måndag 9 november 2009

Double chocolate muffins



100 gr smör eller margarin
2 ägg
2½ dl strösocker
1 tsk. vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
½ tsk. bakpulver
50 gr ljus blockchoklad
50 gr mörk blockchoklad

Garnering:
ev, florsocker
Tillbehör:
muffinsformar av papper eller aluminium,
gärna hög modell.
 Sätt ugnen på 225 gr


Smält matfettet och låt det svalna. Vispa ägg och socker pösigt.Använd gärna elvisp blanda vaniljsocker,salt,kakao och bakpulver. Tillsätt mjölblandningen i äggvispet och rör sedan ner matfettet.Hacka de båda chockladsorterna grovt. Rör ner chokladen i smeten. Ställ muffinsformarna på en plåt. Fyll dem till 3/4 med smet.
Grädda bakverken i nedre delen av ugnen ca:10 min. Låt dem svalna på galler. Sikta ev.florsocker över muffisen strax innan de ska serveras.

Lycka till.

6 kommentarer:

  1. Så krångligt receptet ser ut när du sprider ut det på en hel sida...hihi;O)
    Sussa gott;.)

    SvaraRadera
  2. Hej Anne-Sofie!
    Ja jag ska se om jag inte kan peta ihop det lite.
    Jag såg också att det blev långt.
    Ja det börjar dra ihop sig igen till att gå till sängs.Natti natti.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Godkväll!
    Nu har jag lagt ut första halvan med Rixhästarna.. Du kanske redsan har sett det?
    Jag fick ju inte sitta ifred med att göra det i dag heller. Tjejen från returangen ringde och jag fick köra lite suport till henne. Hon vågade inte installera Office programmet på sin nya laptop. Men nu har hon det på plats, tack vare mig!! Jag fick även protokollet renskrivet så lite nytta har jag gjort. Nu väntar sängen för timman börjar bli sen igen.
    Hörs i morgon!

    SvaraRadera
  4. Recurven!
    SDu är duktig du,jon jag har varit över hos dej ett par gånger idag.
    Nej men hon litar väl på dej och så är hon väl så försiktig som jag för jag tycker det där officepogrammet tar så stor plats.
    Du har hunnit med en del du,huir mycket är du på metrob loggen?Ses i morgon.
    Godnattkramen.

    SvaraRadera
  5. Ja nu blev de fint skrivet, tackar;-)

    SvaraRadera
  6. Hej Anne-Sofie!
    Det blir ju lite annorlunda här på blogger än
    på passagen,men alla barn i början heter det ju.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    PS:Varsegod,hoppas det faller dej i smaken.DS:

    SvaraRadera