller!
    Skyttet i kväll gick ganska bra, och jag är nöjd. När jag fick in 5 pilar i gult och den 6: i rött så ansåg jag mig vara på topp så jag slutade för dagen.
    2 av mina knattar var och tävlade i lördags, den ena kom 3:a och den andra 5:a inte illa va? Han som kom 3:a var endast 1 poäng efter 2:an...
    Mu ska jag spela mig lite trött om en förhoppning om att få sova i natt..
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  17. Maskroskvinnan!
    Tack för receptet det känner jag igen
    jag har gjort dem eller något liknande.
    Det var gulligt av dej.
    Kramar.

    SvaraRadera
  18. Hej Recurven!
    Där ser du,bara en tillfällig nedgång sist,
    nu är du tillbaka på banan känns gôtt va?
    ja de där knattarna är inte dåliga.

    Så du håller på med det spelet ännu,haha
    ska jag säga som blev av meed 4 miljoner i går
    för jag satsade för hårt nu sitter jag där med
    bara 25000 igen*ler*
    Kramar.

    SvaraRadera