söndag 1 november 2009

Godkväll(Godnatt

Men först ett litet leende före sängen.

Handgranat
Gabriel gjorde lumpen och när man fick permission tog han
Med sig en handgranat hem för att demonstrera för fadern.
-Med den här kan jag spränga hela huset i luften sa han.
-Struntprat menade fadern.
Tillsammans gick de ut på gården för att Gabriel skulle få visa
verkningskraften,Han kastade iväg granaten mot utedasset.
Smällen blev fruktansvärd och när röken lags sig var det bara
kaffeved kvar av byggnaden.
Ur spillrorna reste sig mormor Märta med sina rosa trosor runt
knäna och hon tittade förskräckt på omgivningen under det att hon
mumlade:
-Vilken tur att jag inte släppte av den inne i köket.
------------------------------------------------------------------------------------
Som vanligt hade jag fel vilken som åkte ut igen,men det var ju bra att hon fick vara kvar så hon kan få komma igen för förra veckan var hon ju bra.Ja jag pratar om Elisabet.Godkväll till er som just börjat kvällen och en godnatt till er som ska gå till sängs som jag. Godkväll/ Godnatt önskar "Kaksmulan" Agath.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar