tisdag 17 november 2009

Godnatt med er,nu ska jag strax inta sängen.

I morgon ska jag till sjukgymnasten så får jag se vad hon säger.Om det blir fler behandlingar eller detta blir den sista gången eller hon vill höra på vad röntgensvaret säger.Det är många frågor i mitt huvud just nu,och det är kanske bästa att inte tänka för djupt för fy att om det gör som inatt följde mej in i drömmer,inatt hade jag jättetaskig bild trots digitalboxern,och gången innan var det mjölk jag hade handlat som var kort datum.Det är inte nyttigt att tänka på sådant innan man ska sova.Så jag slutar med en Aisopos Fabler,
Godnatt önskar "Kaksmulan"//Agath.

Lejonet och musen
Ett stort lejon fångade en mus som han just skulle äta upp. "Ät inte upp mig", bad musen, "jag är så liten så du blir inte ett dugg mätt ändå. Om du låter mig gå ska jag göra dig en gentjänst en dag".

Lejonet tyckte detta var lustigt, han skrattade och lät musen gå.

En tid senare fastnade lejonet i ett nät som jägarna hade satt upp för att fånga honom. Han kämpade och kämpade men repen drogs bara åt alltmer. Då kom musen förbi och såg hur det stod till med lejonet. "Ligg bara stilla", sa musen, "så ska jag gnaga av repen så att du blir fri".

"Även små vänner är värdefulla."

14 kommentarer:

  1. Ja det ligger mycket i den historien, tror man kommer längst med snällhet, som ofta är så underskattat. Varför kan man fråga sig är det så?
    Hoppas du kommer på vad du ska handla för box, kanske den affärn som ligger närmast är bäst?
    Kramis ekorrn

    SvaraRadera
  2. Hej Agath!

    Kikar in här i natten och ser att du fått hjälp med din box. Hoppas det löser sig nu.

    Vilken fin berättelse. Påminner om en reklam som går just nu. "Om du är stor ska du vara snäll!"

    Lycka till i morgon.

    Nattakramar från mig.

    SvaraRadera
  3. Antagligen åker jag och tar lite prover -- doktorn vill det.
    Annars är allt ok --- fast visst blir det mer sällan man hälsar på dig nu sedan du flyttat.
    Liberum-weto

    SvaraRadera
  4. Hej och godmorgon! Den där berättelsen har verkligen en poäng. Man ska vara rädd om sina vänner, både stora och små! Och precis så är det med oss människor också, vi behövs allihop vare sig vi uträttar "mycket" eller "litet" (fast sånt kan man inte mäta egentligen). Alla behövs och alla är lika värdefulla.

    Hoppas du får god hjälp av sjukgymnasten och att det leder till den hjälp du behöver. Jag håller tummarna.

    Apropå drömmar, så drömmer jag ofta att jag styr ett stort fartyg och inte kan släppa ratten. Lite som i verkliga livet, och inte särskilt kul.

    Ha en fin dag nu. Jag håller tummarna för dig.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Min ädelsten!

    Så rätt, så rätt! Tänk om handläggaren på FK tänkte så också ( *skrattar* nu påstår jag mig vara lilla musen * skrattar*) och vem vet när hon hamnar i ett nät!

    Vill önska dig lycka till idag hos din sjukgymnast!
    kKamar

    SvaraRadera
  6. Hej ekorrn!
    Ja visst gör det väl det,jag tycker om
    de här historierna för de säger en så
    mycket.
    Ja du har kanske rätt att handlaren här
    är billigast ändå,men vi ska fråga på
    ett ställe till tyckte jag sambon sa,
    det är ju inte lite pengar det rör sig
    om,inte för mej.
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Bella!
    Ja du kan tro just i nuläget har jag knivskarp
    bild inte ens från början hade jag så fin bild.
    Men det är just att det ena drar det andra med sig.Så det blir ju rätt dyrt.
    Ja det är en fin berättelse,den reklamen har jag nog missat.Men jag ser ju inte så mycket direkt på TV:n just mer än de jag spelat in och några till under natten och då ser jag ingen reklam.Då
    snabbspolar jag*ler*

    Tack,ja vi får se hur det blir hos sjukgymnasten.
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Kramar.
    veckan.

    SvaraRadera
  8. Hej liberum-weto!
    Så du är hemma igen,när jag var och kikade
    häromdagen hade du rest till småland så
    jag tänkte att det kan vänta du skulle ju
    inte ha dotorn med dej sa du.
    Så läkarn vill ta lite prover,hoppas allt är
    bra med dej?Men sen samtidigt så är det en trygghet att veta att proverna är ok.
    Nja lite mindre på passagen kanske men sina
    vänner gklömmer man inte*ler*
    Och så länge jag har bokmärkerna kvar där så lär du får ett eller annat besök.Som du vet har jag inte lagt ner än jag håller fortfarande på att tömma....
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Ha det bäst.
    PS:Såg du att Badgear har b ytt adress också.DS:

    SvaraRadera
  9. Hej Wolmer!
    Ja man ska rädda om varann,så rätt så.

    Ja vi får hoppas det går bra idag hos sjukgymnasten.Jag tror man drömmer om det
    man sysslat med under dagen,men inatt kommer
    jag inte ihåg någonting.Annars brukar jag röra
    till det helt otroligt.
    Så du drömmer om skepp,det där lät inte kul
    just det där med att släppa greppet.

    Rn gång drömde jag,det var så här att jag hade
    sovit så dåligt på natten och vi skulle på
    bröllop,så jag somnade io bilen då hörde jag en frekvens av några meningar.Det var en mansröst som sa jag har en dotter heter ******,så vaknade
    jag med ett ryck,sen på kvällen när jag var hemma igen så kom en och frågade om han fickl låna min telefon,detta var den mannens röst jag hade hört och han hade en dotter som hette så.
    Då kommer frågan jag har hur kan man drömma om någon man aldrig har sett eller hört innan?
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  10. Hej PreddieTigern
    Haha de å FK behöver först gå en charmkurs innan
    de sysslar med att värna om de små.
    Jag hoppas verkligen att det löser sig någongång för dej.
    Jag håller tummarna för dej också att det går bra
    för dej.
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Godmiddag!
    Idag har det blivit fel på vädret?? *Fniss* Den gula är framme!!! Men himlen är full med hotfulla regnmoln runt omkring.
    Annar en lugn dag idag. Ska försöka få tag i dom som säljer kattmat och höra så de har hemma. Vill inte åka 5 mil för inget. Handla till oss själva behövs också och så har jag hästen att ta hand om. I övrigt inget särskillt!
    Ha en bra Onsdag!

    SvaraRadera
  12. Godmiddag Recurven!
    Jasså du har fått sol idag,ja du snött väl alla strålar verkar det som för här är det bara grått.
    Inte en s en liten glipa i molnen så man kan skönja det blåa som finns där under.Du vet väl
    det om solen lyser och det regnar så blir det regn i morgon också.

    Ja mat måste de små liven ha, men måste du åka 5 mil för att få mat till dem?
    Nej men det verkar som du har ett fullsmockat chema ändå.
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  13. Hej Agath!
    Har det blivit bättre med ryggen? Läste att det var bättre..
    Har du frukt i samma rum som blommorna? Frukt kan påverka orcideer på negativt sätt, annars vet jag inte. Bara det vanliga, fukt och ljust. Mina ser väldigt tråkiga ut i perioder också. Så det finns nog hopp än.
    Lycka till hos sjukgymnasten.
    Ha det så bra. Kram Carina

    SvaraRadera
  14. Hej Carina!
    Ja med tiden lugnar det sig i ryggen det kan ta någon dag bara det inte späs på med mer åkande på hoppiga vägar.
    Nej jag har aldrig frukt framme utan
    vi tar från skåpet när vi vill ha.
    Tack jag ska snart iväg.
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag,
    Kramar.

    SvaraRadera