fredag 30 oktober 2009

Så har jag tagit min efterlängtade promenad.

Idag efter mycket långt uppehåll så gick jag ändå  5900 steg och i km räknat blev det 3,59 km...Visserligen stod det att det är 2 km hit till oss men det var innan kyrkan och jag gick en bra bit förbi kyrkan,så antingen så tar jag för långa kliv eller så kan inte vägverket räkna,haha de hade väl inte mej att ta ut sträckan...Nåja nu är jag hemma igen och ganska så mör kan jag tala om,har man inte gått på länge så blir det ju så,jag tog fram mina bruna känger så de nya får jag gå in på kortare sträckor än så länge.Det var ett underbart vöäder med snudd på sol som ville kika fram bakom molnen,Men trots det så åkte vantarna fram,jag har sett att jag blivit lite narig på händerna,för mycket blaskande i vatten och så är det höst,detta återkommer varje höst,men tur det finns vantar så jag varken frös eller så.I dag är jag själv hemma så jag kan rå mej själv också.Ska slappa av och se något avsnitt som jag spelat in,jag har ju rättmåmnga av dem innan jag kommit i fatt.Kram till den som vill ha..Ha en skön Fredag.

15 kommentarer:

  1. Gulle dig!!

    Vill ju alltid ha kram utav Agath förstår du väl! :-)

    Bra kämpat med promenaden! Och visst är det så att om promenader legat på hyllan ett tag så blir det kämpigare. Men vet ju varför!

    Duktigt ändå!!

    Kram kära dig och ha en fin helg!

    /Nikks <3

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en skön filmkväll och att inga skrämmer dig denna helg (så får du inte skrämma några heller *ler*).
    Ha det riktigt gott, du var ju jätte duktig idag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ha en fin Valborg...

    SvaraRadera
  4. Förlåt...Halloween, ska det ju vara!!!
    :-D

    SvaraRadera
  5. Kära Agaten
    Jag hade en riktigt äckligt ful Halloweengubbe till dig men det går ju inte att skicka dig bilder.
    lille angus är rädd för att du ska glömma honom när du inte kan se honom. Han har ju klätt sig i sin Halloweendräkt för att skrämmas. Han ska gå till din gamla blog på passagen och skrämmas där.Jag följer med.

    Ian

    SvaraRadera
  6. Hej Nikksvännen!
    Jag skickar en Bamsekram till dej
    och en lite nättare till William
    för han är ju så liten än.
    Ja jag märkte att jag tog ut stegen
    för häftigt i början.
    Kram på dej och ha en fin Halloween.
    <3

    SvaraRadera
  7. Hej PreddieTigern!
    Ja jagb har suttit och slappat ett par
    timmar nu,det behövdes efter promenaden.
    Nej jag är inte bra på att skrämmas*ler*
    Jag önskar dej en skön Helg eller Fredagskväll.

    Tack det var snällt sagt.jag behövde den där promenaden om du visste hur rätt det kändes,men
    det tar nog lite innan jag kommer tillbaka som
    jag gjorde innan,mitt onda du vet.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Fjäderlös Tvåfoting!
    Haha,att du kunde ta så fel,Valborg springer
    man ju barbent ju,eller du har inte börjat med långbyxopr än?
    Ha en fin Halloween du och dina barn också.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  9. Hej Ian!
    Ja var för kan man inte lägga in bilder här som i passagens blogg?Det var något jag tänkte på förrut idag.
    Ska hasta över där om en stund.Nej inte glömmer
    agaten lille angus inte.Ge han en kram från agaten är du snäll för mina armar är inte så långa så de når ner till skåne*ler*
    Jag önskar dej en skön Halloween med mycket god mat.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  10. Hej Agath!
    Trevlig Allelgonahelg. Vi ska ner till kyrkogården vi också. Makens föräldrar ligger där. Mina är spridda för vinden. Men mina tankar går alltid til dem när vi är på kyrkogården. Det fungerar lika bra. Ha de gott!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hej Starry-eyes!
    Ha en trevlig Allhelganahelg du också nu
    när man ska smyckar för sina nära och kära.
    Min bror ligger i minneslund så jag kan nog sätta en där blomma här jag bor fungerar det inte så?Ja jag brukar gå in kyrkan och tända
    ett ljus för dem var.Ha det gott du också.
    Kramar.

    SvaraRadera
  12. Härligt att du fick din promenad! Och så många steg, jag är djupt imponerad.

    Själv har jag strävat med två terapeuter från Mellanvården som varit i vårt hem idag och jobbat med lilltösen. Och nu har jag precis blivit klar i tvättstugan, så några steg fram och tillbaka har det väl blivit här med, fast inte så många som du förstås!

    I morgon sjunger jag i kyrkan. Musik- och minnesgudstjänst till de hädangångnas minne. Det brukar bli fint det. Stämningsfullt.

    Nu ska jag vika och lägga in ett ton tvätt, och sen ska jag slänga mig på soffan och glo på TV tills ögonen faller igen.

    Ha en fortsatt fin kväll nu. Kram!

    SvaraRadera
  13. Hej Wolmer!
    Ja det var skönt,men jag blev rätt trött idag,
    men det beror nog på atyt det är ett tag sen jag
    gick.
    Ojdå inte undrar på att du tycker det går bakåt
    ibland.Sen tvättstugan då har du också fått motion.

    Ja det är stämmningsfullt i kyrkan,vid just denna tiden.
    Ja jag har själv suttit och tittat på TV:n en
    bra stund,dels har det varit IDOL,sen passade
    jag på att titta på ett par filmer som jag spelat in,sambon är inte hemma än.
    Ha en fortsatt skön kväll i soffan
    Kramar.

    SvaraRadera
  14. Ha en trevlig Halloween i morgon.


    Håll tummarna!!
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  15. Hej Recurven!
    Jag önskar dej all lycka till i norgon.
    Hoppas du kan sova gott i natt.
    Ha en fin Halloween.
    Kramar.

    SvaraRadera