måndag 30 november 2009

Godmiddag govänner idag är Måndagen den 30/11-2009

Om en månad och 1 dag ska vi både byta år och ny siffra ånej det blir inte lika enkelt som bara bytt sista siffra nu går vi in i tiotalet alltså 2 siffror att bry oss om.Men just nu är det en grå dag och regn ute,Jag hörde nyss Fasanen ute i trädgården men han hann och försvinna innan jag kom till rutan.Vi har ju lite äpplen på marken som de säkert velat ha en munsbit av.Ingen sol så lång ögat kan nå.Bara grått och stora vattenpussar är det ute*suck*Kram till den som vill ha.Jag önskar er en trevlig Måndag.//Agath.

10 kommentarer:

  1. Godmiddag!
    Här är det också grått och trist ute. Sambon håller på att byta hjul på bilen. Känns knasigt säger han, *Men i morgonkväll skulle det ev. kunna komma snö här och så skulle det bli frysgrader. Bra va! Blötsnö på vägen och minus..= Superhalt!!! Men man måste ju ha vinterhjulen på from i morgon. Så nu måste man nöta dubb i 4 mån innan man får byta igen..
    Du ska ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. du agaten
    ja vill åsså ha en sånn kramm.
    åsså bler det inget flygande med flygarplan förrän till nyår
    hedå
    din angus

    SvaraRadera
  3. Godeftermiddag Recurven!
    Ja inte känns det som juletider
    när man tittar ut,grått och blött
    Bytte hjul gjorde sambon för ett
    tag sedan.
    Ja det där med superhalt har jag varit
    med om en gång det var när jag bodde i
    Virserum.När vi kom från jobbet så åt vi
    innan vi skulle till affären.Men under den
    tiden jag kom hem och gjort middag som vi
    åt så hann det smälla till,bara det att det
    inte syntes så jag dansade dit när jag skulle
    ta svängen därhemma.Det fanns inte en chans att
    räta upp cykeln.
    Jag önskar dej en trevlig Måndagseftermiddag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Hej little angus!
    Klart du ska få kram vännen.
    Så det blir inget flygande
    jag som trodde Ian satt och åt
    Haggis,vet ju han gillar sådant.
    Så ni ska fira Nyåret i Skottland.
    Jag önskar dej en trevlig Måndagseftermiddag.
    Kram,kram.

    SvaraRadera
  5. Hej Agath!
    Du får hälsa på mig när du hinner och hinner du inte så förstår jag. Ibland tar det lång tid att hinna med allt och nu kommer det att bli ännu mer ont om tiden.
    Det är grått och trist här också, samt dimmigt.
    Ha det så underbart. Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Hej igen!
    Har du kollat på bilderna på min blogg?? Annars gör det!
    Jag vet också en sådan där snorhaltgång. Den är 10 år sedan nu, var till en kompis på julafton för hon fyllde år. Då var det fint väder och hennes backe upp gick bra att köra uppför. Värre var det ca 3 timmar senare. Backen ner, blankis. Den svängde liksom och hade ett stup ner på den vänstra sidan och det svängde höger. Har väl aldrig varit så rädd och jag trodde jag skulle dra dän ratten och få den i knät eller stampa bromspedalen genom golvet. Vi lyckades på något vis komma ner. Åkte vägen genom skogen som troligen också var blankis. Kom hem, skulle uppför en mindre backe men där var det stopp, bilen började kana bakåt igen. Kom inte fram till huset. Parkera en bit ifrån. Vi kröp över den gårdsplanen, det gick inte att stå upp. Tue ingen såg hur det såg ut, det räckte nog med hur vi asgarvade hela tiden. Det vill jag inte uppleva en gång till...
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  7. Hej Carina!
    Nu är jag hemma igen,vet du här har varit så grått idag,men när vi kom från butiken så sken solen,märkligt inte sant?
    Så åkte vi till ett annat ställe köppte årets
    första Lussebullar,du kan inte ana sådan fin
    solnedgång vi såg,men det hann försvinna när
    vi skulle ta bilden,för tror du vi hittade någon
    parkering?
    Dimma såg vi när vi var på hemväg säkert en myr eller så.
    Jag önskar dej en trevlig Måndagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Recurven!
    Nej jag har inte det om det inte är granen förstås,för vi är nyss hemkomna.
    Ja det är hemskt när det blir så halt.En gång när jag varit opch dansat så var vi och tog en kopp kaffe hos en av de som var med i bilen då flög med bena rätt upp och huvudet på en liten ynka fläck,jag skrämde nästan slaget på dem.Oavset det är stort eller lite så nog är det otäckt när det händer.Nej roligare kan man ju ha.*ler*
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej Agathen

    Grått och vått här också.
    Vi får tända några extra stearinljus helt enkelt.

    Kram rara du.

    SvaraRadera
  10. Hej Ninasol!
    Ja här har varit likadant väder,
    men klan du fatta att solen sken
    på kvällningen....Ja vi får tända
    lite extra ljus det värmer.

    Kram vännen.

    SvaraRadera